Hustopeče: tradiční šotoliny i řada drobných úprav

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Tomáš Plachý 12. června 2018 11:17
Sdílej:

Skalní fanoušci rally se letos musejí obejít bez rychlostní zkoušky v těsné blízkosti Velkých Pavlovic. Tím soutěž přišla o jeden z kultovních šotolinových úseků, který byl vždy hojně divácky navštěvován. A fotografie z těchto míst patřily v galeriích k těm nejakčnějším. Pořadatelé museli tímto krokem reagovat na opravy silnic a s tím spojené objízdné trasy.

I přes řadu komplikací, hustopečská soutěž se nadále pyšní nesmírně kompaktním formátem, jezdecky tradičně oblíbeným. Páteční etapa AGROTEC PETRONAS rally je nově spojena s okolím Starovic. Posádky si zde budou moci na trati testovací zkoušky od 12:30 do 16:00 hodin naposledy vyzkoušet své soutěžní vozy. Následně právě starovická okruhová zkouška bude prvním ostrým testem soutěže. Po mnoha letech se bude v okolí Starovic závodit v páteční etapě, na polookruhové zkoušce pak poprvé v historii za tmy. Druhý průjezd Starovické zkoušky totiž odstartuje až ve 22:02 hod.

Posádky se ze Starovic přesunou na test Kurdějov. Loni se právě zde soutěž začínala. Vložka je pro letošní ročník mírně prodloužena od startu (s krátkým šotolinovým úsekem) i cíle, novinkou proti zažité podobě je i průjezd „sadem“, s pěknou šotolinovou pasáží. Poslední test páteční sekce Boleradice – Bořetice je proti ročníku 2017 výrazně zkrácen. Opět to souvisí s opravami cest v regionu. Na tomto úseku čeká na posádky průjezd „hustopečského lesa“ (asi není třeba více popisovat…) a rychlý šotolinový úsek k rozhledně na Kraví hoře. V této podobě ještě posádky rozhlednu budou mít jen na dohled, v její blízkosti odbočí vlevo do Bořetic, kde bude letos letmý cíl této zkoušky.

V sobotní etapě se začne v Šitbořicích. Loni se na tomto testu závodilo už v pátek, zkouška doznala jen drobných úprav. RZ 8 / 11 Němčičky (6,03 km, nejkratší RZ soutěže) bude „televizním“ testem AGROTEC PETRONAS rally 2018. Její úvodní část zavede posádky pod rozhlednu na Kraví Hoře, kde po šotolinovém úseku čeká na soutěžní dvojice opět „hustopečský les“, tentokrát v opačném směru. Výsledkově nejlépe postavené posádky se právě na tomto úseku v živém přenosu ČT Sport představí divákům nejsledovanějšího sportovního kanálu v Česku.

Nic se nemění na podobě a délce úseku Horní Bojanovice – Diváky – Nikolčice (22,50 km, nejdelší zkouška soutěže). Opět bude zkouškou, kde se může ještě mnohé rozhodovat. Nabízí řadu šotolinových pasáží, stejně jako nesmírně technických a posléze i rychlých úseků.   

V harmonogramu AGROTEC PETRONAS rally tedy figuruje celkem dvanáct rychlostních zkoušek na šesti úsecích (šest v každé etapě). Celkem soutěžní vozy urazí 331,11 km, z toho 147,50 km proti chronometru (44,55 procent).

Odkaz na diváckého průvodce ke stažení: http://www.agrotecrally.cz/obrazky-soubory/rally-dm-program2018-1-4d050.pdf?redir 

Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.