Českou soutěžní elitu doplnila ve čtrnáctém ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče ještě plejáda slovenských jezdců neboť součástí tohoto podniku bylo také Mistrovství Slovenska. Startovní listina se tak rozrostla o další špičkové posádky s vozy nejvyšších specifikací a konkurence tak byla opravdu veliká. Letošní ročník této krásné jihomoravské soutěže se záhy stal pohromou pro mnohé favorizované posádky. Problémům se tentokrát nevyhnul ani Filip Mareš. Nakonec si i přes časovou penalizaci a kolizi s betonovým vytyčením trati odváží z Hustopečí 4. místo absolutně a 3. místo v MČR.
Úvod podniku poznamenalo zrušení několika rychlostních zkoušek způsobené haváriemi. O maximálním nasazení předních posádek svědčí nepatrné časové rozestupy a střídání pozic od druhého do šestého místa. Mareš, Černý, Grzyb, Dohnal, Tarabus a Koči, mezi těmito jezdci se bojovalo o každou desetinku. Filip Mareš s Janem Hlouškem zahájili první etapu na čtvrtém místě, ale vzápětí se propadli na šestou pozici. V závěru první etapy se propracovali zpět až na třetí místo. V úvodu druhého dne postoupila posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu dokonce až za Jana Kopeckého na druhou příčku, ale v následujících testech se před ní probojoval slovenský jezdec Martin Koči a také Jan Černý. Konečné čtvrté místo absolutně a třetí v hodnocení MČR je nakonec pro semčického jezdce dobrým výsledkem.
„O lepší výsledek v cíli závodu nás tentokrát připravily mé chyby. Jedna nás stála pětivteřinovou penalizaci za retardér, kontakt s betonovým antikatem pak ještě o něco více. Čtvrté místo pro nás není zklamáním. V dané konkurenci, rozšířené o posádky slovenského mistrovství, je to stále kvalitní výsledek. Nicméně pokud chceme být na bedně, musíme se pro příště podobným chybám vyvarovat. Získali jsme další zkušenosti, závod byl úplně odlišný od těch předchozích. Na Bohemii bude opět nabitá konkurence, my se ale musíme zaměřit hlavně na náš výkon.” Tak hodnotil průběh závodu s odstupem dvou dnů Filip Mareš.
“Na závěr bych chtěl poděkovat našim fanouškům, kterých je u tratí rychlostních zkoušek vidět závod od závodu více a svojí podporou nás neustále ženou kupředu,” doplnil ještě tento šestadvacetiletý jezdec.
„Filip dělá velké pokroky, přípravě na Hustopeče jsme věnovali maximum. V konkurenci, která se tady sešla, zajel dobrý závod. Zmíněné chyby jsou dány pochopitelně zkušenostmi. Jelo se opravdu pod tlakem a v boji o druhé až páté místo soupeřily čtyři posádky. Dopadnout to mohlo jakkoliv a šlo více méně o to, kdo udělá nejméně chyb. Do poslední sekce odjel Filip s úkolem dojet do cíle. Stahovat v tomto tempu vzniklou ztrátu by byl příliš velký risk i s ohledem na to, že ho za čtrnáct dní čeká jeho domácí Bohemia Rally,“ vysvětluje Roman Kresta
Posádka Mareš – Hloušek se vyrovnanými výkony po čtyřech odjetých podnicích drží na fantastickém druhém místě průběžného pořadí. V první sezóně s Fabií R5 je to velmi dobrá pozice do zbývající části sezóny.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.