Problém s riadiacou jednotkou Subaru Impreza WRX STi a tým pádom nie celkom vydarené podujatie. To bol „leitmotív“ Subaru Rally teamu Komárno a bratov Lapdavských na XIV. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2018.
Lukáš a Július Lapdavskí cestovali do Hustopečí na Morave v úlohe lídrov triedy 3 v rámci priebežného poradia Majstrovstiev Slovenska v rally 2018. Dve druhé miesta, ktoré obsadili v Prešove a v Poprade im dávalo nádej na úspešné pokračovanie takto nasadenej latky. Dobrá nálada v tíme, ale aj medzi bratmi sa razom zmenila na utrpenie, ktoré bolo treba prežiť. Tento stav navodila nie celkom správne fungujúca riadiaca jednotka Subaru Impreza WRX STi, vďaka ktorej malo vozidlo iba polovičný výkon. A tak sa súťažiť jednoducho nedá.
„Hneď po štarte do prvej rýchlostnej skúšky sme zistili, že riadiaca jednotka Subaru nefunguje tak, ako by mala. Výkon motora bol asi na polovici, takže sme sa veľmi nezviezli. Pretrpeli sme celú súťaž a neodstúpili sme. V hre bol totiž dvojnásobný počet bodov a za tie sa oplatilo bojovať. Snažili sme sa ísť ako sa dalo a na predposlednej rýchlostnej skúške sa mi podarilo nabrať na šotoline toľko štrku do kolies, že sa z autom takmer nedalo pokračovať, totálne celé triaslo. No a aby toho nebolo dosť, na poslednom teste som tak tlačil na plynový pedál, až som ho pretlačil. Samozrejme po tomto už auto nemalo takmer žiaden výkon, tak sme to iba štartovali a vypínali až do cieľa. Som rád, že sme tu, berieme body za dve štvrté miesta v triede, čo pri pohľade na to ako sme sa natrápili nie je zlé,“ opísal v cieli súťaže Lukáš Lapdavský.
Fanúšikovia, ktorí budú chcieť sledovať Lukyho s Julom na ďalšom podujatí si musia naplánovať cestu do Lubeníka, kde odštartuje v poradí už štvrté kolo slovenského rally šampionátu. To všetko však bude až o mesiac.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.