Mezi dvoukolkami se na 14. ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče bojovalo od začátku do konce. Stejně jako v absolutním pořadí byly mezi první posádkami pouze nepatrné časové rozdíly a do popředí celého pelotonu dvoukolek se rychle dostaly téměř všechny posádky startující v seriálu Peugeot Rally Cup.
V Hustopečích nestartoval Matěj Kamenec a Lumír Firla sledoval závod pouze z nemocničního lůžka. Smolnou sérii zažívá rakouský Julian Wagner, který v Krumlově havaroval a v Hustopečích odstoupil hned v úvodu soutěže pro poruchu převodovky. Do čela průběžného pořadí se rychle prodral Honza Talaš, kterému sekundoval René Dohnal a Tomáš Knápek. Tato trojice nakonec vydržela na svých pozicích až do cíle závodu, Jan Talaš s René Dohnalem se dokázali probojovat na první a druhé místo ve třídě 6 a také ve dvoukolkách.
„Hustopeče jsou krásné, ale první den mě mrzely zrušené rychlostní zkoušky. Dlouho jsme čekali, organizátoři zasahovali u několika havárií. Nemohl jsem se pak dostat do tempa. Spát jsme šli až hodně po půlnoci. V úvodu druhé etapy jsem se trápil s brzdami, ale po výměně destiček už to bylo lepší. Zbytek soutěže jsme si užili, já hlavně šotolinu. Škoda, že u nás není víc takových tratí. Do poslední sekce jsme spolu s Andrejem a Rendou nastupovali s minimálními časovými rozestupy. Byl to souboj až do posledních metrů a to mě na tom baví úplně nejvíc. Oběma gratuluji a děkuji za skvělé souboje,“ poznamenal vítězný Jan Talaš.
„Hustopeče řadím díky svému charakteru, prostředí a pohodové atmosféře k mé nejoblíbenější soutěži. Tratě letošního ročníku doznaly oproti roku 2015 a 2016, kdy jsem tady startoval, pár změn, ale vycházely z osvědčeného formátu. První etapa se bohužel nesla ve znamení rušení rychlostních zkoušek. Na RZ3 jsme měli velikou krizi a o kousek dál ještě jednu menší. To nás stálo nějaký čas, který jsme i přes vyhranou závěrečnou zkoušku první etapy nedokázali stáhnout. Druhá etapa slibovala velké souboje, kdy každá sebemenší chybička znamenala nesmazatelné manko. Jelo se opravdu tak rychle, že nebylo možné stahovat více než vteřinky. V pořadí Peugeot Rally Cupu jsme stále figurovali na druhém místě za Honzou Talašem a to nám vydrželo až do cíle. V závěrečném testu jsme do toho dali vše a podařilo se nám posunout také na druhé místo ve dvoukolkách a třídě 6. Gratuluji Honzovi Talašovi k vítězství, konečných deset vteřin v cíli bych asi hledal marně. Chtěl bych všem moc poděkovat, Hustopeče jsme si opravdu užili a bojovat takhle až do posledních metrů, to jsem asi ještě nezažil. Auto bylo skvěle připravené, potlesk týmu a našich fanoušků v posledním servisu byl až dojemný. Velkou radost mám také z návratu ztracené sebedůvěry. Na Bohemce ji budeme potřebovat,“ rozpovídal se druhý René Dohnal.
Dalším podnikem letošního ročníku PEUGEOT RALLY CUP CZ bude za necelých 14 dní Rally Bohemia.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).