Letošní sezóna mistrovství České republiky je sezónou Jana Kopeckého a jeho spolujezdce Pavla Dreslera. Jezdec vozu ŠKODA FABIA R5 Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem na Agrotec Rally Hustopeče zopakovali své loňské vítězství, letos to pro ně byl sedmý triumf celkově. Úřadující mistr České republiky může již v příštím kole, na Rally Bohemia, s předstihem získat český mistrovský titul. Osm jezdců v nejlepší desítce na Agrotec Rally Hustopeče jelo s vozem ŠKODA FABIA R5. Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Jan a Pavel pokračují ve svém působivé vítězné sérii.“
Letošní sezóna mistrovství České republiky je sezónou Jana Kopeckého a jeho spolujezdce Pavla Dreslera (CZ/CZ). Se svým vozem ŠKODA FABIA R5 vyhráli všech sedm soutěží, kterých se v letošním roce zúčastnili, z nich byly tři součástí mistrovství světa v kategorii WRC 2 a čtyři se započítávaly do mistrovství České republiky. V mistrovství světa jsou aktuálně na druhém místě v kategorii WRC 2 za jejich týmovými kolegy Pontusem Tidemandem a Jonasem Anderssonem (S/S) a stále mají reálnou šanci na zisk titulu. V mistrovství České republiky mohou titul pro letošní sezónu vybojovat s předstihem již v příští soutěži, kterou bude Rally Bohemia. Již 20. soutěží v řadě nebyla tato česká posádka v národním šampionátu poražena, to znamená, že na nejvyšší příčku vystoupila poprvé v dubnu 2015, kdy debutovala s vozem ŠKODA FABIA R5.
Během úvodního pátečního dne Agrotec Rally Hustopeče jezdec ŠKODA Jan Kopecký zajel na všech rychlostních zkouškách nejrychlejší časy. Mistr České republiky byl nejrychlejší jak při jízdě za přímého slunečního svitu, tak při opakování stejných zkoušek za tmy. Jeho hlavní soupeř Václav Pech jr. s vozem Ford do soutěže po technických potížích v shakedownu neodstartoval. V sobotu posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler pokračovala v jízdě, jeli si v podstatě svoji vlastní soutěž. Na konci soutěže zaznamenali 11 nejrychlejších časů na 12 rychlostních zkouškách Agrotec Rally Hustopeče a po bezchybné a rychlé jízdě zvítězili s náskokem více než jedné minuty. Za Kopeckým sváděli napínavou bitvu o druhé místo jezdci s privátně nasazenými vozy ŠKODA Martin Kočí a Filip Mareš. Kočí nakonec s jedním nejrychlejším časem dokončil soutěž na druhém místě, Mareš dojel čtvrtý. Z deseti nejrychlejších posádek na Agrotec Rally Hustopeče jelo osm s vozem ŠKODA FABIA R5.
„Po mém vítězství na Italské rallye na Sardinii, která se jela na šotolině, bylo pro mě skutečným potěšením řídit můj vůz ŠKODA FABIA R5 opět na asfaltu. Nyní se již těším na nadcházející Rally Bohemia, která se koná v blízkosti automobilky ŠKODA v Mladé Boleslavi,“ řekl v cíli Kopecký. Na Rally Bohemia pojede úřadující mistr České republiky v týmu ŠKODA současně s mladými posádkami ve složení Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjaermœn (N/N) a Juuso Nordgren/Tapio Suominen (FIN/FIN), pro něhož to bude druhé účinkování v mistrovství České republiky. Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Jan a Pavel pokračují ve svém působivé vítězné sérii. Opět mají šanci vybojovat národní mistrovský titul s předstihem během Rally Bohemia před zaměstnanci ŠKODA v Mladé Boleslavi. Navíc mají stejnou šanci, jako jejich týmoví kolegové, na zisk titulu mistrů světa v kategorii WRC 2.“
Celkové výsledky Agrotec Rally Hustopeče 2018 (MČR)1. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, 1:21.18,5 h2. Koči/Mozner (SK/SK), ŠKODA FABIA R5, +1.07,6 min3. Černý/Černohorský jun. (CZ/CZ), Ford Fiesta R5, +1.19,1 min4. Mareš/Hloušek (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1.28,3 min5. Grzyb/Browiński (PL/PL), ŠKODA FABIA R5, +1.55,6 min
Číslo dne: 7
V sezóně 2018 posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler absolvovala se svým vozem ŠKODA FABIA R5 sedm rallye. Vyhrála ve třech kolech mistrovství světa (kategorie WRC 2) a současně všechny rallye, které jsou součástí mistrovství České republiky (MČR).
Zdroj: Škoda MotorSport
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?