Skalní fanoušci rally se letos musejí obejít bez rychlostní zkoušky v těsné blízkosti Velkých Pavlovic. Tím soutěž přišla o jeden z kultovních šotolinových úseků, který byl vždy hojně divácky navštěvován. A fotografie z těchto míst patřily v galeriích k těm nejakčnějším. Pořadatelé museli tímto krokem reagovat na opravy silnic a s tím spojené objízdné trasy.
I přes řadu komplikací, hustopečská soutěž se nadále pyšní nesmírně kompaktním formátem, jezdecky tradičně oblíbeným. Páteční etapa AGROTEC PETRONAS rally je nově spojena s okolím Starovic. Posádky si zde budou moci na trati testovací zkoušky od 12:30 do 16:00 hodin naposledy vyzkoušet své soutěžní vozy. Následně právě starovická okruhová zkouška bude prvním ostrým testem soutěže. Po mnoha letech se bude v okolí Starovic závodit v páteční etapě, na polookruhové zkoušce pak poprvé v historii za tmy. Druhý průjezd Starovické zkoušky totiž odstartuje až ve 22:02 hod.
Posádky se ze Starovic přesunou na test Kurdějov. Loni se právě zde soutěž začínala. Vložka je pro letošní ročník mírně prodloužena od startu (s krátkým šotolinovým úsekem) i cíle, novinkou proti zažité podobě je i průjezd „sadem“, s pěknou šotolinovou pasáží. Poslední test páteční sekce Boleradice – Bořetice je proti ročníku 2017 výrazně zkrácen. Opět to souvisí s opravami cest v regionu. Na tomto úseku čeká na posádky průjezd „hustopečského lesa“ (asi není třeba více popisovat…) a rychlý šotolinový úsek k rozhledně na Kraví hoře. V této podobě ještě posádky rozhlednu budou mít jen na dohled, v její blízkosti odbočí vlevo do Bořetic, kde bude letos letmý cíl této zkoušky.
V sobotní etapě se začne v Šitbořicích. Loni se na tomto testu závodilo už v pátek, zkouška doznala jen drobných úprav. RZ 8 / 11 Němčičky (6,03 km, nejkratší RZ soutěže) bude „televizním“ testem AGROTEC PETRONAS rally 2018. Její úvodní část zavede posádky pod rozhlednu na Kraví Hoře, kde po šotolinovém úseku čeká na soutěžní dvojice opět „hustopečský les“, tentokrát v opačném směru. Výsledkově nejlépe postavené posádky se právě na tomto úseku v živém přenosu ČT Sport představí divákům nejsledovanějšího sportovního kanálu v Česku.
Nic se nemění na podobě a délce úseku Horní Bojanovice – Diváky – Nikolčice (22,50 km, nejdelší zkouška soutěže). Opět bude zkouškou, kde se může ještě mnohé rozhodovat. Nabízí řadu šotolinových pasáží, stejně jako nesmírně technických a posléze i rychlých úseků.
V harmonogramu AGROTEC PETRONAS rally tedy figuruje celkem dvanáct rychlostních zkoušek na šesti úsecích (šest v každé etapě). Celkem soutěžní vozy urazí 331,11 km, z toho 147,50 km proti chronometru (44,55 procent).
Odkaz na diváckého průvodce ke stažení: http://www.agrotecrally.cz/obrazky-soubory/rally-dm-program2018-1-4d050.pdf?redir
Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?