Poprvé za dobu pětiletého trvání Rally Bohemia Historic nezvítězil automobil Škoda 130 LR, přesto propojení se značkou Škoda na nejvyšším stupni vítězů nechybělo. S vozem Rover Metro GTI totiž vyhrál bývalý jezdec továrního týmu ŠKODA Motorsport Jindřich Štolfa, navigovaný Miroslavem Krčmářem.
K jubilejnímu pátému vítězství na Rally Bohemia Historic nicméně Škodě 130 LR příliš nechybělo, protože až do předposlední rychlostní zkoušky s ní byli o více než dvě minuty ve vedení Jan Frei – Petr Šlegl. Pak se ale opakovala historie a ve zdejším vítězství jim stejně jako loni zabránila technická závada, tentokrát převodovky. Po stejné rychlostní zkoušce odstoupili pro závadu poloosy i Stanislav Budil s Petrem Vejvodou na BMW 2002 TI. Kvůli problémům ztratil mnoho minut i průběžně čtvrtý, další bývalý tovární jezdec škodovky, Vladimír Berger se Škodou 130 LR. Do té doby druzí Jindřich Štolfa s Miroslavem Krčmářem tak zůstali na čele doslova osamoceni.
Za Jindřichem Štolfou se na stupních vítězů nečekaně srovnaly posádky Peugeotů 205 Gti v pořadí Vratislav Hýbner – Jiří Jonášek a Roman Mihulka - Jiří Soumar. Moc nezbývalo k tomu, aby se Peugeot 205 Gti umístil i na čtvrtém místě, ze kterého se až na osmé propadli Tomáš Volf – Milan Donoval. Kde jinde, než také na předposlední RZ 14 Cetno II. Výrazný úspěch na Rally Bohemia Historic si tedy mohli na cílové rampě vychutnat čtvrtí Václav Hostaš - Jan Valeš na Ladě VFTS a pátí Marek Štuksa – Ondřej Novák na Škodě Favorit 136 L. Šesté místo v cíli určitě velmi potěšilo i Josef Kakrdu na historickém Opelu Ascona A.
Letošní Rally Bohemia Historic by dala nazvat pohromou favoritů, kdy už v sobotní etapě musel z vedoucí pozice odstoupit i Vlastimil Neumann na Fordu Escort RS Cosworth a nedojela ani liberecká legenda automobilového sportu a vítěz minulých dvou ročníků soutěže Břetislav Enge. Náročnou soutěž dokončilo pouze 16 a 28 převzatých posádek.
Vítězové jednotlivých kategorií jsou následující:
Kategorie 1 (automobily do roku 1969): Oldřich Kovařík – Oldřich Kovařík jun., Škoda Octavia TS 1200; Kategorie 2 (automobily z let 1970-1975): Josef Karda – Štěpán Chludil, Opel Ascona A; Kategorie 3 (automobily z let 1976-1981): František Felt – Marek Felt, Škoda 120 S Rallye; Kategorie 4 (automobily z let 1982-1990): Vratislav Hýbner – Jiří Jonášek, Peugeot 205 Gti; Kategorie 5 (automobily z let 1991-1996): Jindřich Štolfa - Miroslav Krčmář, Rover Metro GTI.
Kompletní výsledky, stejně jako archivy z vysílání Rádia Rally Bohemia, fotografie a videa ze všech částí soutěže naleznete na oficiálních webových stránkách soutěže www.rallybohemia.cz a na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO. Akce byla realizována za finanční podpory Středočeského kraje.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?