XIV. Agrotec Petronas Syntium Rally Hustopeče 2018. Súťaž, ktorá sa z pohľadu KL Racing Rally teamu podarila iba na polovicu. Napriek tomu jej posádky doviezli domov hneď niekoľko ocenení.
Pavol Cireň s Marcelom Hrankom riešili technický problém už na shakedowne, čiže testovacej rýchlostnej skúške. Zlomená poloos odstavila Renault Clio, ale skúsení mechanici poloos v servisnej zóne za pár minút vymenili a Ciro s Marcelom mohli ísť na štartovú rampu. Hneď po jej prejdení nasledovala prvá rýchlostná skúška, kde sa porucha opakovala a posádka musela odstúpiť zo súťaže.
Druhá súťažná posádka KL Racing Rally Teamu, ktorú tvorila dvojica Tomáš Kukučka – Peter Vejačka a Škoda Fabia WRC na tom bola podstatne lepšie, pričom po troch rýchlostných skúškach figurovala na piatom mieste absolútneho slovenského poradia. Prišla však piata rýchlostná skúška a Kukovi zrazu odoprela svoje služby prevodovka. Neostalo nič iné, iba odovzdať jazdný výkaz a ísť spať.
V priebehu noci mechanici dostali Škodu Fabia WRC opäť do príslušnej kondície a Kuko s Vejom mohli odštartovať do druhej, samostatne hodnotenej etapy. Rovnako na tom bol aj Ciro s Marcelom.
Kuko s Vejom najskôr viac ako samotnej jazde venovali pozornosť prevodovke, či radí alebo nie. V momente keď videli, že všetko funguje ako má, začali hneď robiť aj lepšie časy, vďaka čomu v cieli druhej etapy figurovali na piatom mieste absolútneho poradia. Zároveň im patrilo aj prvenstvo v triede 11.
„Dnes sa to rovnako neobišlo bez technických problémov. Prevodovka síce fungovala, ale zdochlo nám auto a nešlo naštartovať. Našťastie nám Ďodi Béreš a ostatní chalani pomohli roztlačiť a motor naskočil. Následne sa opäť ozvala prevodovka začali vypadávať rýchlosti, tak sme spomalili a došli na istotu do cieľa. Musím povedať, že to bol mimoriadne náročný víkend, stále nás obchádzali nejaké technické poruchy. Už začínam uvažovať o zmene techniky,“ opísal Tomáš Kukučka svoje trápenie.
Pavol Cireň s Marcelom Hrankom, ako sme už spomínali rovnako naskočili do bojov v druhej etape. Ich výkon vôbec nebol zlý, pričom až do predposlednej rýchlostnej skúšky im patrilo druhé miesto v triede 5. Čo sa dialo následne nám opísal Pavol Cireň: „Zo začiatku bolo všetko fajn. V poslednej rýchlostnej skúške som urobil dve veľké chyby, boli sme dvakrát mimo trať a stratili sme neskutočne veľa času. Túto poslednú rýchlostku som si chcel poriadne užiť a celú som ju pokazil. Nakoniec sme prišli o druhé miesto a musia nám stačiť body iba za tretie. Mrzí ma to.“
Posádky KL Racing Rally teamu sa predstavia opäť v akcii až o mesiac na rally v Lubeníku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.