Ve Zlíně se pojede opět v závěru letních prázdnin slavná Barum Czech Rally Zlín. Letošní již 48. ročník legendární automobilové rally (24. – 26. srpna 2018) se pojede opět jako součást seriálu FIA Mistrovství Evropy jezdců v rally (ERC) a zároveň jako Autoklub Mistrovství České republiky v rally 2018 (MCR). Barum Czech Rally Zlín patří k nejvýznamnějším automobilovým soutěžím v Evropě a na území České republiky.
Startovní pole se začne sjíždět do Baťova města již v úterý 21. srpna, kdy se uskuteční v podvečer oblíbená autogramiáda předních posádek v Obchodním a zábavním centru Zlaté jablko. V pátek dopoledne se pojede na klasickém a nejstarším úseku v tineráři barumky z Komárova do Pohořelic kvalifikační RZ a shakedown. Po slavnostním startu na zlínském náměstí před radnicí se pojede v pátek 24. srpna od 21:15 hodin přímo v ulicích Zlína divácky atraktivní Super RZ.
Letošní ročník Barum Czech Rally Zlín obsahuje patnáct rychlostních zkoušek, které měří celkem 213 kilometrů. I když se kvůli výskytu afrického moru prasat musela zrušit divácky velmi oblíbenáú erzeta Pindula, ředitel Barum Czech Rally Zlín Miloslav Regner slibuje, že zábava chybět rozhodně nebude. „Divákům můžeme slíbit, že v žádném případě nebudou ochuzeni o kvalitní a náročné rychlostní zkoušky. Závodu určitě nebude scházet náboj a obtížný charakter jednotlivých erzet. Velmi zajímavá bude poslední rychlostní zkouška Kašava, kde se bude rozhodovat o vítězi. Ta měří kolem pětadvaceti kilometrů,“ řekl Miloslav Regner a doplnil: „Po páteční Super RZ se v sobotu pojedou rychlostní zkoušky s názvy Březová, Semetín, Rajnochovice a Kudlovice. V neděli bude následovat úseky Halenkovice, Maják a zmíněná Kašava. Všechny erzety s výjimkou Super RZ Zlín pojedeme dvakrát.“
Nejmladším účastníkem letošního ročníku bude osmnáctiletý Erik Cais z Fryštáku, který má za sebou sedm závodů. „Jako malý jsem se díval na barumku. Byl to můj velký sen tento závod jet. Můj taťka na Barum rally skončil šestý a majitel stáje Jaroslav Orsák čtvrtý. Budu muset na sobě makat, abych se jim dorovnal,“ usmál se benjamínek startovního pole. Rally bere jako to lehčí, co ho v životě potkalo. „Dříve jsem jezdil horské sjezdy na kole, kde jsem se dostal až do reprezentace. Zlomenin je tam plno, takže závodit v autě je pro mě velmi komfortní. Pravdou ale je, že mně to lékaři málem nedovolili. Měl jsem otevřenou zlomeninu klíční kosti a nevědělo se, jestli pásy v autě tomu nebudou vadit,“ popsal na závěr Erik Cais, který se představí s vozem Peugeot 208 R2.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).