Barumka nabídne velký náboj a obtížné erzety

Barum Czech Rally Zlín (CZE)
Barum Czech Rally Zlín (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Roman Ordelt 25. července 2018 20:20
Sdílej:

Ve Zlíně se pojede opět v závěru letních prázdnin slavná Barum Czech Rally Zlín. Letošní již 48. ročník legendární automobilové rally (24. – 26. srpna 2018) se pojede opět jako součást seriálu FIA Mistrovství Evropy jezdců v rally (ERC) a zároveň jako Autoklub Mistrovství České republiky v rally 2018 (MCR). Barum Czech Rally Zlín patří k nejvýznamnějším automobilovým soutěžím v Evropě a na území České republiky.

Startovní pole se začne sjíždět do Baťova města již v úterý 21. srpna, kdy se uskuteční v podvečer oblíbená autogramiáda předních posádek v Obchodním a zábavním centru Zlaté jablko. V pátek dopoledne se pojede na klasickém a nejstarším úseku v tineráři barumky z Komárova do Pohořelic kvalifikační RZ a shakedown. Po slavnostním startu na zlínském náměstí před radnicí se pojede v pátek 24. srpna od 21:15 hodin přímo v ulicích Zlína divácky atraktivní Super RZ.

Letošní ročník Barum Czech Rally Zlín obsahuje patnáct rychlostních zkoušek, které měří celkem 213 kilometrů. I když se kvůli výskytu afrického moru prasat musela zrušit divácky velmi oblíbenáú erzeta Pindula, ředitel Barum Czech Rally Zlín Miloslav Regner slibuje, že zábava chybět rozhodně nebude. „Divákům můžeme slíbit, že v žádném případě nebudou ochuzeni o kvalitní a náročné rychlostní zkoušky. Závodu určitě nebude scházet náboj a obtížný charakter jednotlivých erzet. Velmi zajímavá bude poslední rychlostní zkouška Kašava, kde se bude rozhodovat o vítězi. Ta měří kolem pětadvaceti kilometrů,“ řekl Miloslav Regner a doplnil: „Po páteční Super RZ se v sobotu pojedou rychlostní zkoušky s názvy Březová, Semetín, Rajnochovice a Kudlovice. V neděli bude následovat úseky Halenkovice, Maják a zmíněná Kašava. Všechny erzety s výjimkou Super RZ Zlín pojedeme dvakrát.“

Nejmladším účastníkem letošního ročníku bude osmnáctiletý Erik Cais z Fryštáku, který má za sebou sedm závodů. „Jako malý jsem se díval na barumku. Byl to můj velký sen tento závod jet. Můj taťka na Barum rally skončil šestý a majitel stáje Jaroslav Orsák čtvrtý. Budu muset na sobě makat, abych se jim dorovnal,“ usmál se benjamínek startovního pole. Rally bere jako to lehčí, co ho v životě potkalo. „Dříve jsem jezdil horské sjezdy na kole, kde jsem se dostal až do reprezentace. Zlomenin je tam plno, takže závodit v autě je pro mě velmi komfortní. Pravdou ale je, že mně to lékaři málem nedovolili. Měl jsem otevřenou zlomeninu klíční kosti a nevědělo se, jestli pásy v autě tomu nebudou vadit,“ popsal na závěr Erik Cais, který se představí s vozem Peugeot 208 R2.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.