Slušovický Minařík racing team jde od úspěchu k úspěchu. Zatím poslední start v letošní sezóně zaznamenal tým Lubomíra Minaříka na Rally Bohemia. V Mladé Boleslavi startoval René Dohnal, jenž získal čtyři třetí místa: ve třídě, dvoukolkách, juniorech a Peugeot cupu. Pro suverénní vítězství ve třídě si dojel Petr Krajča.
Velký mistrák domácích automobilových soutěžích pokračoval po krátké pauze dalším podnikem, který se jel v okolí Mladé Boleslavi. Populární Bohemia rally přivítala 73 posádek z devíti zemí. Pro všechny byla připravena trať s 15 rychlostními zkouškami rozdělenými do dvou etap.
Minařík racing měl na Mladoboleslavsku dvojí zastoupení. S Peugeotem 208 R2 se představil René Dohnal s Romanem Švecem. Valašská posádka spadá se svým vozem do třídy 6, kde se sešlo deset soupeřů. Renda vstoupil do závodu třetím nejrychlejším časem třídy a v průběhu první etapy se držel na páté příčce. Tomuto umístění hodně „pomohla“ druhá zkouška závodu, kde Dohnal, byť s minimální ztrátou na vítěze, zajel sedmý čas. Naopak zkouška, která se posádce velmi povedla, byla ta předposlední ze sobotní etapy. Na RZ Sosnová René s Romanem vyhráli třídu a ve dvoukolkách zajeli druhý nejrychlejší čas. V polovině rally patřilo posádce 24. místo absolutně, páté místo ve třídě a stejná příčka náležela klukům i ve dvoukolkách. V nedělní etapě se René s Romanem dokázali ve třídě posunout o jednu příčku výše a nepopulární „brambora“ mohla být i ve dvoukolkách, ale na poslední zkoušce předstihl kluky Dán Madsen. Přesto si Dohnal se Švecem odvezli domů hned několik sad pohárů, a to hlavně z hodnocení MČR. V této klasifikaci obsadila posádka 16. příčku absolutně, 3. ve třídě 6, 3. ve dvoukolkách, 3. v kategorii junior, a aby se to nepletlo, tak i třetí v Peugeot cupu. „Rallye Bohemia je soutěž, se kterou mám velmi malé zkušenosti, toto byl můj teprve druhý start v Mladé Boleslavi. Sobotní vložky byly umotané, v lesích, na úzkém asfaltu, nedělní etapa byla velice rychlá a široká. K tomu se přidávají opravdu dlouhé přejezdy mezi jednotlivými vložkami, takže bylo důležité neztratit soustředění. Ve třídě 6 se jede strašně rychle. Piloti nedělají chyby a jediná, i když jen desetivteřinová penalizace může zhatit veškeré soutěžní snažení. To se nakonec ukázalo být rozhodujícím faktorem v souboji s Matějem Kamencem. Třetího místa si nesmírně vážím. Třída je neuvěřitelně vyrovnaná. O to cennější je každý získaný bod. Nyní se budeme soustředit na vrchol sezóny, na nadcházející Barum rally, která podle mého názoru rozhodne celou sezónu," uvedl po závodě René Dohnal.
Ve třídě 8 jsme mohli registrovat mimo jiné i posádku z Želechovických pasek Petra Krajču s Janem Houštěm. Jejich sportovní náčiní je Renault Clio Sport a ve třídě měli pět soupeřů. Také „Pasekáři“ načali soutěž třetím časem na první erzetě, ale o zkoušku dál již byli druzí a po třetí rychlostní zkoušce se dostali do vedení. Sportovně je k tomu ale nutno dodat, že z hlavního souboje o vedení ve třídě odstoupil po druhé zkoušce Pohlídal. První příčku ve třídě si Petr s Honzou udrželi do konce etapy a ve stejném rytmu pokračovali i na nedělních zkouškách. V průběhu dvoudenního závodu dokázal Krajča zajet pětkrát nejrychlejší čas ve třídě a k tomu připojil osmkrát druhý nejrychlejší. V cíli byli „Pasekáři“ klasifikováni na 29. místě v MČR absolutně, ve dvoukolkách byli jedenáctí a poháry si odvezli za vítězství ve třídě 8. „Na Rally Bohemia jsme vyrazili s úkolem bodovat co nejvýše a hlavně si závod pořádně užít a napravit loňské odstoupení v první etapě. V sobotu se nám podařilo ve třídě vyhrát s velkým náskokem, protože naši hlavní konkurenti ve třídě odstoupili. Do druhého dne jsme tak nastupovali v lepší pohodě a s dobrým náskokem. Věděli jsme, že Pohlídal bude chtít vyhrát aspoň 2. etapu a bude se snažit tahat. My jsme ale jeli bez chyb, a co nejvíce jsme šetřili auto. Tohle všechno se nám povedlo a nakonec jsme po poslední RZ zjistili, že jsme vyhráli i 2. etapu, a to o 0,5 s. Děkujeme klukům z Minařík racing za super připravené auto, všem partnerům za podporu a hlavně rodinám a všem fanouškům. A těšíme se na Rally Lubeník,“ ohlédl se za závodem Jan Houšť.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?