Čtyřicátým pátým ročníkem Rally Bohemia vstupuje Mistrovství ČR v automobilových rally do své druhé poloviny. Tradičně pestrá startovní listina slibuje atraktivní podívanou ve všech vypsaných třídách. Také „dvoukolky“ jsou velmi vyrovnané a součástí této skupiny je samostatně hodnocený seriál PEUGEOT RALLY CUP CZ.
Posádky tohoto poháru svádějí divoké souboje nejen mezi sebou, ale také s ostatními jezdci třídy 6. A na Bohemce budou mít velmi pestrou konkurenci. Kromě Simona Wagnera přijede také jeho starší bratr Julian, který v Peugeot Rally Cupu startoval v minulém roce. Talaš, Dohnal, Barčák, Cais, Knápek a Brož. Ti všichni mohou pomýšlet na přední příčky ve skupině 2WD a třídě 6.
V seriálu Peugeot Rally Cup bude kvůli zranění nadále scházet Lumír Firla, ale ostatní jezdci ho určitě zdárně zastoupí. Největší souboje lze očekávat mezi Honzou Talašem, René Dohnalem a Julianem Wagnerem. Toto trio ještě doplní Tomáš Knápek a Matěj Kamenec.
“Bohemka pro mě znamená nejméně známé prostředí v rámci českého mistráku. Jeli jsme tady pouze jednou v roce 2015. O to důslednější musí být příprava. Mám velký respekt z tradičních dlouhých erzet, na těch městských je zase hodně obrubníků a kontakt s nimi znamená minimálně velkou ztrátu nebo odstoupení ze soutěže. Chci tím říci, že se budu snažit jet hlavou a Bohemku hlavně dokončit. Potřebujeme sebrat co nejvíce bodů do celkového hodnocení, lámat chleba se bude na Barumce,“ neskrývá svou taktiku René Dohnal.
Průběžný lídr seriálu Peugeot Rally Cup – Jan Talaš doplňuje: „Po pravdě musím říci, že mně osobně Bohemka úplně nesedí. Jel jsem tady jen jednou a tenkrát jsem nedojel do cíle. Takže s charakterem tratí, který je naprosto odlišný od ostatních podniků, nemám žádné zkušenosti. Jsou tady specifické zatáčky a ke všemu se velmi často a velmi rychle mění počasí. Silné dešťové přeháňky jsou tady vyhlášené, takže může rozhodnout také pneumatiková loterie. I když nás není tolik jako v Hustopečích, jedou zde samí kvalitní jezdci, takže se opět schyluje k velkým soubojům.“
Rally Bohemia odstartuje první diváckou speciálkou v Mladé Boleslavi v sobotu krátce před desátou hodinou dopolední. Součástí podniku je také MČR historických automobilů, Rally legend a Eco rally.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?