Problém s riadiacou jednotkou Subaru Impreza WRX STi a tým pádom nie celkom vydarené podujatie. To bol „leitmotív“ Subaru Rally teamu Komárno a bratov Lapdavských na XIV. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2018.
Lukáš a Július Lapdavskí cestovali do Hustopečí na Morave v úlohe lídrov triedy 3 v rámci priebežného poradia Majstrovstiev Slovenska v rally 2018. Dve druhé miesta, ktoré obsadili v Prešove a v Poprade im dávalo nádej na úspešné pokračovanie takto nasadenej latky. Dobrá nálada v tíme, ale aj medzi bratmi sa razom zmenila na utrpenie, ktoré bolo treba prežiť. Tento stav navodila nie celkom správne fungujúca riadiaca jednotka Subaru Impreza WRX STi, vďaka ktorej malo vozidlo iba polovičný výkon. A tak sa súťažiť jednoducho nedá.
„Hneď po štarte do prvej rýchlostnej skúšky sme zistili, že riadiaca jednotka Subaru nefunguje tak, ako by mala. Výkon motora bol asi na polovici, takže sme sa veľmi nezviezli. Pretrpeli sme celú súťaž a neodstúpili sme. V hre bol totiž dvojnásobný počet bodov a za tie sa oplatilo bojovať. Snažili sme sa ísť ako sa dalo a na predposlednej rýchlostnej skúške sa mi podarilo nabrať na šotoline toľko štrku do kolies, že sa z autom takmer nedalo pokračovať, totálne celé triaslo. No a aby toho nebolo dosť, na poslednom teste som tak tlačil na plynový pedál, až som ho pretlačil. Samozrejme po tomto už auto nemalo takmer žiaden výkon, tak sme to iba štartovali a vypínali až do cieľa. Som rád, že sme tu, berieme body za dve štvrté miesta v triede, čo pri pohľade na to ako sme sa natrápili nie je zlé,“ opísal v cieli súťaže Lukáš Lapdavský.
Fanúšikovia, ktorí budú chcieť sledovať Lukyho s Julom na ďalšom podujatí si musia naplánovať cestu do Lubeníka, kde odštartuje v poradí už štvrté kolo slovenského rally šampionátu. To všetko však bude až o mesiac.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).