Českou soutěžní elitu doplnila ve čtrnáctém ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče ještě plejáda slovenských jezdců neboť součástí tohoto podniku bylo také Mistrovství Slovenska. Startovní listina se tak rozrostla o další špičkové posádky s vozy nejvyšších specifikací a konkurence tak byla opravdu veliká. Letošní ročník této krásné jihomoravské soutěže se záhy stal pohromou pro mnohé favorizované posádky. Problémům se tentokrát nevyhnul ani Filip Mareš. Nakonec si i přes časovou penalizaci a kolizi s betonovým vytyčením trati odváží z Hustopečí 4. místo absolutně a 3. místo v MČR.
Úvod podniku poznamenalo zrušení několika rychlostních zkoušek způsobené haváriemi. O maximálním nasazení předních posádek svědčí nepatrné časové rozestupy a střídání pozic od druhého do šestého místa. Mareš, Černý, Grzyb, Dohnal, Tarabus a Koči, mezi těmito jezdci se bojovalo o každou desetinku. Filip Mareš s Janem Hlouškem zahájili první etapu na čtvrtém místě, ale vzápětí se propadli na šestou pozici. V závěru první etapy se propracovali zpět až na třetí místo. V úvodu druhého dne postoupila posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu dokonce až za Jana Kopeckého na druhou příčku, ale v následujících testech se před ní probojoval slovenský jezdec Martin Koči a také Jan Černý. Konečné čtvrté místo absolutně a třetí v hodnocení MČR je nakonec pro semčického jezdce dobrým výsledkem.
„O lepší výsledek v cíli závodu nás tentokrát připravily mé chyby. Jedna nás stála pětivteřinovou penalizaci za retardér, kontakt s betonovým antikatem pak ještě o něco více. Čtvrté místo pro nás není zklamáním. V dané konkurenci, rozšířené o posádky slovenského mistrovství, je to stále kvalitní výsledek. Nicméně pokud chceme být na bedně, musíme se pro příště podobným chybám vyvarovat. Získali jsme další zkušenosti, závod byl úplně odlišný od těch předchozích. Na Bohemii bude opět nabitá konkurence, my se ale musíme zaměřit hlavně na náš výkon.” Tak hodnotil průběh závodu s odstupem dvou dnů Filip Mareš.
“Na závěr bych chtěl poděkovat našim fanouškům, kterých je u tratí rychlostních zkoušek vidět závod od závodu více a svojí podporou nás neustále ženou kupředu,” doplnil ještě tento šestadvacetiletý jezdec.
„Filip dělá velké pokroky, přípravě na Hustopeče jsme věnovali maximum. V konkurenci, která se tady sešla, zajel dobrý závod. Zmíněné chyby jsou dány pochopitelně zkušenostmi. Jelo se opravdu pod tlakem a v boji o druhé až páté místo soupeřily čtyři posádky. Dopadnout to mohlo jakkoliv a šlo více méně o to, kdo udělá nejméně chyb. Do poslední sekce odjel Filip s úkolem dojet do cíle. Stahovat v tomto tempu vzniklou ztrátu by byl příliš velký risk i s ohledem na to, že ho za čtrnáct dní čeká jeho domácí Bohemia Rally,“ vysvětluje Roman Kresta
Posádka Mareš – Hloušek se vyrovnanými výkony po čtyřech odjetých podnicích drží na fantastickém druhém místě průběžného pořadí. V první sezóně s Fabií R5 je to velmi dobrá pozice do zbývající části sezóny.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.