Problém s riadiacou jednotkou Subaru Impreza WRX STi a tým pádom nie celkom vydarené podujatie. To bol „leitmotív“ Subaru Rally teamu Komárno a bratov Lapdavských na XIV. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2018.
Lukáš a Július Lapdavskí cestovali do Hustopečí na Morave v úlohe lídrov triedy 3 v rámci priebežného poradia Majstrovstiev Slovenska v rally 2018. Dve druhé miesta, ktoré obsadili v Prešove a v Poprade im dávalo nádej na úspešné pokračovanie takto nasadenej latky. Dobrá nálada v tíme, ale aj medzi bratmi sa razom zmenila na utrpenie, ktoré bolo treba prežiť. Tento stav navodila nie celkom správne fungujúca riadiaca jednotka Subaru Impreza WRX STi, vďaka ktorej malo vozidlo iba polovičný výkon. A tak sa súťažiť jednoducho nedá.
„Hneď po štarte do prvej rýchlostnej skúšky sme zistili, že riadiaca jednotka Subaru nefunguje tak, ako by mala. Výkon motora bol asi na polovici, takže sme sa veľmi nezviezli. Pretrpeli sme celú súťaž a neodstúpili sme. V hre bol totiž dvojnásobný počet bodov a za tie sa oplatilo bojovať. Snažili sme sa ísť ako sa dalo a na predposlednej rýchlostnej skúške sa mi podarilo nabrať na šotoline toľko štrku do kolies, že sa z autom takmer nedalo pokračovať, totálne celé triaslo. No a aby toho nebolo dosť, na poslednom teste som tak tlačil na plynový pedál, až som ho pretlačil. Samozrejme po tomto už auto nemalo takmer žiaden výkon, tak sme to iba štartovali a vypínali až do cieľa. Som rád, že sme tu, berieme body za dve štvrté miesta v triede, čo pri pohľade na to ako sme sa natrápili nie je zlé,“ opísal v cieli súťaže Lukáš Lapdavský.
Fanúšikovia, ktorí budú chcieť sledovať Lukyho s Julom na ďalšom podujatí si musia naplánovať cestu do Lubeníka, kde odštartuje v poradí už štvrté kolo slovenského rally šampionátu. To všetko však bude až o mesiac.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.