Slušovický Minařík racing team jde od úspěchu k úspěchu. Zatím poslední start v letošní sezóně zaznamenal tým Lubomíra Minaříka na Rally Bohemia. V Mladé Boleslavi startoval René Dohnal, jenž získal čtyři třetí místa: ve třídě, dvoukolkách, juniorech a Peugeot cupu. Pro suverénní vítězství ve třídě si dojel Petr Krajča.
Velký mistrák domácích automobilových soutěžích pokračoval po krátké pauze dalším podnikem, který se jel v okolí Mladé Boleslavi. Populární Bohemia rally přivítala 73 posádek z devíti zemí. Pro všechny byla připravena trať s 15 rychlostními zkouškami rozdělenými do dvou etap.
Minařík racing měl na Mladoboleslavsku dvojí zastoupení. S Peugeotem 208 R2 se představil René Dohnal s Romanem Švecem. Valašská posádka spadá se svým vozem do třídy 6, kde se sešlo deset soupeřů. Renda vstoupil do závodu třetím nejrychlejším časem třídy a v průběhu první etapy se držel na páté příčce. Tomuto umístění hodně „pomohla“ druhá zkouška závodu, kde Dohnal, byť s minimální ztrátou na vítěze, zajel sedmý čas. Naopak zkouška, která se posádce velmi povedla, byla ta předposlední ze sobotní etapy. Na RZ Sosnová René s Romanem vyhráli třídu a ve dvoukolkách zajeli druhý nejrychlejší čas. V polovině rally patřilo posádce 24. místo absolutně, páté místo ve třídě a stejná příčka náležela klukům i ve dvoukolkách. V nedělní etapě se René s Romanem dokázali ve třídě posunout o jednu příčku výše a nepopulární „brambora“ mohla být i ve dvoukolkách, ale na poslední zkoušce předstihl kluky Dán Madsen. Přesto si Dohnal se Švecem odvezli domů hned několik sad pohárů, a to hlavně z hodnocení MČR. V této klasifikaci obsadila posádka 16. příčku absolutně, 3. ve třídě 6, 3. ve dvoukolkách, 3. v kategorii junior, a aby se to nepletlo, tak i třetí v Peugeot cupu. „Rallye Bohemia je soutěž, se kterou mám velmi malé zkušenosti, toto byl můj teprve druhý start v Mladé Boleslavi. Sobotní vložky byly umotané, v lesích, na úzkém asfaltu, nedělní etapa byla velice rychlá a široká. K tomu se přidávají opravdu dlouhé přejezdy mezi jednotlivými vložkami, takže bylo důležité neztratit soustředění. Ve třídě 6 se jede strašně rychle. Piloti nedělají chyby a jediná, i když jen desetivteřinová penalizace může zhatit veškeré soutěžní snažení. To se nakonec ukázalo být rozhodujícím faktorem v souboji s Matějem Kamencem. Třetího místa si nesmírně vážím. Třída je neuvěřitelně vyrovnaná. O to cennější je každý získaný bod. Nyní se budeme soustředit na vrchol sezóny, na nadcházející Barum rally, která podle mého názoru rozhodne celou sezónu," uvedl po závodě René Dohnal.
Ve třídě 8 jsme mohli registrovat mimo jiné i posádku z Želechovických pasek Petra Krajču s Janem Houštěm. Jejich sportovní náčiní je Renault Clio Sport a ve třídě měli pět soupeřů. Také „Pasekáři“ načali soutěž třetím časem na první erzetě, ale o zkoušku dál již byli druzí a po třetí rychlostní zkoušce se dostali do vedení. Sportovně je k tomu ale nutno dodat, že z hlavního souboje o vedení ve třídě odstoupil po druhé zkoušce Pohlídal. První příčku ve třídě si Petr s Honzou udrželi do konce etapy a ve stejném rytmu pokračovali i na nedělních zkouškách. V průběhu dvoudenního závodu dokázal Krajča zajet pětkrát nejrychlejší čas ve třídě a k tomu připojil osmkrát druhý nejrychlejší. V cíli byli „Pasekáři“ klasifikováni na 29. místě v MČR absolutně, ve dvoukolkách byli jedenáctí a poháry si odvezli za vítězství ve třídě 8. „Na Rally Bohemia jsme vyrazili s úkolem bodovat co nejvýše a hlavně si závod pořádně užít a napravit loňské odstoupení v první etapě. V sobotu se nám podařilo ve třídě vyhrát s velkým náskokem, protože naši hlavní konkurenti ve třídě odstoupili. Do druhého dne jsme tak nastupovali v lepší pohodě a s dobrým náskokem. Věděli jsme, že Pohlídal bude chtít vyhrát aspoň 2. etapu a bude se snažit tahat. My jsme ale jeli bez chyb, a co nejvíce jsme šetřili auto. Tohle všechno se nám povedlo a nakonec jsme po poslední RZ zjistili, že jsme vyhráli i 2. etapu, a to o 0,5 s. Děkujeme klukům z Minařík racing za super připravené auto, všem partnerům za podporu a hlavně rodinám a všem fanouškům. A těšíme se na Rally Lubeník,“ ohlédl se za závodem Jan Houšť.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.