Českou soutěžní elitu doplnila ve čtrnáctém ročníku Agrotec Petronas Rally Hustopeče ještě plejáda slovenských jezdců neboť součástí tohoto podniku bylo také Mistrovství Slovenska. Startovní listina se tak rozrostla o další špičkové posádky s vozy nejvyšších specifikací a konkurence tak byla opravdu veliká. Letošní ročník této krásné jihomoravské soutěže se záhy stal pohromou pro mnohé favorizované posádky. Problémům se tentokrát nevyhnul ani Filip Mareš. Nakonec si i přes časovou penalizaci a kolizi s betonovým vytyčením trati odváží z Hustopečí 4. místo absolutně a 3. místo v MČR.
Úvod podniku poznamenalo zrušení několika rychlostních zkoušek způsobené haváriemi. O maximálním nasazení předních posádek svědčí nepatrné časové rozestupy a střídání pozic od druhého do šestého místa. Mareš, Černý, Grzyb, Dohnal, Tarabus a Koči, mezi těmito jezdci se bojovalo o každou desetinku. Filip Mareš s Janem Hlouškem zahájili první etapu na čtvrtém místě, ale vzápětí se propadli na šestou pozici. V závěru první etapy se propracovali zpět až na třetí místo. V úvodu druhého dne postoupila posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu dokonce až za Jana Kopeckého na druhou příčku, ale v následujících testech se před ní probojoval slovenský jezdec Martin Koči a také Jan Černý. Konečné čtvrté místo absolutně a třetí v hodnocení MČR je nakonec pro semčického jezdce dobrým výsledkem.
„O lepší výsledek v cíli závodu nás tentokrát připravily mé chyby. Jedna nás stála pětivteřinovou penalizaci za retardér, kontakt s betonovým antikatem pak ještě o něco více. Čtvrté místo pro nás není zklamáním. V dané konkurenci, rozšířené o posádky slovenského mistrovství, je to stále kvalitní výsledek. Nicméně pokud chceme být na bedně, musíme se pro příště podobným chybám vyvarovat. Získali jsme další zkušenosti, závod byl úplně odlišný od těch předchozích. Na Bohemii bude opět nabitá konkurence, my se ale musíme zaměřit hlavně na náš výkon.” Tak hodnotil průběh závodu s odstupem dvou dnů Filip Mareš.
“Na závěr bych chtěl poděkovat našim fanouškům, kterých je u tratí rychlostních zkoušek vidět závod od závodu více a svojí podporou nás neustále ženou kupředu,” doplnil ještě tento šestadvacetiletý jezdec.
„Filip dělá velké pokroky, přípravě na Hustopeče jsme věnovali maximum. V konkurenci, která se tady sešla, zajel dobrý závod. Zmíněné chyby jsou dány pochopitelně zkušenostmi. Jelo se opravdu pod tlakem a v boji o druhé až páté místo soupeřily čtyři posádky. Dopadnout to mohlo jakkoliv a šlo více méně o to, kdo udělá nejméně chyb. Do poslední sekce odjel Filip s úkolem dojet do cíle. Stahovat v tomto tempu vzniklou ztrátu by byl příliš velký risk i s ohledem na to, že ho za čtrnáct dní čeká jeho domácí Bohemia Rally,“ vysvětluje Roman Kresta
Posádka Mareš – Hloušek se vyrovnanými výkony po čtyřech odjetých podnicích drží na fantastickém druhém místě průběžného pořadí. V první sezóně s Fabií R5 je to velmi dobrá pozice do zbývající části sezóny.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?