Na čtyřicátém pátém ročníku Rally Bohemia hostoval mimo jiné PEUGEOT RALLY CUP CZ, jehož účastníci se v tomto seriálu utkali letos počtvrté. O potenciálu vozů Peugeot 208 R2 nejlépe vypovídá fakt, že první dva jezdci dokončili závod na 17. a 18. místě absolutně. Před nimi byla pouze plejáda nejsilnějších vozů specifikace R5 a dva vozy S2000. Z vítězství se tentokrát radoval Julian Wagner, který měl o jednoho rychlého soupeře navíc. Jednalo se o jeho bratra Simona Wagnera, který byl přihlášen do skupiny 2WD a třídy 6.
Od začátku soutěže se rozhořela velká bitva mezi Talašem, Dohnalem a Kamencem. Už na druhé RZ se do čela probojoval zmíněný Julian Wagner, který uhájil první místo až do cíle. Za ním se však měnilo pořadí po každé erzetě. Talaš, Kamenec, Kamenec, Talaš... Až ke konci úvodní etapy se pořadí ustálilo, ale časové rozestupy byly naprosto minimální a bojovalo se o každý metr. V předposledním testu závěrečné etapy však skvěle jedoucího Matěje Kamence postihl defekt a konečné pořadí v rámci Peugeot Rally Cupu v cíli bylo následující: první místo obsadil rakouský Julian Wagner, druhý dokončil Honza Talaš a třetí René Dohnal.
Julian Wagner zvítězil také ve „dvoukolkách“ a třídě 6. Třetí ve skupině 2WD a třídě 6 byl jeho bratr Simon. Mezi oba rakouské bratry se vklínil druhý Jan Talaš.
Na čtvrtý závod Peugeot Rally Cup CZ se přijel podívat také ředitel značky Peugeot v ČR, pan Marco Venturini: „Souboje mezi posádkami ve třídě 6 jsou už od začátku letošní sezóny velmi dramatické a divácky atraktivní. Na Rally Bohemia to platilo ještě víc než na předcházejících podnicích a já jsem si tuto napínavou podívanou opravdu užil. Jsem si jistý, že diváci také. Bylo velmi zajímavé sledovat, jak si naši jezdci vedou v porovnání s loňským úspěšným účastníkem Peugeot cupu Simonem Wagnerem. Chtěl bych pozvat naše příznivce na poslední kolo letošního poháru – na Barumku, která bude určitě vrcholem sezóny.“
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?