Na čtyřicátém pátém ročníku Rally Bohemia hostoval mimo jiné PEUGEOT RALLY CUP CZ, jehož účastníci se v tomto seriálu utkali letos počtvrté. O potenciálu vozů Peugeot 208 R2 nejlépe vypovídá fakt, že první dva jezdci dokončili závod na 17. a 18. místě absolutně. Před nimi byla pouze plejáda nejsilnějších vozů specifikace R5 a dva vozy S2000. Z vítězství se tentokrát radoval Julian Wagner, který měl o jednoho rychlého soupeře navíc. Jednalo se o jeho bratra Simona Wagnera, který byl přihlášen do skupiny 2WD a třídy 6.
Od začátku soutěže se rozhořela velká bitva mezi Talašem, Dohnalem a Kamencem. Už na druhé RZ se do čela probojoval zmíněný Julian Wagner, který uhájil první místo až do cíle. Za ním se však měnilo pořadí po každé erzetě. Talaš, Kamenec, Kamenec, Talaš... Až ke konci úvodní etapy se pořadí ustálilo, ale časové rozestupy byly naprosto minimální a bojovalo se o každý metr. V předposledním testu závěrečné etapy však skvěle jedoucího Matěje Kamence postihl defekt a konečné pořadí v rámci Peugeot Rally Cupu v cíli bylo následující: první místo obsadil rakouský Julian Wagner, druhý dokončil Honza Talaš a třetí René Dohnal.
Julian Wagner zvítězil také ve „dvoukolkách“ a třídě 6. Třetí ve skupině 2WD a třídě 6 byl jeho bratr Simon. Mezi oba rakouské bratry se vklínil druhý Jan Talaš.
Na čtvrtý závod Peugeot Rally Cup CZ se přijel podívat také ředitel značky Peugeot v ČR, pan Marco Venturini: „Souboje mezi posádkami ve třídě 6 jsou už od začátku letošní sezóny velmi dramatické a divácky atraktivní. Na Rally Bohemia to platilo ještě víc než na předcházejících podnicích a já jsem si tuto napínavou podívanou opravdu užil. Jsem si jistý, že diváci také. Bylo velmi zajímavé sledovat, jak si naši jezdci vedou v porovnání s loňským úspěšným účastníkem Peugeot cupu Simonem Wagnerem. Chtěl bych pozvat naše příznivce na poslední kolo letošního poháru – na Barumku, která bude určitě vrcholem sezóny.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.