Startovní listiny Rally Bohemia 2018 znají svou podobu. V té nejsledovanější, pro MČR v rally, nalezneme v první dvacítce hned 15 posádek s automobily Škoda. Významně k tomu přispívá sám tovární tým ŠKODA Motorsport, který nasadí do letošní soutěže hned tři posádky. To je z jeho strany nejsilnější obsazení soutěže na českém území za poslední léta.
Na Rally Bohemia 2018 je přihlášeno celkem 132 posádek. Z toho 74 se soudobými automobily v rámci Mistrovství České republiky v rally, 28 v rámci MČR v rally historických vozidel, 16 účastníků čítá startovní listina Rally Legend a 14 posádek si vyzkouší letošní premiérový ročník ECO Energy Rally Bohemia. Automobilů značky Škoda je do všech částí soutěže přihlášeno celkem 56, což činí plných 42 % startovního pole.
Tým ŠKODA Motorsport, který letos zcela dominuje světovému šampionátu v kategorii WRC 2, když jeho jezdci průběžně drží první tři příčky, nasadí do Rally Bohemia mimořádně hned trojici posádek. Ani to nic nemění na faktu, že hlavním favoritem bude i letos Jan Kopecký. Tomu se Rally Bohemia podařilo vyhrát již sedmkrát, z toho pětkrát v řadě v letech 2013-2017. Cestu za dalším vítězstvím v řadě se mu tedy budou snažit znepříjemnit jak zástupci kompletní české špičky v čele s Václavem Pechem a Janem Černým na Fordech Fiesta R5 a Filipem Marešem ve Škodě Fabia R5, tak letos i jeho týmový kolegové. Těmi budou na dalších továrních fábiích R5 Nor Ole Christian Veiby a Fin Juuso Nordgren. Budou to však mít těžké, protože o letošní formě Jana Kopeckého vypovídá i fakt, že se spolujezdcem Pavlem Dreslerem zvítězili ve všech třech podnicích světového šampionátu WRC 2, kterých se letos zúčastnili.
Po dlouhých 23 letech zavítá znovu na Rally Bohemia její dvojnásobný vítěz z přelomu 80. a 90. let a úřadující mnohonásobný mistr Rakouska Raimund Baumschlager. V Mladé Boleslavi se postaví na start poprvé od své březnové vážné nehody na rakouské Rebenland Rallye, při které utrpěl zranění. Z dalších přihlášených jezdců, které na českých soutěžích pravidelně nevídáme, jmenujme Maďara Ference Kisse, libereckého Štěpána Vojtěcha nebo železnobrodského Věroslava Cvrčka mladšího. Všichni výše jmenovaní usednou také do závodních speciálů Škoda Fabia R5, s výjimkou Cvrčka, který spoléhá ještě na starší fábii S2000. Zajímavostí bude rozhodně také start Dána Kennetha Madsena, který se představí se zcela ojedinělou Suzuki Swift MAXI 2000 Evo. Chybět samozřejmě nebude ani kompletní česká špička kategorie vozů 2WD s jednou poháněnou nápravou, ve které se při každé soutěži svádějí velké souboje mladí a talentovaní jezdci.
Většinu výše zmíněných špičkových jezdců budete moci osobně potkat na předstartovní autogramiádě v mladoboleslavském nákupním centru Bondy v pátek 29. 6. od 19:30 hod.
V Rally Bohemia Historic lze očekávat velký souboj mezi dvojnásobným vítězem soutěže z posledních let, legendárním Břetislavem Engem, který se vrací za volant Škody 130 LR, a o 39 let mladším Janem Freiem na stejném voze. Ten nedávno zase obhájil své vítezství v Českém Krumlově. Pokud bude technika poslouchat, bude však letos největším favoritem Vlastimil Neumann s modernějším a výkonnějším Fordem Escort RS Cosworth. A počítat se rozhodně musí i se suverénem kategorie 2 Stanislavem Budilem na BMW 2002 Ti, kterému zde loni uniklo absolutní vítězství mezi historiky pouze o nicotné dvě desetiny sekundy. V rámci neměřené exhibiční Rally Bohemia Legend se můžeme těšit zejména na různé generace soutěžních škodovek od začátku let sedmdesátých až po léta devadesátá, které psaly historii českého motorsportu písmem téměř výhradním. Mezi nimi je přihlášen i opravdový unikát v podobě Škody 200 RS, které později věnujeme samostatnou zprávu.
Do ECO Energy Rally Bohemia, pátého podniku letošního mistrovství světa FIA Electric and New Energy Championship pro automobily s alternativním pohonem, jsou přihlášeni všichni favorité na letošní titul, včetně loňského mistra světa Waltera Fuzzy Koflera. „Elektrické a hybridní automobily bude možné vidět na většině rychlostních zkoušek Rally Bohemia. Všechny příznivce elektromobility, ale ještě více její zarputilé odpůrce, zveme do Mladé Boleslavi na Prolog v pátek večer od 20 hodin. Zde se tyto vozy představí při testu akcelerace s pevným startem, včetně měření časů. Pojedou vždy paralelně s účastníky MČR v rally historických vozidel, takže bude možné i přímé vizuální porovnání rychlosti,“ láká na netradiční podívanou ředitel Rally Bohemia Petr Pavlát.
Startovní listiny všech částí Rally Bohemia naleznete na www.rallybohemia.cz v sekci Dokumenty. Tradičním generálním partnerem soutěže je automobilka ŠKODA AUTO. Akce je realizována za finanční podpory Středočeského kraje.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.