Skalní fanoušci rally se letos musejí obejít bez rychlostní zkoušky v těsné blízkosti Velkých Pavlovic. Tím soutěž přišla o jeden z kultovních šotolinových úseků, který byl vždy hojně divácky navštěvován. A fotografie z těchto míst patřily v galeriích k těm nejakčnějším. Pořadatelé museli tímto krokem reagovat na opravy silnic a s tím spojené objízdné trasy.
I přes řadu komplikací, hustopečská soutěž se nadále pyšní nesmírně kompaktním formátem, jezdecky tradičně oblíbeným. Páteční etapa AGROTEC PETRONAS rally je nově spojena s okolím Starovic. Posádky si zde budou moci na trati testovací zkoušky od 12:30 do 16:00 hodin naposledy vyzkoušet své soutěžní vozy. Následně právě starovická okruhová zkouška bude prvním ostrým testem soutěže. Po mnoha letech se bude v okolí Starovic závodit v páteční etapě, na polookruhové zkoušce pak poprvé v historii za tmy. Druhý průjezd Starovické zkoušky totiž odstartuje až ve 22:02 hod.
Posádky se ze Starovic přesunou na test Kurdějov. Loni se právě zde soutěž začínala. Vložka je pro letošní ročník mírně prodloužena od startu (s krátkým šotolinovým úsekem) i cíle, novinkou proti zažité podobě je i průjezd „sadem“, s pěknou šotolinovou pasáží. Poslední test páteční sekce Boleradice – Bořetice je proti ročníku 2017 výrazně zkrácen. Opět to souvisí s opravami cest v regionu. Na tomto úseku čeká na posádky průjezd „hustopečského lesa“ (asi není třeba více popisovat…) a rychlý šotolinový úsek k rozhledně na Kraví hoře. V této podobě ještě posádky rozhlednu budou mít jen na dohled, v její blízkosti odbočí vlevo do Bořetic, kde bude letos letmý cíl této zkoušky.
V sobotní etapě se začne v Šitbořicích. Loni se na tomto testu závodilo už v pátek, zkouška doznala jen drobných úprav. RZ 8 / 11 Němčičky (6,03 km, nejkratší RZ soutěže) bude „televizním“ testem AGROTEC PETRONAS rally 2018. Její úvodní část zavede posádky pod rozhlednu na Kraví Hoře, kde po šotolinovém úseku čeká na soutěžní dvojice opět „hustopečský les“, tentokrát v opačném směru. Výsledkově nejlépe postavené posádky se právě na tomto úseku v živém přenosu ČT Sport představí divákům nejsledovanějšího sportovního kanálu v Česku.
Nic se nemění na podobě a délce úseku Horní Bojanovice – Diváky – Nikolčice (22,50 km, nejdelší zkouška soutěže). Opět bude zkouškou, kde se může ještě mnohé rozhodovat. Nabízí řadu šotolinových pasáží, stejně jako nesmírně technických a posléze i rychlých úseků.
V harmonogramu AGROTEC PETRONAS rally tedy figuruje celkem dvanáct rychlostních zkoušek na šesti úsecích (šest v každé etapě). Celkem soutěžní vozy urazí 331,11 km, z toho 147,50 km proti chronometru (44,55 procent).
Odkaz na diváckého průvodce ke stažení: http://www.agrotecrally.cz/obrazky-soubory/rally-dm-program2018-1-4d050.pdf?redir
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.