Českou soutěžní elitu doplnila ve čtrnáctém ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče ještě plejáda slovenských jezdců neboť součástí tohoto podniku bylo také Mistrovství Slovenska. Startovní listina se tak rozrostla o další špičkové posádky s vozy nejvyšších specifikací a konkurence tak byla opravdu veliká. Letošní ročník této krásné jihomoravské soutěže se záhy stal pohromou pro mnohé favorizované posádky. Problémům se tentokrát nevyhnul ani Filip Mareš. Nakonec si i přes časovou penalizaci a kolizi s betonovým vytyčením trati odváží z Hustopečí 4. místo absolutně a 3. místo v MČR.
Úvod podniku poznamenalo zrušení několika rychlostních zkoušek způsobené haváriemi. O maximálním nasazení předních posádek svědčí nepatrné časové rozestupy a střídání pozic od druhého do šestého místa. Mareš, Černý, Grzyb, Dohnal, Tarabus a Koči, mezi těmito jezdci se bojovalo o každou desetinku. Filip Mareš s Janem Hlouškem zahájili první etapu na čtvrtém místě, ale vzápětí se propadli na šestou pozici. V závěru první etapy se propracovali zpět až na třetí místo. V úvodu druhého dne postoupila posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu dokonce až za Jana Kopeckého na druhou příčku, ale v následujících testech se před ní probojoval slovenský jezdec Martin Koči a také Jan Černý. Konečné čtvrté místo absolutně a třetí v hodnocení MČR je nakonec pro semčického jezdce dobrým výsledkem.
„O lepší výsledek v cíli závodu nás tentokrát připravily mé chyby. Jedna nás stála pětivteřinovou penalizaci za retardér, kontakt s betonovým antikatem pak ještě o něco více. Čtvrté místo pro nás není zklamáním. V dané konkurenci, rozšířené o posádky slovenského mistrovství, je to stále kvalitní výsledek. Nicméně pokud chceme být na bedně, musíme se pro příště podobným chybám vyvarovat. Získali jsme další zkušenosti, závod byl úplně odlišný od těch předchozích. Na Bohemii bude opět nabitá konkurence, my se ale musíme zaměřit hlavně na náš výkon.” Tak hodnotil průběh závodu s odstupem dvou dnů Filip Mareš.
“Na závěr bych chtěl poděkovat našim fanouškům, kterých je u tratí rychlostních zkoušek vidět závod od závodu více a svojí podporou nás neustále ženou kupředu,” doplnil ještě tento šestadvacetiletý jezdec.
„Filip dělá velké pokroky, přípravě na Hustopeče jsme věnovali maximum. V konkurenci, která se tady sešla, zajel dobrý závod. Zmíněné chyby jsou dány pochopitelně zkušenostmi. Jelo se opravdu pod tlakem a v boji o druhé až páté místo soupeřily čtyři posádky. Dopadnout to mohlo jakkoliv a šlo více méně o to, kdo udělá nejméně chyb. Do poslední sekce odjel Filip s úkolem dojet do cíle. Stahovat v tomto tempu vzniklou ztrátu by byl příliš velký risk i s ohledem na to, že ho za čtrnáct dní čeká jeho domácí Bohemia Rally,“ vysvětluje Roman Kresta
Posádka Mareš – Hloušek se vyrovnanými výkony po čtyřech odjetých podnicích drží na fantastickém druhém místě průběžného pořadí. V první sezóně s Fabií R5 je to velmi dobrá pozice do zbývající části sezóny.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?