Hustopeče: tradiční šotoliny i řada drobných úprav

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Tomáš Plachý 12. června 2018 11:17
Sdílej:

Skalní fanoušci rally se letos musejí obejít bez rychlostní zkoušky v těsné blízkosti Velkých Pavlovic. Tím soutěž přišla o jeden z kultovních šotolinových úseků, který byl vždy hojně divácky navštěvován. A fotografie z těchto míst patřily v galeriích k těm nejakčnějším. Pořadatelé museli tímto krokem reagovat na opravy silnic a s tím spojené objízdné trasy.

I přes řadu komplikací, hustopečská soutěž se nadále pyšní nesmírně kompaktním formátem, jezdecky tradičně oblíbeným. Páteční etapa AGROTEC PETRONAS rally je nově spojena s okolím Starovic. Posádky si zde budou moci na trati testovací zkoušky od 12:30 do 16:00 hodin naposledy vyzkoušet své soutěžní vozy. Následně právě starovická okruhová zkouška bude prvním ostrým testem soutěže. Po mnoha letech se bude v okolí Starovic závodit v páteční etapě, na polookruhové zkoušce pak poprvé v historii za tmy. Druhý průjezd Starovické zkoušky totiž odstartuje až ve 22:02 hod.

Posádky se ze Starovic přesunou na test Kurdějov. Loni se právě zde soutěž začínala. Vložka je pro letošní ročník mírně prodloužena od startu (s krátkým šotolinovým úsekem) i cíle, novinkou proti zažité podobě je i průjezd „sadem“, s pěknou šotolinovou pasáží. Poslední test páteční sekce Boleradice – Bořetice je proti ročníku 2017 výrazně zkrácen. Opět to souvisí s opravami cest v regionu. Na tomto úseku čeká na posádky průjezd „hustopečského lesa“ (asi není třeba více popisovat…) a rychlý šotolinový úsek k rozhledně na Kraví hoře. V této podobě ještě posádky rozhlednu budou mít jen na dohled, v její blízkosti odbočí vlevo do Bořetic, kde bude letos letmý cíl této zkoušky.

V sobotní etapě se začne v Šitbořicích. Loni se na tomto testu závodilo už v pátek, zkouška doznala jen drobných úprav. RZ 8 / 11 Němčičky (6,03 km, nejkratší RZ soutěže) bude „televizním“ testem AGROTEC PETRONAS rally 2018. Její úvodní část zavede posádky pod rozhlednu na Kraví Hoře, kde po šotolinovém úseku čeká na soutěžní dvojice opět „hustopečský les“, tentokrát v opačném směru. Výsledkově nejlépe postavené posádky se právě na tomto úseku v živém přenosu ČT Sport představí divákům nejsledovanějšího sportovního kanálu v Česku.

Nic se nemění na podobě a délce úseku Horní Bojanovice – Diváky – Nikolčice (22,50 km, nejdelší zkouška soutěže). Opět bude zkouškou, kde se může ještě mnohé rozhodovat. Nabízí řadu šotolinových pasáží, stejně jako nesmírně technických a posléze i rychlých úseků.   

V harmonogramu AGROTEC PETRONAS rally tedy figuruje celkem dvanáct rychlostních zkoušek na šesti úsecích (šest v každé etapě). Celkem soutěžní vozy urazí 331,11 km, z toho 147,50 km proti chronometru (44,55 procent).

Odkaz na diváckého průvodce ke stažení: http://www.agrotecrally.cz/obrazky-soubory/rally-dm-program2018-1-4d050.pdf?redir 

Více informací k soutěži bude postupně zveřejněno na oficiální stránce www.agrotecrally.cz, řada novinek bude dostupná i na facebookovém profilu Agrotec rally Hustopeče.

Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?