Letošní sezóna mistrovství České republiky je sezónou Jana Kopeckého a jeho spolujezdce Pavla Dreslera. Jezdec vozu ŠKODA FABIA R5 Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem na Agrotec Rally Hustopeče zopakovali své loňské vítězství, letos to pro ně byl sedmý triumf celkově. Úřadující mistr České republiky může již v příštím kole, na Rally Bohemia, s předstihem získat český mistrovský titul. Osm jezdců v nejlepší desítce na Agrotec Rally Hustopeče jelo s vozem ŠKODA FABIA R5. Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Jan a Pavel pokračují ve svém působivé vítězné sérii.“
Letošní sezóna mistrovství České republiky je sezónou Jana Kopeckého a jeho spolujezdce Pavla Dreslera (CZ/CZ). Se svým vozem ŠKODA FABIA R5 vyhráli všech sedm soutěží, kterých se v letošním roce zúčastnili, z nich byly tři součástí mistrovství světa v kategorii WRC 2 a čtyři se započítávaly do mistrovství České republiky. V mistrovství světa jsou aktuálně na druhém místě v kategorii WRC 2 za jejich týmovými kolegy Pontusem Tidemandem a Jonasem Anderssonem (S/S) a stále mají reálnou šanci na zisk titulu. V mistrovství České republiky mohou titul pro letošní sezónu vybojovat s předstihem již v příští soutěži, kterou bude Rally Bohemia. Již 20. soutěží v řadě nebyla tato česká posádka v národním šampionátu poražena, to znamená, že na nejvyšší příčku vystoupila poprvé v dubnu 2015, kdy debutovala s vozem ŠKODA FABIA R5.
Během úvodního pátečního dne Agrotec Rally Hustopeče jezdec ŠKODA Jan Kopecký zajel na všech rychlostních zkouškách nejrychlejší časy. Mistr České republiky byl nejrychlejší jak při jízdě za přímého slunečního svitu, tak při opakování stejných zkoušek za tmy. Jeho hlavní soupeř Václav Pech jr. s vozem Ford do soutěže po technických potížích v shakedownu neodstartoval. V sobotu posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler pokračovala v jízdě, jeli si v podstatě svoji vlastní soutěž. Na konci soutěže zaznamenali 11 nejrychlejších časů na 12 rychlostních zkouškách Agrotec Rally Hustopeče a po bezchybné a rychlé jízdě zvítězili s náskokem více než jedné minuty. Za Kopeckým sváděli napínavou bitvu o druhé místo jezdci s privátně nasazenými vozy ŠKODA Martin Kočí a Filip Mareš. Kočí nakonec s jedním nejrychlejším časem dokončil soutěž na druhém místě, Mareš dojel čtvrtý. Z deseti nejrychlejších posádek na Agrotec Rally Hustopeče jelo osm s vozem ŠKODA FABIA R5.
„Po mém vítězství na Italské rallye na Sardinii, která se jela na šotolině, bylo pro mě skutečným potěšením řídit můj vůz ŠKODA FABIA R5 opět na asfaltu. Nyní se již těším na nadcházející Rally Bohemia, která se koná v blízkosti automobilky ŠKODA v Mladé Boleslavi,“ řekl v cíli Kopecký. Na Rally Bohemia pojede úřadující mistr České republiky v týmu ŠKODA současně s mladými posádkami ve složení Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjaermœn (N/N) a Juuso Nordgren/Tapio Suominen (FIN/FIN), pro něhož to bude druhé účinkování v mistrovství České republiky. Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Jan a Pavel pokračují ve svém působivé vítězné sérii. Opět mají šanci vybojovat národní mistrovský titul s předstihem během Rally Bohemia před zaměstnanci ŠKODA v Mladé Boleslavi. Navíc mají stejnou šanci, jako jejich týmoví kolegové, na zisk titulu mistrů světa v kategorii WRC 2.“
Celkové výsledky Agrotec Rally Hustopeče 2018 (MČR)1. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, 1:21.18,5 h2. Koči/Mozner (SK/SK), ŠKODA FABIA R5, +1.07,6 min3. Černý/Černohorský jun. (CZ/CZ), Ford Fiesta R5, +1.19,1 min4. Mareš/Hloušek (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1.28,3 min5. Grzyb/Browiński (PL/PL), ŠKODA FABIA R5, +1.55,6 min
Číslo dne: 7
V sezóně 2018 posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler absolvovala se svým vozem ŠKODA FABIA R5 sedm rallye. Vyhrála ve třech kolech mistrovství světa (kategorie WRC 2) a současně všechny rallye, které jsou součástí mistrovství České republiky (MČR).
Zdroj: Škoda MotorSport
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?