Také z Rally Hustopeče se otrokovický KIT Racing vrátil s poháry. Zásluhu na tom má Lukáš Matěna, který obsadil 3. místo ve třídě 3 v českém mistráku a ve slovenském hodnocení stejné třídy byl druhý. Náročnou a prašnou soutěž dokončil také Josef Pátl, jenž usedl do závodního vozu po dlouhých šesti letech.
Agrotec Petronas Rally Hustopeče byla zlomovým závodem ve velkém českém mistráku. Právě rally mezi vinicemi, která je díky svému specifickému charakteru nejnáročnější soutěží u nás, se domácí šampionát přehoupl do druhé poloviny mistrovství. Pořadatelé převzali 119 posádek. Na zvýšeném počtu startujících měly podíl slovenské posádky, neboť hustopečská rally se započítávala do českého i slovenského mistráku. Pro všechny posádky byla připravena trať o dvanácti rychlostních zkouškách rovnoměrně rozdělených do dvou etap. Soutěž byla poznamenána několika incidenty, po kterých se rušily rychlostní zkoušky a kvůli kterým si posádky s vyššími startovními čísly obzvláště v pátek moc nezazávodily.
Tým Vlastimila Neumanna přivezl do centra rally dva soutěžní vozy. Mitsubishi Lancer EVO IX byl připravený pro Hradečáka Lukáše Matěnu, kterému četl noty Pavel Zalabák. Z původních šesti rychlostních zkoušek páteční etapy odjeli Lukáš s Pavlem čtyři. Nejvíce se jim zadařilo na RZ 3 Boleradice – Bořetice, kde zajeli třetí nejrychlejší čas mezi produkčními vozy. Na konci první etapy předávala posádka své mitsubishi do uzavřeného parkoviště na 18. místě v absolutní klasifikaci a ve třídě to byla pátá příčka. V sobotu šla klukům nejvíce RZ Němčičky. V obou průjezdech zajeli shodně druhý čas ve třídě. Na konci závodu patřilo Lukáši s Pavlem 15. místo v absolutní klasifikaci. Pokud vezmeme samostatnou českou klasifikaci, tak je to 11. příčka celkově a ve třídě 3 patří klukům bronzový stupínek. V rámci Slovenska se Matěna se Zalabákem umístili na 5. místě celkově a 2. místě ve třídě 3. „Na Rally Hustopeče jsme se opravdu těšili, protože je to soutěž, kterou známe nejvíce a charakter rychlostek nám sedí. Osmnáct přihlášených posádek ve třídě 3 z Čech a Slovenska slibovalo napínavé závodění. Naším cílem bylo urvat co nejlepší výsledek, ale bez zbytečného rizika, aby se neublížilo autu před Rally Bohemia. Bohužel v pátek byla nejhezčí RZ v obou průjezdech zrušena a v sobotu tento trend pokračoval zrušením jednoho průjezdu nejdelší zkoušky závodu. I tak jsme se skvěle svezli a nutno říct, že se jelo opravdu rychle a mezi posádkami byly minimální rozestupy až do konce soutěže. Krásné třetí místo v MČR se ztrátou 34 vteřin na prvního Jana Jelínka je pro nás v tak obsazené soutěži skvělým umístěním. Všem ve třídě 3 děkujeme za krásný sport. Týmu KIT Racing za perfektně připravené auto, ostatně jako vždy, a už teď se těšíme na Rally Bohemia, přijďte nás podpořit!“ ohlédl se za soutěží mezi vinicemi Lukáš Matěna.
Comeback zažil v Hustopečích Josef Pátl. Na sedadlo spolujezdce do Peugeotu 208 R2 usedl František Rajnoha a pro oba to byl návrat s několika premiérami. Pro Josefa to byl návrat po šesti letech, Franta absentoval méně, pouze jednu sezónu. Třída 6 byla opět nejpočetnější ve startovním poli, kdy se na startu sešlo 23 posádek. Po prvním dnu patřilo Pátlovi 14. místo ve třídě a 23. místo ve dvoukolkách. Nutno ale jednou větou dodat, že posádka měla k dispozici pouze dvě z šesti erzet. Za denního světla se Josef s Frantou hodně bavili jízdou a jejich pouť dospěla až k cílové rampě. Zde byli klasifikováni na 42. místě absolutní klasifikace českého závodu, ve třídě byli jedenáctí a mezi dvoukolkami dvacátí. „Byl to pro mne a spolujezdce Františka vysloveně náročný víkend. František se soutěží neúčastnil přesně rok a já let šest. Krom obav z napsání rozpisu a toho, zda vůbec budeme schopni tuto soutěž absolvovat, mě čekal zcela nový příběh. Nikdy jsem nejel velkou soutěž, nikdy jsem nejel ve tmě, nikdy s předokolkou, nikdy v tak úžasné atmosféře a nikdy po tak rychlém rozhodnutí. I když se průběžně snažím udržovat v kondici, to, co následovalo, bylo pro nás velice vyčerpávající. Nyní můžu s klidem říct, že kluci vpředu jedou o výsledek a jedou nepředstavitelně rychle. Ti, co však jedou vzadu, prokazují obrovskou trpělivost a lásku k tomuto sportu. V pátek jsme absolvovali pouze dvě rychlostní zkoušky ze šesti, kvůli haváriím a celkově se první etapa protáhla do nelidských hodin jak pro přilehlé obce, tak i pro nás jako posádky. Lampičku na nočním stolku jsem vypínal ve 3:12 v sobotu ráno a probuzen jsem byl stařeckou nespavostí v 6:30. Bylo to opravdu na prd, a když jsme se s Frantou viděli u snídaně, měl jsem chuť se na to vykašlat. Nakonec jsme se rozhodli to zkusit a dobře jsme udělali. Užívali jsme si každý kilometr, a byť mne František několikrát zcela oprávněně káral, nakonec jsme spokojení a vyčerpaní horkem rally dokončili. Zpětně když se ohlížím, bylo fajn soutěž dojet, užít si ji a hlavně všem pochybovačům, dokonce i sám sobě, dokázat, že jsem schopen soutěž zvládnout. Děkuji všem, kteří se starali o bezproblémové fungování vozu a Františkovi za trpělivost. Mám zase spoustu zážitků, které už mi nikdo nevezme, a dvě kila z váhy dolů,“ prozradil své dojmy po závodě Josef Pátl.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).