Na konci Agrotec Petronas Rally Hustopeče zavládla obrovská euforie u Pokorných. Náročnou soutěž mezi vinicemi dokončil táta Zdeněk na 19. místě v MČR a dcera Sandra, pro kterou to byla premiéra, obsadila 33. příčku.
Zdeněk Pokorný v minulosti již třikrát v Hustopečích startoval. Jeho nejlepší výsledek se vztahuje k loňskému ročníku, kdy dojel osmnáctý. A ve stejném složení se posádka postavila na start i v letošním ročníku hustopečské rally – tedy Zdeněk Pokorný – Richard Lasevič a Škoda Fabia R5. Ve třídě 2 měl pražský jezdec na startu dvacet soupeřů a před sebou 12 erzet rozdělených do dvou etap. „Rally Hustopeče mám velice rád. Svůj podíl na tom má hlavně šotolina a rychlostní zkoušky vedoucí vinicemi. Tato soutěž má svou neopakovatelnou atmosféru a já se sem rád vracím,“ prozradil citový vztah k této rally Zdeněk Pokorný. Úvodní etapa se jela z poloviny za denního světla a z poloviny za tmy, a tmu Zdeněk moc nemusí. Z původních šesti erzet nakonec odjela posádka jen čtyři, neboť RZ Kurdějov byla v obou průjezdech zrušena. Po první etapě figuroval „Poky“ na 15. místě ve třídě 2 a 22. místě v MČR. Sobotní etapa probíhala za slunečného počasí. V autě panovala dobrá nálada a Zdeněk s Richardem si užívali jízdu mezi vinicemi. Také v druhé etapě se zrušila jedna rychlostní zkouška, ale ani tento moment nedokázal posádku zastavit. Zdeněk Pokorný s Richardem Lasevičem náročnou a prašnou rally dokončili na 19. místě v MČR a 14. místě ve třídě 2. „S letošním startem v Hustopečích musím být rozhodně velmi spokojený. Užívali jsme si šotolinu a celý závod byl pro nás zcela bezproblémový. Navíc jsme se dostali i do přímého televizního přenosu, takže nás mohli vidět sponzoři i kamarádi, kteří se nemohli z různých důvodů do Hustopečí dostavit. Těší mne, že jsme dovezli auto až do cíle, zvláště s ohledem na velký počet odstoupivších posádek. Výsledek odpovídá našim ambicím. A co mne nejvíce těší, je fakt, že rally dokončila i dcera Sandra,“ ohlédl se za čtvrtým startem v Hustopečích Zdeněk Pokorný.
Jak již bylo zmíněno v úvodu, Sandra si na rally mezi vinicemi odbyla premiéru. Rozpis slyšela opět od Jiřího Skořepy a sportovním nářadím této posádky je Subaru Impreza STi. „Na rally v Hustopečích jsem se velmi těšila, neboť to byla pro mne nová soutěž z pozice řidiče. Jako divačka tuto soutěž dobře znám a patří vzhledem k prostředí, kde se závodí, mezi mé nejoblíbenější. Nádherné okolí, kraj vína a mně se splnil sen na této soutěži startovat. A také konečně vím, jak tratě, které všichni vždycky popisovali jako netypické, opravdu vypadají a že jsou netypické, plně souhlasím. Nikdy jsem asi neměla napsanou těžší RZ než Horní Bojanovice - Nikolčice. Nakonec mám z této rychlostní zkoušky největší zážitek ze všech hustopečských erzet, protože tam jsem se opravdu svezla a hrozně mě jízda bavila,“ přiblížila náladu Sandra Pokorná. V pátek začala soutěž okruhovou rychlostní zkouškou, ale ta Sandře a Jirkovi nevyšla dle představ. V dalším průběhu první etapy odjela smíšená posádka pouze dvě rychlostní zkoušky. Na jejich konci Sandra figurovala na 9. místě ve třídě 3 v rámci MČR. „Na nočních rychlostních zkouškách jsem se již cítila dobře, ale stále je co vylepšovat. Dokonce jsem si při nočním průjezdu vylepšila čas z jízdy za dne. Výsledek první etapy výrazně předčil naše očekávání a s Jirkou jsme z něj měli velkou radost. Byť jsme odjeli málo erzet, podařilo se mi vytvořit dvě drobné krizové situace, kdy auto klouzalo na štěrku jinam, než jsem si přála, ale oba momenty jsem bez problémů ustála. A co si budu dlouho pamatovat, je prachová clona na poslední páteční zkoušce. Zkoušela jsem si pomoct zhasínáním světel na rampě, ale ani toto nepomáhalo a mně nezbylo nic jiného než lehce zpomalit. Držet vysoké tempo by vedlo k výletu mimo trať, a to jsem rozhodně nechtěla,“ popsala dojmy z první etapy Sandra Pokorná. Dvojice Pokorná – Skořepa zvládla i všechny rychlostní zkoušky druhé etapy a s obrovskou radostí nad pokořením hustopečské rally přijela až na cílovou rampu. Zde byla Sandra s Jirkou klasifikována na 8. místě ve třídě 3 a 33. místě absolutně v rámci hodnocení MČR. Posádka ovšem s prázdnou neodjížděla, neboť zvítězila v Dámském poháru. „Na hodně technické soutěži jsem měla drobný hendikep ve zranění zápěstních kůstek a byly momenty, kdy jsem tuto bolístku velmi pociťovala. Ale když je člověk zapálený do soutěží, rány jdou stranou a jezdec chce stůj co stůj dojet až do cíle. Šotolina byla pro mne nová a zde mi hodně pomohl svými zkušenostmi Jirka. Zpočátku jsem byla pochopitelně na novém povrchu nejistá, ale poslední zkoušku jsem si už dokonale užila. V tu chvíli mne i mrzelo, že soutěž už končí. Atmosféra byla výborná. Byla jsem nadšená z počtu fanoušků kolem tratí, kteří místo aby byli někde na koupališti, tak nám všem dva dny fandili. Hlavně jsem byla nadšená z jedné party kluků, která vysvlečena do půl těla mávala triky nad hlavou. Těm děkuju specielně za zpestření jízdy (smích). Velká poklona ovšem patří tátovi za jeho výsledek. Klaním se před ním, neboť udržet pozornost na své závodění a vyrazit do erzety s pocitem, že na těžkých zkouškách pojedu i já, to chce fakt odvahu,“ ocenila tátu a doplnila dojmy ze soutěže Sandra Pokorná. Mně už nezbývá nic jiného, než říct, že Sandra s Jirkou usednou do závodního subaru již brzo, konkrétně na Rally Bohemia, která startuje na konci června. A Sandra s Jirkou zvou na tuto soutěž všechny své příznivce.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.