Poprvé za dobu pětiletého trvání Rally Bohemia Historic nezvítězil automobil Škoda 130 LR, přesto propojení se značkou Škoda na nejvyšším stupni vítězů nechybělo. S vozem Rover Metro GTI totiž vyhrál bývalý jezdec továrního týmu ŠKODA Motorsport Jindřich Štolfa, navigovaný Miroslavem Krčmářem.
K jubilejnímu pátému vítězství na Rally Bohemia Historic nicméně Škodě 130 LR příliš nechybělo, protože až do předposlední rychlostní zkoušky s ní byli o více než dvě minuty ve vedení Jan Frei – Petr Šlegl. Pak se ale opakovala historie a ve zdejším vítězství jim stejně jako loni zabránila technická závada, tentokrát převodovky. Po stejné rychlostní zkoušce odstoupili pro závadu poloosy i Stanislav Budil s Petrem Vejvodou na BMW 2002 TI. Kvůli problémům ztratil mnoho minut i průběžně čtvrtý, další bývalý tovární jezdec škodovky, Vladimír Berger se Škodou 130 LR. Do té doby druzí Jindřich Štolfa s Miroslavem Krčmářem tak zůstali na čele doslova osamoceni.
Za Jindřichem Štolfou se na stupních vítězů nečekaně srovnaly posádky Peugeotů 205 Gti v pořadí Vratislav Hýbner – Jiří Jonášek a Roman Mihulka - Jiří Soumar. Moc nezbývalo k tomu, aby se Peugeot 205 Gti umístil i na čtvrtém místě, ze kterého se až na osmé propadli Tomáš Volf – Milan Donoval. Kde jinde, než také na předposlední RZ 14 Cetno II. Výrazný úspěch na Rally Bohemia Historic si tedy mohli na cílové rampě vychutnat čtvrtí Václav Hostaš - Jan Valeš na Ladě VFTS a pátí Marek Štuksa – Ondřej Novák na Škodě Favorit 136 L. Šesté místo v cíli určitě velmi potěšilo i Josef Kakrdu na historickém Opelu Ascona A.
Letošní Rally Bohemia Historic by dala nazvat pohromou favoritů, kdy už v sobotní etapě musel z vedoucí pozice odstoupit i Vlastimil Neumann na Fordu Escort RS Cosworth a nedojela ani liberecká legenda automobilového sportu a vítěz minulých dvou ročníků soutěže Břetislav Enge. Náročnou soutěž dokončilo pouze 16 a 28 převzatých posádek.
Vítězové jednotlivých kategorií jsou následující:
Kategorie 1 (automobily do roku 1969): Oldřich Kovařík – Oldřich Kovařík jun., Škoda Octavia TS 1200; Kategorie 2 (automobily z let 1970-1975): Josef Karda – Štěpán Chludil, Opel Ascona A; Kategorie 3 (automobily z let 1976-1981): František Felt – Marek Felt, Škoda 120 S Rallye; Kategorie 4 (automobily z let 1982-1990): Vratislav Hýbner – Jiří Jonášek, Peugeot 205 Gti; Kategorie 5 (automobily z let 1991-1996): Jindřich Štolfa - Miroslav Krčmář, Rover Metro GTI.
Kompletní výsledky, stejně jako archivy z vysílání Rádia Rally Bohemia, fotografie a videa ze všech částí soutěže naleznete na oficiálních webových stránkách soutěže www.rallybohemia.cz a na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO. Akce byla realizována za finanční podpory Středočeského kraje.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.