Ne často se stává, aby tři jezdci získali ocenění pro posádku. V tomto případě se o to postarali spolujezdci Radim Orava, Karel Zapletal a Vladimír Osička, kteří byli úspěšní ve Valašsko - tatranském poháru. Za celkové třetí místo získala posádka relaxační pobyt ve Vysokých Tatrách a pro mne zůstává záhadou, kdo z nich na tento pobyt pojede. Patrně dojde na losování sirkou.
Valašsko - tatranský pohár odstartoval na Kowax Valašské rally ValMez 2018 na konci března letošního roku. Vzhledem k tomu, že pro Radima Oravu je Valaška domácí soutěží, rozhodl se, že právě na tomto závodě se vrátí opět za volant. Valašskou rally jel čtyřicetiletý jezdec už dvanáctkrát, ale v předchozích ročnících usedal vždy na místo spolujezdce, například k Tomáši Růžičkovi, Michalu Srbovi nebo Romanu Michalíkovi. „Když jsem se v zimě dozvěděl, že jedna z rychlostních zkoušek Valašské rally pojede přímo kolem mého bydliště v obci Jasenice, bylo jasné, že to bude ta pravá příležitost vrátit se do závodního tempa. S myšlenkou usednout znovu za volant soutěžního vozu už jsem si nějakou dobu pohrával,“ prozradil před startem Radim Orava. Rozhodnutí padlo, a tak zbývalo už jen vybrat auto a sehnat spolujezdce. Otázka ohledně závodního vozu byla vyřešena rychle, protože rozpočet na moderní vozy kategorie R2 nestačil. Radim Orava proto zvolil Volkswagen Polo z týmu B. R. S. Racing. Jako spolujezdce chtěl valašský jezdec oslovit v první řadě Vladimíra Osičku, jenže ten měl již domluvené angažmá na celou sezónu. „S Vladimírem jsme jeli už Rallysprint Kopná v roce 2007 a jsme také výborní kamarádi, jenže už měl něco domluvené, a tak jsem oslovil Karla Zapletala, který na moji nabídku kývnul. Tímto bych chtěl Karlovi ještě jednou poděkovat, že se nebál a usednul se mnou do auta,“ řekl Radim Orava.
První dva měřené úseky na Valašce si Radim Orava s Karlem Zapletalem zvykali na auto i na závodní tempo. To se neobešlo bez dvou krizových situací. Kluci ale vše zvládli a po zbytek závodu pokračovali bez problémů. V cíli se posádka Orava – Zapletal radovala z 3. místa v Poháru pořadatele a 4. místa ve Valašsko - tatranském poháru. „Byl jsem opravdu nadšený z krásného výsledku na domácím podniku. Valašská rally měla být pro mě jednorázovou akcí, jenže už pár dní po závodě jsem věděl, že bych se chtěl co nejdříve postavit na start další rally,“ popsal jezdec z Jasenic.
Posádka se do Valašsko - tatranského poháru přihlásila bez větších cílů a jen tak ze srandy, jak se říká. To ale nikdo netušil, že budou bojovat o umístění na stupních vítězů. Když to tak pěkně dopadlo na Valašsku, Radim Orava se rozhodl startovat i na Rally Tatry. Tentokrát se na místo spolujezdce posadil Vladimír Osička. To ale ještě dva zkušení spolujezdci v jednom voze netušili, co je čeká. „Počasí si s námi zahrálo již při seznamovacích jízdách. Ve čtvrtek před závodem nás zastihl obrovský přívalový déšť. Aby toho nebylo málo, při trénování rychlostní zkoušky Huta se nám na tréninkovém autě rozpadl kloub na poloose a my jsme zůstali stát s nepojízdným autem asi 50 kilometrů od Popradu – centra dění Rally Tatry. V té chvíli jsem začínal být mírně skeptický, protože jsme měli před sebou ještě noční průjezd RZ v Popradu. Naštěstí nás zachránil jeden místní automechanik, který nás odvezl do města, a civilní auto jsme měli v pátek dopoledne opravené. Chtěl bych mu mnohokrát poděkovat, že nám velmi pomohl v nepříjemné situaci,“ podělil se o nepříjemný moment ze seznamovacích jízd na Slovensku Radim Orava. Předpověď počasí nebyla optimistická ani na samotný závod a také se to potvrdilo. Provazy vody od pátečního poledne dávaly najevo, že na posádky nečeká nic jednoduchého. V pátek večer Radim s Vladimírem projeli městskou rychlostní zkoušku s respektem. Jízda vedená mezi obrubníky a svodidly, navíc za vydatného deště, nebyla jednoduchá a posádka projela měřený úsek na jistotu, i když čas byl horší. Hlavním cílem bylo dojet do cíle a neublížit autu.
„V sobotu jsme se probudili do krásného dne a já měl hned lepší náladu. První dvě rychlostní zkoušky jsme si užívali a vše se zdálo být v nejlepším pořádku. Bohužel před startem RZ Vikartovce přišla další průtrž a já začal být mírně nervózní. Suché pneumatiky, které jsme měli na autě obuté, nevěstily nic dobrého. Odstartovali jsme do erzety a sotva kilometr po startu bylo všude sucho. Ani já, ani spolujezdec Vladimír jsme nechápali, ale pro nás to bylo jen dobře. Přes servisní areál se zatím přehnala blesková povodeň a my jsme věděli, že budeme přezouvat na mokré gumy. Po předchozích zkušenostech jsme slicky dali do kufru,“ popsal opravdu nevyzpytatelné počasí Radim Orava. Během druhé sekce posádka na přejezdech pneumatiky přezouvala podle potřeby a vždy to byla správná volba a další komplikace nenastaly. Do cíle Rally Tatry si kluci přijeli pro třetí místo ve třídě, ale hlavně pro čtvrtou příčku v hodnocení Valašsko - tatranského poháru. Toto umístění zajistilo posádce celkovou 3. příčku v poháru. „Výsledek je pro nás jako z říše snů. Vůbec jsme nečekali, že budeme na stupních vítězů. Moc bych chtěl poděkovat všem našim sponzorům, bez kterých bychom se nemohli na start závodu ani postavit. Díky patří také týmu B. R. S. Racing za výborně připravené auto i skvělou atmosféru během soutěží. Nesmím zapomenout poděkovat Rally Fanklubu Mštěnovice, který nás podporoval jak na Valašské rally, tak neváhal přijet a fandit nám na deštivé Rally Tatry,“ shrnul na závěr nadšený Radim Orava.
Posádka se nyní může těšit na relaxační pobyt ve slovenských Tatrách, který díky umístění v poháru získala. Určitě to bude ideální místo na přemýšlení o dalších plánech.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?