Na konci Agrotec Petronas Rally Hustopeče zavládla obrovská euforie u Pokorných. Náročnou soutěž mezi vinicemi dokončil táta Zdeněk na 19. místě v MČR a dcera Sandra, pro kterou to byla premiéra, obsadila 33. příčku.
Zdeněk Pokorný v minulosti již třikrát v Hustopečích startoval. Jeho nejlepší výsledek se vztahuje k loňskému ročníku, kdy dojel osmnáctý. A ve stejném složení se posádka postavila na start i v letošním ročníku hustopečské rally – tedy Zdeněk Pokorný – Richard Lasevič a Škoda Fabia R5. Ve třídě 2 měl pražský jezdec na startu dvacet soupeřů a před sebou 12 erzet rozdělených do dvou etap. „Rally Hustopeče mám velice rád. Svůj podíl na tom má hlavně šotolina a rychlostní zkoušky vedoucí vinicemi. Tato soutěž má svou neopakovatelnou atmosféru a já se sem rád vracím,“ prozradil citový vztah k této rally Zdeněk Pokorný. Úvodní etapa se jela z poloviny za denního světla a z poloviny za tmy, a tmu Zdeněk moc nemusí. Z původních šesti erzet nakonec odjela posádka jen čtyři, neboť RZ Kurdějov byla v obou průjezdech zrušena. Po první etapě figuroval „Poky“ na 15. místě ve třídě 2 a 22. místě v MČR. Sobotní etapa probíhala za slunečného počasí. V autě panovala dobrá nálada a Zdeněk s Richardem si užívali jízdu mezi vinicemi. Také v druhé etapě se zrušila jedna rychlostní zkouška, ale ani tento moment nedokázal posádku zastavit. Zdeněk Pokorný s Richardem Lasevičem náročnou a prašnou rally dokončili na 19. místě v MČR a 14. místě ve třídě 2. „S letošním startem v Hustopečích musím být rozhodně velmi spokojený. Užívali jsme si šotolinu a celý závod byl pro nás zcela bezproblémový. Navíc jsme se dostali i do přímého televizního přenosu, takže nás mohli vidět sponzoři i kamarádi, kteří se nemohli z různých důvodů do Hustopečí dostavit. Těší mne, že jsme dovezli auto až do cíle, zvláště s ohledem na velký počet odstoupivších posádek. Výsledek odpovídá našim ambicím. A co mne nejvíce těší, je fakt, že rally dokončila i dcera Sandra,“ ohlédl se za čtvrtým startem v Hustopečích Zdeněk Pokorný.
Jak již bylo zmíněno v úvodu, Sandra si na rally mezi vinicemi odbyla premiéru. Rozpis slyšela opět od Jiřího Skořepy a sportovním nářadím této posádky je Subaru Impreza STi. „Na rally v Hustopečích jsem se velmi těšila, neboť to byla pro mne nová soutěž z pozice řidiče. Jako divačka tuto soutěž dobře znám a patří vzhledem k prostředí, kde se závodí, mezi mé nejoblíbenější. Nádherné okolí, kraj vína a mně se splnil sen na této soutěži startovat. A také konečně vím, jak tratě, které všichni vždycky popisovali jako netypické, opravdu vypadají a že jsou netypické, plně souhlasím. Nikdy jsem asi neměla napsanou těžší RZ než Horní Bojanovice - Nikolčice. Nakonec mám z této rychlostní zkoušky největší zážitek ze všech hustopečských erzet, protože tam jsem se opravdu svezla a hrozně mě jízda bavila,“ přiblížila náladu Sandra Pokorná. V pátek začala soutěž okruhovou rychlostní zkouškou, ale ta Sandře a Jirkovi nevyšla dle představ. V dalším průběhu první etapy odjela smíšená posádka pouze dvě rychlostní zkoušky. Na jejich konci Sandra figurovala na 9. místě ve třídě 3 v rámci MČR. „Na nočních rychlostních zkouškách jsem se již cítila dobře, ale stále je co vylepšovat. Dokonce jsem si při nočním průjezdu vylepšila čas z jízdy za dne. Výsledek první etapy výrazně předčil naše očekávání a s Jirkou jsme z něj měli velkou radost. Byť jsme odjeli málo erzet, podařilo se mi vytvořit dvě drobné krizové situace, kdy auto klouzalo na štěrku jinam, než jsem si přála, ale oba momenty jsem bez problémů ustála. A co si budu dlouho pamatovat, je prachová clona na poslední páteční zkoušce. Zkoušela jsem si pomoct zhasínáním světel na rampě, ale ani toto nepomáhalo a mně nezbylo nic jiného než lehce zpomalit. Držet vysoké tempo by vedlo k výletu mimo trať, a to jsem rozhodně nechtěla,“ popsala dojmy z první etapy Sandra Pokorná. Dvojice Pokorná – Skořepa zvládla i všechny rychlostní zkoušky druhé etapy a s obrovskou radostí nad pokořením hustopečské rally přijela až na cílovou rampu. Zde byla Sandra s Jirkou klasifikována na 8. místě ve třídě 3 a 33. místě absolutně v rámci hodnocení MČR. Posádka ovšem s prázdnou neodjížděla, neboť zvítězila v Dámském poháru. „Na hodně technické soutěži jsem měla drobný hendikep ve zranění zápěstních kůstek a byly momenty, kdy jsem tuto bolístku velmi pociťovala. Ale když je člověk zapálený do soutěží, rány jdou stranou a jezdec chce stůj co stůj dojet až do cíle. Šotolina byla pro mne nová a zde mi hodně pomohl svými zkušenostmi Jirka. Zpočátku jsem byla pochopitelně na novém povrchu nejistá, ale poslední zkoušku jsem si už dokonale užila. V tu chvíli mne i mrzelo, že soutěž už končí. Atmosféra byla výborná. Byla jsem nadšená z počtu fanoušků kolem tratí, kteří místo aby byli někde na koupališti, tak nám všem dva dny fandili. Hlavně jsem byla nadšená z jedné party kluků, která vysvlečena do půl těla mávala triky nad hlavou. Těm děkuju specielně za zpestření jízdy (smích). Velká poklona ovšem patří tátovi za jeho výsledek. Klaním se před ním, neboť udržet pozornost na své závodění a vyrazit do erzety s pocitem, že na těžkých zkouškách pojedu i já, to chce fakt odvahu,“ ocenila tátu a doplnila dojmy ze soutěže Sandra Pokorná. Mně už nezbývá nic jiného, než říct, že Sandra s Jirkou usednou do závodního subaru již brzo, konkrétně na Rally Bohemia, která startuje na konci června. A Sandra s Jirkou zvou na tuto soutěž všechny své příznivce.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.