Čtyřicátým pátým ročníkem Rally Bohemia vstupuje Mistrovství ČR v automobilových rally do své druhé poloviny. Tradičně pestrá startovní listina slibuje atraktivní podívanou ve všech vypsaných třídách. Také „dvoukolky“ jsou velmi vyrovnané a součástí této skupiny je samostatně hodnocený seriál PEUGEOT RALLY CUP CZ.
Posádky tohoto poháru svádějí divoké souboje nejen mezi sebou, ale také s ostatními jezdci třídy 6. A na Bohemce budou mít velmi pestrou konkurenci. Kromě Simona Wagnera přijede také jeho starší bratr Julian, který v Peugeot Rally Cupu startoval v minulém roce. Talaš, Dohnal, Barčák, Cais, Knápek a Brož. Ti všichni mohou pomýšlet na přední příčky ve skupině 2WD a třídě 6.
V seriálu Peugeot Rally Cup bude kvůli zranění nadále scházet Lumír Firla, ale ostatní jezdci ho určitě zdárně zastoupí. Největší souboje lze očekávat mezi Honzou Talašem, René Dohnalem a Julianem Wagnerem. Toto trio ještě doplní Tomáš Knápek a Matěj Kamenec.
“Bohemka pro mě znamená nejméně známé prostředí v rámci českého mistráku. Jeli jsme tady pouze jednou v roce 2015. O to důslednější musí být příprava. Mám velký respekt z tradičních dlouhých erzet, na těch městských je zase hodně obrubníků a kontakt s nimi znamená minimálně velkou ztrátu nebo odstoupení ze soutěže. Chci tím říci, že se budu snažit jet hlavou a Bohemku hlavně dokončit. Potřebujeme sebrat co nejvíce bodů do celkového hodnocení, lámat chleba se bude na Barumce,“ neskrývá svou taktiku René Dohnal.
Průběžný lídr seriálu Peugeot Rally Cup – Jan Talaš doplňuje: „Po pravdě musím říci, že mně osobně Bohemka úplně nesedí. Jel jsem tady jen jednou a tenkrát jsem nedojel do cíle. Takže s charakterem tratí, který je naprosto odlišný od ostatních podniků, nemám žádné zkušenosti. Jsou tady specifické zatáčky a ke všemu se velmi často a velmi rychle mění počasí. Silné dešťové přeháňky jsou tady vyhlášené, takže může rozhodnout také pneumatiková loterie. I když nás není tolik jako v Hustopečích, jedou zde samí kvalitní jezdci, takže se opět schyluje k velkým soubojům.“
Rally Bohemia odstartuje první diváckou speciálkou v Mladé Boleslavi v sobotu krátce před desátou hodinou dopolední. Součástí podniku je také MČR historických automobilů, Rally legend a Eco rally.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?