Letošní sezóna mistrovství České republiky je sezónou Jana Kopeckého a jeho spolujezdce Pavla Dreslera. Jezdec vozu ŠKODA FABIA R5 Jan Kopecký se spolujezdcem Pavlem Dreslerem na Agrotec Rally Hustopeče zopakovali své loňské vítězství, letos to pro ně byl sedmý triumf celkově. Úřadující mistr České republiky může již v příštím kole, na Rally Bohemia, s předstihem získat český mistrovský titul. Osm jezdců v nejlepší desítce na Agrotec Rally Hustopeče jelo s vozem ŠKODA FABIA R5. Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Jan a Pavel pokračují ve svém působivé vítězné sérii.“
Letošní sezóna mistrovství České republiky je sezónou Jana Kopeckého a jeho spolujezdce Pavla Dreslera (CZ/CZ). Se svým vozem ŠKODA FABIA R5 vyhráli všech sedm soutěží, kterých se v letošním roce zúčastnili, z nich byly tři součástí mistrovství světa v kategorii WRC 2 a čtyři se započítávaly do mistrovství České republiky. V mistrovství světa jsou aktuálně na druhém místě v kategorii WRC 2 za jejich týmovými kolegy Pontusem Tidemandem a Jonasem Anderssonem (S/S) a stále mají reálnou šanci na zisk titulu. V mistrovství České republiky mohou titul pro letošní sezónu vybojovat s předstihem již v příští soutěži, kterou bude Rally Bohemia. Již 20. soutěží v řadě nebyla tato česká posádka v národním šampionátu poražena, to znamená, že na nejvyšší příčku vystoupila poprvé v dubnu 2015, kdy debutovala s vozem ŠKODA FABIA R5.
Během úvodního pátečního dne Agrotec Rally Hustopeče jezdec ŠKODA Jan Kopecký zajel na všech rychlostních zkouškách nejrychlejší časy. Mistr České republiky byl nejrychlejší jak při jízdě za přímého slunečního svitu, tak při opakování stejných zkoušek za tmy. Jeho hlavní soupeř Václav Pech jr. s vozem Ford do soutěže po technických potížích v shakedownu neodstartoval. V sobotu posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler pokračovala v jízdě, jeli si v podstatě svoji vlastní soutěž. Na konci soutěže zaznamenali 11 nejrychlejších časů na 12 rychlostních zkouškách Agrotec Rally Hustopeče a po bezchybné a rychlé jízdě zvítězili s náskokem více než jedné minuty. Za Kopeckým sváděli napínavou bitvu o druhé místo jezdci s privátně nasazenými vozy ŠKODA Martin Kočí a Filip Mareš. Kočí nakonec s jedním nejrychlejším časem dokončil soutěž na druhém místě, Mareš dojel čtvrtý. Z deseti nejrychlejších posádek na Agrotec Rally Hustopeče jelo osm s vozem ŠKODA FABIA R5.
„Po mém vítězství na Italské rallye na Sardinii, která se jela na šotolině, bylo pro mě skutečným potěšením řídit můj vůz ŠKODA FABIA R5 opět na asfaltu. Nyní se již těším na nadcházející Rally Bohemia, která se koná v blízkosti automobilky ŠKODA v Mladé Boleslavi,“ řekl v cíli Kopecký. Na Rally Bohemia pojede úřadující mistr České republiky v týmu ŠKODA současně s mladými posádkami ve složení Ole Christian Veiby/Stig Rune Skjaermœn (N/N) a Juuso Nordgren/Tapio Suominen (FIN/FIN), pro něhož to bude druhé účinkování v mistrovství České republiky. Šéf ŠKODA Motorsport Michal Hrabánek: „Jan a Pavel pokračují ve svém působivé vítězné sérii. Opět mají šanci vybojovat národní mistrovský titul s předstihem během Rally Bohemia před zaměstnanci ŠKODA v Mladé Boleslavi. Navíc mají stejnou šanci, jako jejich týmoví kolegové, na zisk titulu mistrů světa v kategorii WRC 2.“
Celkové výsledky Agrotec Rally Hustopeče 2018 (MČR)1. Kopecký/Dresler (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, 1:21.18,5 h2. Koči/Mozner (SK/SK), ŠKODA FABIA R5, +1.07,6 min3. Černý/Černohorský jun. (CZ/CZ), Ford Fiesta R5, +1.19,1 min4. Mareš/Hloušek (CZ/CZ), ŠKODA FABIA R5, +1.28,3 min5. Grzyb/Browiński (PL/PL), ŠKODA FABIA R5, +1.55,6 min
Číslo dne: 7
V sezóně 2018 posádka Jan Kopecký a Pavel Dresler absolvovala se svým vozem ŠKODA FABIA R5 sedm rallye. Vyhrála ve třech kolech mistrovství světa (kategorie WRC 2) a současně všechny rallye, které jsou součástí mistrovství České republiky (MČR).
Zdroj: Škoda MotorSport
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.