Letošní sezóna mistrovství České republiky je sezónou Jana Kopeckého a jeho spolujezdce Pavla Dreslera. Jezdec vozu ŠKODA FABIA R5 Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem na Agrotec Rally Hustopeče zopakovali své loňské vítězství, letos to pro ně byl sedmý triumf celkově. Úřadující mistr České republiky může již v příštím kole, na Rally Bohemia, s předstihem získat český mistrovský titul. Osm jezdců v nejlepší desítce na Agrotec Rally Hustopeče jelo s vozem ŠKODA FABIA R5. Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Jan a Pavel pokračují ve svém působivé vítězné sérii.“
Letošní sezóna mistrovství České republiky je sezónou Jana Kopeckého a jeho spolujezdce Pavla Dreslera (CZ/CZ). Se svým vozem ŠKODA FABIA R5 vyhráli všech sedm soutěží, kterých se v letošním roce zúčastnili, z nich byly tři součástí mistrovství světa v kategorii WRC 2 a čtyři se započítávaly do mistrovství České republiky. V mistrovství světa jsou aktuálně na druhém místě v kategorii WRC 2 za jejich týmovými kolegy Pontusem Tidemandem a Jonasem Anderssonem (S/S) a stále mají reálnou šanci na zisk titulu. V mistrovství České republiky mohou titul pro letošní sezónu vybojovat s předstihem již v příští soutěži, kterou bude Rally Bohemia. Již 20. soutěží v řadě nebyla tato česká posádka v národním šampionátu poražena, to znamená, že na nejvyšší příčku vystoupila poprvé v dubnu 2015, kdy debutovala s vozem ŠKODA FABIA R5.
Během úvodního pátečního dne Agrotec Rally Hustopeče jezdec ŠKODA Jan Kopecký zajel na všech rychlostních zkouškách nejrychlejší časy. Mistr České republiky byl nejrychlejší jak při jízdě za přímého slunečního svitu, tak při opakování stejných zkoušek za tmy. Jeho hlavní soupeř Václav Pech jr. s vozem Ford do soutěže po technických potížích v shakedownu neodstartoval. V sobotu posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler pokračovala v jízdě, jeli si v podstatě svoji vlastní soutěž. Na konci soutěže zaznamenali 11 nejrychlejších časů na 12 rychlostních zkouškách Agrotec Rally Hustopeče a po bezchybné a rychlé jízdě zvítězili s náskokem více než jedné minuty. Za Kopeckým sváděli napínavou bitvu o druhé místo jezdci s privátně nasazenými vozy ŠKODA Martin Kočí a Filip Mareš. Kočí nakonec s jedním nejrychlejším časem dokončil soutěž na druhém místě, Mareš dojel čtvrtý. Z deseti nejrychlejších posádek na Agrotec Rally Hustopeče jelo osm s vozem ŠKODA FABIA R5.
„Po mém vítězství na Italské rallye na Sardinii, která se jela na šotolině, bylo pro mě skutečným potěšením řídit můj vůz ŠKODA FABIA R5 opět na asfaltu. Nyní se již těším na nadcházející Rally Bohemia, která se koná v blízkosti automobilky ŠKODA v Mladé Boleslavi,“ řekl v cíli Kopecký. Na Rally Bohemia pojede úřadující mistr České republiky v týmu ŠKODA současně s mladými posádkami ve složení Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjaermœn (N/N) a Juuso Nordgren/Tapio Suominen (FIN/FIN), pro něhož to bude druhé účinkování v mistrovství České republiky. Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Jan a Pavel pokračují ve svém působivé vítězné sérii. Opět mají šanci vybojovat národní mistrovský titul s předstihem během Rally Bohemia před zaměstnanci ŠKODA v Mladé Boleslavi. Navíc mají stejnou šanci, jako jejich týmoví kolegové, na zisk titulu mistrů světa v kategorii WRC 2.“
Celkové výsledky Agrotec Rally Hustopeče 2018 (MČR)1. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, 1:21.18,5 h2. Koči/Mozner (SK/SK), ŠKODA FABIA R5, +1.07,6 min3. Černý/Černohorský jun. (CZ/CZ), Ford Fiesta R5, +1.19,1 min4. Mareš/Hloušek (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1.28,3 min5. Grzyb/Browiński (PL/PL), ŠKODA FABIA R5, +1.55,6 min
Číslo dne: 7
V sezóně 2018 posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler absolvovala se svým vozem ŠKODA FABIA R5 sedm rallye. Vyhrála ve třech kolech mistrovství světa (kategorie WRC 2) a současně všechny rallye, které jsou součástí mistrovství České republiky (MČR).
Zdroj: Škoda MotorSport
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.