Na konci Agrotec Petronas Rally Hustopeče zavládla obrovská euforie u Pokorných. Náročnou soutěž mezi vinicemi dokončil táta Zdeněk na 19. místě v MČR a dcera Sandra, pro kterou to byla premiéra, obsadila 33. příčku.
Zdeněk Pokorný v minulosti již třikrát v Hustopečích startoval. Jeho nejlepší výsledek se vztahuje k loňskému ročníku, kdy dojel osmnáctý. A ve stejném složení se posádka postavila na start i v letošním ročníku hustopečské rally – tedy Zdeněk Pokorný – Richard Lasevič a Škoda Fabia R5. Ve třídě 2 měl pražský jezdec na startu dvacet soupeřů a před sebou 12 erzet rozdělených do dvou etap. „Rally Hustopeče mám velice rád. Svůj podíl na tom má hlavně šotolina a rychlostní zkoušky vedoucí vinicemi. Tato soutěž má svou neopakovatelnou atmosféru a já se sem rád vracím,“ prozradil citový vztah k této rally Zdeněk Pokorný. Úvodní etapa se jela z poloviny za denního světla a z poloviny za tmy, a tmu Zdeněk moc nemusí. Z původních šesti erzet nakonec odjela posádka jen čtyři, neboť RZ Kurdějov byla v obou průjezdech zrušena. Po první etapě figuroval „Poky“ na 15. místě ve třídě 2 a 22. místě v MČR. Sobotní etapa probíhala za slunečného počasí. V autě panovala dobrá nálada a Zdeněk s Richardem si užívali jízdu mezi vinicemi. Také v druhé etapě se zrušila jedna rychlostní zkouška, ale ani tento moment nedokázal posádku zastavit. Zdeněk Pokorný s Richardem Lasevičem náročnou a prašnou rally dokončili na 19. místě v MČR a 14. místě ve třídě 2. „S letošním startem v Hustopečích musím být rozhodně velmi spokojený. Užívali jsme si šotolinu a celý závod byl pro nás zcela bezproblémový. Navíc jsme se dostali i do přímého televizního přenosu, takže nás mohli vidět sponzoři i kamarádi, kteří se nemohli z různých důvodů do Hustopečí dostavit. Těší mne, že jsme dovezli auto až do cíle, zvláště s ohledem na velký počet odstoupivších posádek. Výsledek odpovídá našim ambicím. A co mne nejvíce těší, je fakt, že rally dokončila i dcera Sandra,“ ohlédl se za čtvrtým startem v Hustopečích Zdeněk Pokorný.
Jak již bylo zmíněno v úvodu, Sandra si na rally mezi vinicemi odbyla premiéru. Rozpis slyšela opět od Jiřího Skořepy a sportovním nářadím této posádky je Subaru Impreza STi. „Na rally v Hustopečích jsem se velmi těšila, neboť to byla pro mne nová soutěž z pozice řidiče. Jako divačka tuto soutěž dobře znám a patří vzhledem k prostředí, kde se závodí, mezi mé nejoblíbenější. Nádherné okolí, kraj vína a mně se splnil sen na této soutěži startovat. A také konečně vím, jak tratě, které všichni vždycky popisovali jako netypické, opravdu vypadají a že jsou netypické, plně souhlasím. Nikdy jsem asi neměla napsanou těžší RZ než Horní Bojanovice - Nikolčice. Nakonec mám z této rychlostní zkoušky největší zážitek ze všech hustopečských erzet, protože tam jsem se opravdu svezla a hrozně mě jízda bavila,“ přiblížila náladu Sandra Pokorná. V pátek začala soutěž okruhovou rychlostní zkouškou, ale ta Sandře a Jirkovi nevyšla dle představ. V dalším průběhu první etapy odjela smíšená posádka pouze dvě rychlostní zkoušky. Na jejich konci Sandra figurovala na 9. místě ve třídě 3 v rámci MČR. „Na nočních rychlostních zkouškách jsem se již cítila dobře, ale stále je co vylepšovat. Dokonce jsem si při nočním průjezdu vylepšila čas z jízdy za dne. Výsledek první etapy výrazně předčil naše očekávání a s Jirkou jsme z něj měli velkou radost. Byť jsme odjeli málo erzet, podařilo se mi vytvořit dvě drobné krizové situace, kdy auto klouzalo na štěrku jinam, než jsem si přála, ale oba momenty jsem bez problémů ustála. A co si budu dlouho pamatovat, je prachová clona na poslední páteční zkoušce. Zkoušela jsem si pomoct zhasínáním světel na rampě, ale ani toto nepomáhalo a mně nezbylo nic jiného než lehce zpomalit. Držet vysoké tempo by vedlo k výletu mimo trať, a to jsem rozhodně nechtěla,“ popsala dojmy z první etapy Sandra Pokorná. Dvojice Pokorná – Skořepa zvládla i všechny rychlostní zkoušky druhé etapy a s obrovskou radostí nad pokořením hustopečské rally přijela až na cílovou rampu. Zde byla Sandra s Jirkou klasifikována na 8. místě ve třídě 3 a 33. místě absolutně v rámci hodnocení MČR. Posádka ovšem s prázdnou neodjížděla, neboť zvítězila v Dámském poháru. „Na hodně technické soutěži jsem měla drobný hendikep ve zranění zápěstních kůstek a byly momenty, kdy jsem tuto bolístku velmi pociťovala. Ale když je člověk zapálený do soutěží, rány jdou stranou a jezdec chce stůj co stůj dojet až do cíle. Šotolina byla pro mne nová a zde mi hodně pomohl svými zkušenostmi Jirka. Zpočátku jsem byla pochopitelně na novém povrchu nejistá, ale poslední zkoušku jsem si už dokonale užila. V tu chvíli mne i mrzelo, že soutěž už končí. Atmosféra byla výborná. Byla jsem nadšená z počtu fanoušků kolem tratí, kteří místo aby byli někde na koupališti, tak nám všem dva dny fandili. Hlavně jsem byla nadšená z jedné party kluků, která vysvlečena do půl těla mávala triky nad hlavou. Těm děkuju specielně za zpestření jízdy (smích). Velká poklona ovšem patří tátovi za jeho výsledek. Klaním se před ním, neboť udržet pozornost na své závodění a vyrazit do erzety s pocitem, že na těžkých zkouškách pojedu i já, to chce fakt odvahu,“ ocenila tátu a doplnila dojmy ze soutěže Sandra Pokorná. Mně už nezbývá nic jiného, než říct, že Sandra s Jirkou usednou do závodního subaru již brzo, konkrétně na Rally Bohemia, která startuje na konci června. A Sandra s Jirkou zvou na tuto soutěž všechny své příznivce.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.