Tretie kolo Majstrovstiev Slovenska v rally 2018 rozdávalo dvojnásobný počet bodov, keďže každý súťažný deň bol bodovaný zvlášť. Posádke RUFA SPORT Teamu sa podarilo v rámci XIV. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2018 nazbierať body za jedno prvé a jedno druhé miesto absolútneho slovenského poradia.
Rally Hustopeče. Súťaž, ktorá je mnohými jazdcami označovaná za jednu z najkrajších, ale aj najnáročnejších rally súťaží na území bývalého Československa. XIV. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče sa nedala v ohľade náročnosti zahanbiť ani teraz. Dôkazom je množstvo odstúpených posádok, ale aj niekoľko vážnych havárií, ktoré našťastie skončili iba rušením rýchlostných skúšok. Všetky nástrahy tejto súťaže však dokonale zvládla posádka slovenského RUFA SPORT Teamu, Grzegorz Grzyb – Boguslaw Browinski, ktorým v cieli prvej etapy súťaže patrilo nielen absolútne víťazstvo v rámci slovenských majstrovstiev, ale aj druhé miesto absolútneho poradia v rámci celej súťaže.
„Bolo to veľmi náročné. Prvú sekciu súťaže sme absolvovali ešte za svetla, ale neskutočne sa na niektorých úsekoch prášilo, druhá sekcia bola zase za úplnej tmy, čo v spolupráci s už spomínaným prachom bolo ešte náročnejšie. Podarilo sa nám vyhrať, čiže sme spokojní. Súperi na nás veľmi tlačili, ale nám sa ten tlak podarilo ustáť a berieme plný počet bodov do slovenských majstrovstiev,“ povedal v cieli prvej etapy Grzegorz Grzyb.
V sobotu všetkých súťažiacich čakala rovnako náročná trať a ďalšia šestica rýchlostných skúšok. V nich dojazdila posádka RUFA SPORT Teamu na druhom mieste absolútneho slovenského poradia a v absolútnom poradí za celú XIV. Agorotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2018 jej patrilo piate miesto.
„Aj druhý deň bol mimoriadne náročný. Boli sme dnes o niečo pomalší ako naša konkurencia, ale nechceli sme zbytočne riskovať. Hlavné pre nás bolo získať body do slovenského rally šampionátu, čo sa aj podarilo. Sme v polovici sezóny a nám spoločne s najbližšími konkurentmi patrí rovnaký počet bodov a prvé miesto v priebežnom poradí šampionátu. Bude to ešte zaujímavé, dúfam, že sa nám bude aj naďalej dariť,“ doplnil Grzegorz Grzyb v cieli celej súťaže.
Spokojnosť s umiestnením svojej posádky prejavil aj Ľubomír Kleman, manažér RUFA SPORT Teamu: „Som spokojný. Udržali sme prvé miesto priebežného poradia, čo nám dáva veľké šance na úspech do budúcnosti. Ako už Grzegorz povedal, súťaž bola nesmierne náročná a po piatkovom víťazstve nemalo význam zbytočne riskovať. Je lepšie mať body za druhé miesto ako žiadne.“
RUFA SPORT Team a jeho posádku teraz čaká obdobie voľna. Nasledujúcou súťažou ktorú absolvuje, bude 10. Enipro Rally Lubeník 2018, ktorá odštartuje presne o mesiac.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?