Českou soutěžní elitu doplnila ve čtrnáctém ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče ještě plejáda slovenských jezdců neboť součástí tohoto podniku bylo také Mistrovství Slovenska. Startovní listina se tak rozrostla o další špičkové posádky s vozy nejvyšších specifikací a konkurence tak byla opravdu veliká. Letošní ročník této krásné jihomoravské soutěže se záhy stal pohromou pro mnohé favorizované posádky. Problémům se tentokrát nevyhnul ani Filip Mareš. Nakonec si i přes časovou penalizaci a kolizi s betonovým vytyčením trati odváží z Hustopečí 4. místo absolutně a 3. místo v MČR.
Úvod podniku poznamenalo zrušení několika rychlostních zkoušek způsobené haváriemi. O maximálním nasazení předních posádek svědčí nepatrné časové rozestupy a střídání pozic od druhého do šestého místa. Mareš, Černý, Grzyb, Dohnal, Tarabus a Koči, mezi těmito jezdci se bojovalo o každou desetinku. Filip Mareš s Janem Hlouškem zahájili první etapu na čtvrtém místě, ale vzápětí se propadli na šestou pozici. V závěru první etapy se propracovali zpět až na třetí místo. V úvodu druhého dne postoupila posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu dokonce až za Jana Kopeckého na druhou příčku, ale v následujících testech se před ní probojoval slovenský jezdec Martin Koči a také Jan Černý. Konečné čtvrté místo absolutně a třetí v hodnocení MČR je nakonec pro semčického jezdce dobrým výsledkem.
„O lepší výsledek v cíli závodu nás tentokrát připravily mé chyby. Jedna nás stála pětivteřinovou penalizaci za retardér, kontakt s betonovým antikatem pak ještě o něco více. Čtvrté místo pro nás není zklamáním. V dané konkurenci, rozšířené o posádky slovenského mistrovství, je to stále kvalitní výsledek. Nicméně pokud chceme být na bedně, musíme se pro příště podobným chybám vyvarovat. Získali jsme další zkušenosti, závod byl úplně odlišný od těch předchozích. Na Bohemii bude opět nabitá konkurence, my se ale musíme zaměřit hlavně na náš výkon.” Tak hodnotil průběh závodu s odstupem dvou dnů Filip Mareš.
“Na závěr bych chtěl poděkovat našim fanouškům, kterých je u tratí rychlostních zkoušek vidět závod od závodu více a svojí podporou nás neustále ženou kupředu,” doplnil ještě tento šestadvacetiletý jezdec.
„Filip dělá velké pokroky, přípravě na Hustopeče jsme věnovali maximum. V konkurenci, která se tady sešla, zajel dobrý závod. Zmíněné chyby jsou dány pochopitelně zkušenostmi. Jelo se opravdu pod tlakem a v boji o druhé až páté místo soupeřily čtyři posádky. Dopadnout to mohlo jakkoliv a šlo více méně o to, kdo udělá nejméně chyb. Do poslední sekce odjel Filip s úkolem dojet do cíle. Stahovat v tomto tempu vzniklou ztrátu by byl příliš velký risk i s ohledem na to, že ho za čtrnáct dní čeká jeho domácí Bohemia Rally,“ vysvětluje Roman Kresta
Posádka Mareš – Hloušek se vyrovnanými výkony po čtyřech odjetých podnicích drží na fantastickém druhém místě průběžného pořadí. V první sezóně s Fabií R5 je to velmi dobrá pozice do zbývající části sezóny.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.