Poprvé za dobu pětiletého trvání Rally Bohemia Historic nezvítězil automobil Škoda 130 LR, přesto propojení se značkou Škoda na nejvyšším stupni vítězů nechybělo. S vozem Rover Metro GTI totiž vyhrál bývalý jezdec továrního týmu ŠKODA Motorsport Jindřich Štolfa, navigovaný Miroslavem Krčmářem.
K jubilejnímu pátému vítězství na Rally Bohemia Historic nicméně Škodě 130 LR příliš nechybělo, protože až do předposlední rychlostní zkoušky s ní byli o více než dvě minuty ve vedení Jan Frei – Petr Šlegl. Pak se ale opakovala historie a ve zdejším vítězství jim stejně jako loni zabránila technická závada, tentokrát převodovky. Po stejné rychlostní zkoušce odstoupili pro závadu poloosy i Stanislav Budil s Petrem Vejvodou na BMW 2002 TI. Kvůli problémům ztratil mnoho minut i průběžně čtvrtý, další bývalý tovární jezdec škodovky, Vladimír Berger se Škodou 130 LR. Do té doby druzí Jindřich Štolfa s Miroslavem Krčmářem tak zůstali na čele doslova osamoceni.
Za Jindřichem Štolfou se na stupních vítězů nečekaně srovnaly posádky Peugeotů 205 Gti v pořadí Vratislav Hýbner – Jiří Jonášek a Roman Mihulka - Jiří Soumar. Moc nezbývalo k tomu, aby se Peugeot 205 Gti umístil i na čtvrtém místě, ze kterého se až na osmé propadli Tomáš Volf – Milan Donoval. Kde jinde, než také na předposlední RZ 14 Cetno II. Výrazný úspěch na Rally Bohemia Historic si tedy mohli na cílové rampě vychutnat čtvrtí Václav Hostaš - Jan Valeš na Ladě VFTS a pátí Marek Štuksa – Ondřej Novák na Škodě Favorit 136 L. Šesté místo v cíli určitě velmi potěšilo i Josef Kakrdu na historickém Opelu Ascona A.
Letošní Rally Bohemia Historic by dala nazvat pohromou favoritů, kdy už v sobotní etapě musel z vedoucí pozice odstoupit i Vlastimil Neumann na Fordu Escort RS Cosworth a nedojela ani liberecká legenda automobilového sportu a vítěz minulých dvou ročníků soutěže Břetislav Enge. Náročnou soutěž dokončilo pouze 16 a 28 převzatých posádek.
Vítězové jednotlivých kategorií jsou následující:
Kategorie 1 (automobily do roku 1969): Oldřich Kovařík – Oldřich Kovařík jun., Škoda Octavia TS 1200; Kategorie 2 (automobily z let 1970-1975): Josef Karda – Štěpán Chludil, Opel Ascona A; Kategorie 3 (automobily z let 1976-1981): František Felt – Marek Felt, Škoda 120 S Rallye; Kategorie 4 (automobily z let 1982-1990): Vratislav Hýbner – Jiří Jonášek, Peugeot 205 Gti; Kategorie 5 (automobily z let 1991-1996): Jindřich Štolfa - Miroslav Krčmář, Rover Metro GTI.
Kompletní výsledky, stejně jako archivy z vysílání Rádia Rally Bohemia, fotografie a videa ze všech částí soutěže naleznete na oficiálních webových stránkách soutěže www.rallybohemia.cz a na sociálních sítích. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO. Akce byla realizována za finanční podpory Středočeského kraje.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.