Vlado Hanuš s Karolínou Jugasovou dojazdili v rámci XIV. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2018 najskôr na šiestom a následne na ôsmom mieste absolútneho slovenského poradia.
Mimoriadne náročná rally súťaž, ale aj množstvo zrušených rýchlostných skúšok a neskutočné teplo. To všetko zažili posádky súťažiace v rámci tohtoročnej Rally Hustopeče. Na nej sa hnaď v úvode veľmi dobre darilo Vladovi Hannušovi a Karolíne Jugasovej, ktorá spoločne v Hustopečích bojovala s vozidlom Ford Fiesta R5 slovenského VH Autoracing Teamu. Po trojici úvodných rýchlostných skúšok patrilo Vladovi a Karolíne štvrté miesto absolútneho slovenského poradia, potom prišiel prepad na šieste miesto absolútne a štvrté v triede 2.
„V poslednom teste dnešného súťažného dňa prišla zrada v podobe defektu, ktorý sme dostali asi po štyroch kilometroch. Do cieľa ostávalo ešte päť kilometrov, tak sme sa rozhodli, že dôjdeme až do cieľa, čo nás stálo neskutočne veľa času a samozrejme aj stratu pozície,“ hlásil Vlado Hanuš po dojazde do cieľa prvej etapy hustopečskej rally.
V druhej etape podujatia XIV. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2018 mali Vlado s Karolínou možnosť vybojovať ďalšie body do slovenského šampionátu. Svojej možnosti sa naplno chopili, pričom po prvom sobotnom teste im patril siedmy absolútny čas, po druhom sa prepadli o jednu pozíciu nižšie. Tretí test neabsolvovali, z dôvodu zastavenia rýchlostnej skúšky vďaka horiacemu vozidlu. Popoludní si najskôr svoje umiestnenia zopakovali, no na poslednej a zároveň najdlhšej, viac ako dvadsať kilometrovej rýchlostnej skúške zatiahli a dojazdili na šiestom mieste. Výsledkom bola ôsma priečka absolútneho slovenského poradia, za obidva dni to však bolo šieste miesto.
„Dnes mi doslova nesedela tá druhá rýchlostná skúška. Tie ostatné boli výborné, len škoda, že tá najdlhšia bola pri našom prvom prejazde zrušená, tá sa mi páčila najviac. Som spokojný, auto sme doviezli do cieľa neporušené, všetko fungovalo ako malo. Bola to veľmi náročná súťaž a ja si myslím, že gratuláciu si zaslúži každá jedna posádka, ktorá došla až do cieľa,“ doplnil Vlado Hanuš.
VH Autoracing Team, Vlada Hanuša a Karolínu Jugasovú budeme mať možnosť sledovať na rally trati opäť o mesiac, na podujatí pod názvom 10. Enipro Rally Lubeník 2018.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?