Čtyřicátým pátým ročníkem Rally Bohemia vstupuje Mistrovství ČR v automobilových rally do své druhé poloviny. Tradičně pestrá startovní listina slibuje atraktivní podívanou ve všech vypsaných třídách. Také „dvoukolky“ jsou velmi vyrovnané a součástí této skupiny je samostatně hodnocený seriál PEUGEOT RALLY CUP CZ.
Posádky tohoto poháru svádějí divoké souboje nejen mezi sebou, ale také s ostatními jezdci třídy 6. A na Bohemce budou mít velmi pestrou konkurenci. Kromě Simona Wagnera přijede také jeho starší bratr Julian, který v Peugeot Rally Cupu startoval v minulém roce. Talaš, Dohnal, Barčák, Cais, Knápek a Brož. Ti všichni mohou pomýšlet na přední příčky ve skupině 2WD a třídě 6.
V seriálu Peugeot Rally Cup bude kvůli zranění nadále scházet Lumír Firla, ale ostatní jezdci ho určitě zdárně zastoupí. Největší souboje lze očekávat mezi Honzou Talašem, René Dohnalem a Julianem Wagnerem. Toto trio ještě doplní Tomáš Knápek a Matěj Kamenec.
“Bohemka pro mě znamená nejméně známé prostředí v rámci českého mistráku. Jeli jsme tady pouze jednou v roce 2015. O to důslednější musí být příprava. Mám velký respekt z tradičních dlouhých erzet, na těch městských je zase hodně obrubníků a kontakt s nimi znamená minimálně velkou ztrátu nebo odstoupení ze soutěže. Chci tím říci, že se budu snažit jet hlavou a Bohemku hlavně dokončit. Potřebujeme sebrat co nejvíce bodů do celkového hodnocení, lámat chleba se bude na Barumce,“ neskrývá svou taktiku René Dohnal.
Průběžný lídr seriálu Peugeot Rally Cup – Jan Talaš doplňuje: „Po pravdě musím říci, že mně osobně Bohemka úplně nesedí. Jel jsem tady jen jednou a tenkrát jsem nedojel do cíle. Takže s charakterem tratí, který je naprosto odlišný od ostatních podniků, nemám žádné zkušenosti. Jsou tady specifické zatáčky a ke všemu se velmi často a velmi rychle mění počasí. Silné dešťové přeháňky jsou tady vyhlášené, takže může rozhodnout také pneumatiková loterie. I když nás není tolik jako v Hustopečích, jedou zde samí kvalitní jezdci, takže se opět schyluje k velkým soubojům.“
Rally Bohemia odstartuje první diváckou speciálkou v Mladé Boleslavi v sobotu krátce před desátou hodinou dopolední. Součástí podniku je také MČR historických automobilů, Rally legend a Eco rally.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.