Ve Zlíně se pojede opět v závěru letních prázdnin slavná Barum Czech Rally Zlín. Letošní již 48. ročník legendární automobilové rally (24. – 26. srpna 2018) se pojede opět jako součást seriálu FIA Mistrovství Evropy jezdců v rally (ERC) a zároveň jako Autoklub Mistrovství České republiky v rally 2018 (MCR). Barum Czech Rally Zlín patří k nejvýznamnějším automobilovým soutěžím v Evropě a na území České republiky.
Startovní pole se začne sjíždět do Baťova města již v úterý 21. srpna, kdy se uskuteční v podvečer oblíbená autogramiáda předních posádek v Obchodním a zábavním centru Zlaté jablko. V pátek dopoledne se pojede na klasickém a nejstarším úseku v tineráři barumky z Komárova do Pohořelic kvalifikační RZ a shakedown. Po slavnostním startu na zlínském náměstí před radnicí se pojede v pátek 24. srpna od 21:15 hodin přímo v ulicích Zlína divácky atraktivní Super RZ.
Letošní ročník Barum Czech Rally Zlín obsahuje patnáct rychlostních zkoušek, které měří celkem 213 kilometrů. I když se kvůli výskytu afrického moru prasat musela zrušit divácky velmi oblíbenáú erzeta Pindula, ředitel Barum Czech Rally Zlín Miloslav Regner slibuje, že zábava chybět rozhodně nebude. „Divákům můžeme slíbit, že v žádném případě nebudou ochuzeni o kvalitní a náročné rychlostní zkoušky. Závodu určitě nebude scházet náboj a obtížný charakter jednotlivých erzet. Velmi zajímavá bude poslední rychlostní zkouška Kašava, kde se bude rozhodovat o vítězi. Ta měří kolem pětadvaceti kilometrů,“ řekl Miloslav Regner a doplnil: „Po páteční Super RZ se v sobotu pojedou rychlostní zkoušky s názvy Březová, Semetín, Rajnochovice a Kudlovice. V neděli bude následovat úseky Halenkovice, Maják a zmíněná Kašava. Všechny erzety s výjimkou Super RZ Zlín pojedeme dvakrát.“
Nejmladším účastníkem letošního ročníku bude osmnáctiletý Erik Cais z Fryštáku, který má za sebou sedm závodů. „Jako malý jsem se díval na barumku. Byl to můj velký sen tento závod jet. Můj taťka na Barum rally skončil šestý a majitel stáje Jaroslav Orsák čtvrtý. Budu muset na sobě makat, abych se jim dorovnal,“ usmál se benjamínek startovního pole. Rally bere jako to lehčí, co ho v životě potkalo. „Dříve jsem jezdil horské sjezdy na kole, kde jsem se dostal až do reprezentace. Zlomenin je tam plno, takže závodit v autě je pro mě velmi komfortní. Pravdou ale je, že mně to lékaři málem nedovolili. Měl jsem otevřenou zlomeninu klíční kosti a nevědělo se, jestli pásy v autě tomu nebudou vadit,“ popsal na závěr Erik Cais, který se představí s vozem Peugeot 208 R2.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?