Skalní fanoušci rally se letos musejí obejít bez rychlostní zkoušky v těsné blízkosti Velkých Pavlovic. Tím soutěž přišla o jeden z kultovních šotolinových úseků, který byl vždy hojně divácky navštěvován. A fotografie z těchto míst patřily v galeriích k těm nejakčnějším. Pořadatelé museli tímto krokem reagovat na opravy silnic a s tím spojené objízdné trasy.
I přes řadu komplikací, hustopečská soutěž se nadále pyšní nesmírně kompaktním formátem, jezdecky tradičně oblíbeným. Páteční etapa AGROTEC PETRONAS rally je nově spojena s okolím Starovic. Posádky si zde budou moci na trati testovací zkoušky od 12:30 do 16:00 hodin naposledy vyzkoušet své soutěžní vozy. Následně právě starovická okruhová zkouška bude prvním ostrým testem soutěže. Po mnoha letech se bude v okolí Starovic závodit v páteční etapě, na polookruhové zkoušce pak poprvé v historii za tmy. Druhý průjezd Starovické zkoušky totiž odstartuje až ve 22:02 hod.
Posádky se ze Starovic přesunou na test Kurdějov. Loni se právě zde soutěž začínala. Vložka je pro letošní ročník mírně prodloužena od startu (s krátkým šotolinovým úsekem) i cíle, novinkou proti zažité podobě je i průjezd „sadem“, s pěknou šotolinovou pasáží. Poslední test páteční sekce Boleradice – Bořetice je proti ročníku 2017 výrazně zkrácen. Opět to souvisí s opravami cest v regionu. Na tomto úseku čeká na posádky průjezd „hustopečského lesa“ (asi není třeba více popisovat…) a rychlý šotolinový úsek k rozhledně na Kraví hoře. V této podobě ještě posádky rozhlednu budou mít jen na dohled, v její blízkosti odbočí vlevo do Bořetic, kde bude letos letmý cíl této zkoušky.
V sobotní etapě se začne v Šitbořicích. Loni se na tomto testu závodilo už v pátek, zkouška doznala jen drobných úprav. RZ 8 / 11 Němčičky (6,03 km, nejkratší RZ soutěže) bude „televizním“ testem AGROTEC PETRONAS rally 2018. Její úvodní část zavede posádky pod rozhlednu na Kraví Hoře, kde po šotolinovém úseku čeká na soutěžní dvojice opět „hustopečský les“, tentokrát v opačném směru. Výsledkově nejlépe postavené posádky se právě na tomto úseku v živém přenosu ČT Sport představí divákům nejsledovanějšího sportovního kanálu v Česku.
Nic se nemění na podobě a délce úseku Horní Bojanovice – Diváky – Nikolčice (22,50 km, nejdelší zkouška soutěže). Opět bude zkouškou, kde se může ještě mnohé rozhodovat. Nabízí řadu šotolinových pasáží, stejně jako nesmírně technických a posléze i rychlých úseků.
V harmonogramu AGROTEC PETRONAS rally tedy figuruje celkem dvanáct rychlostních zkoušek na šesti úsecích (šest v každé etapě). Celkem soutěžní vozy urazí 331,11 km, z toho 147,50 km proti chronometru (44,55 procent).
Odkaz na diváckého průvodce ke stažení: http://www.agrotecrally.cz/obrazky-soubory/rally-dm-program2018-1-4d050.pdf?redir
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).