Ani obrovská podpora fanoušků na 45. ročníku Rally Bohemia, nepomohla Filipu Marešovi k vytoužené pódiové pozici. Posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu oscilovala na svém domácím podniku mezi třetím, čtvrtým a pátým místem, po dramatickém závěru ve vyrovnaném startovním poli nakonec obsadila pátou pozici absolutně a čtvrté místo v MČR.
Celý podnik se nesl v duchu velmi těsných časových rozestupů. Čekalo se jen na to, kdo z čelních posádek udělá více chyb. Kromě prvních dvou pozic neměl až do cílové fotobuňky poslední erztety nikdo nic jisté. Veškeré taktizování šlo stranou, jelo se naplno až do cíle.
„Přiznám se, že v průběhu našeho domácího závodu jsme pošilhávali i po lepší než páté příčce v cíli. Celý závod se v boji o bronz jelo doslova o desetiny. Vyrovaný souboj jsme si skutečně užívali a byť se nám závěr nepovedl úplně podle našich představ, myslím si, že se nemáme za co stydět. Desetinová ztráta na body za třetí příčku v MČR pochopitelně mrzí, přesto je pro nás tento výsledek vzhledem k silné konkurenci úspěchem. Ztrátu na nejrychlejší posádky jsme opět o něco snížili a přiblížili se tak pódiovým pozicím. Na Bohemii se nám bednu vybojovat nepodařilo, ale makáme na tom dál,“ říká odhodlaně Filip a přidává: „Naši fanoušci byli po celý závod doslova nepřehlédnutelní. Jejich podporu jsme vnímali na každém metru trati, za což jim patří naše velké poděkování!“
Celý tým ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAM se už připravuje na zlatý hřeb letošní sezóny, což je pochopitelně legendární žluto-modrá Barum rally. Vysoký koeficient, pekelně nabitá startovní listina, bohatý doprovodný program a neopakovatelná atmosféra. Zveme vás do Zlína, Barum Rally se pojede předposlední srpnový víkend.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.