Jednou z novinek letošní Rally Bohemia je rychlostní zkouška Ještěd. Atraktivní turistická i sportovní lokalita této dominanty Libereckého kraje dává jedinečnou příležitost jak spojit sledování rally se zajímavým výletem, třeba i pro celou rodinu.
Váháte, zda první prázdninový víkend věnovat rodině, turistice, cyklistice nebo sledování Rally Bohemia? Již nemusíte – Rally Bohemia letos nabízí zajímavou příležitost, jak spojit zajímavý rodinný výlet či turistický zážitek se sledováním rally v podobě nové rychlostní zkoušky přes Ještěd.
Pokud se rozhodnete ke sledování této sobotní rychlostní zkoušky, může být ideálním tipem následující postup: Nechte své auto na rozsáhlém dvoupatrovém parkovišti Skiareálu areálu Ještěd v Liberci - Horním Hanychově, nad kterým bude umístěn i start rychlostní zkoušky. Odtud pohodlně dojdete lesoparkem nad silnicí ke stanici kabinové lanovky, kterou vyjedete přímo na vrchol Ještědu k architektonicky unikátnímu stejnojmennému hotelu a restauraci ve tvaru kuželovitého rotačního hyperboloidu. Zde je možné si dát oběd či večeři a pokochat se při jídle širokým výhledem z této bohatě prosklené dominanty na Liberec, Jizerské hory, Český ráj, Máchův kraj a vlastně na celý region, ve kterém se odehrává Rally Bohemia. Při dobré viditelnosti je odtud vidět dokonce až do Prahy.
Sejdete-li od Hotelu Ještěd několik set metrů po převážně turisticky značených horských cestách, můžete se dostat hned na několik míst k trati rychlostní zkoušky. Zde budete moci sledovat průjezdy nádhernými technickými pasážemi plnými serpentin při sjezdu soutěžních vozů z horského sedla „Výpřež“ dolů do údolí Křižan. Pokud se rozhodnete přijet na rychlostní zkoušku z jižní strany úbočí Ještědu od Světlé, doporučujeme využít k zahnání hladu a žízně zájezdní hostinec Semering, který je doslova pár metrů pod diváckým místem na křižovatce u Světlé pod Ještědem.
Přehled času průjezdů všech částí Rally Bohemia na této rychlostní zkoušce - sobota 30. 6. 2018:
RZ ŠKODA AUTO Ještěd I:
11:39 MČR-HA (historické automobily), 13:05 MČR (hlavní soutěž)
RZ ŠKODA AUTO Ještěd II:
16:01 MČR-HA (historické automobily); 16:39 Rally Legend; 17:27 MČR (hlavní soutěž)
Věděli jste, že?
V roce 2000 se stavba hotelu a vysílače Ještěd stala stavbou století v české architektuře. Stavba byla dokončena v roce 1973, tedy pouhý rok před prvním ročníkem Rally Bohemia (tehdy konané jako Rallye Škoda) Autor ještědského hotelu a vysílače Karel Hubáček získal za tuto stavbu prestižní ocenění - Perretovu cenu Mezinárodní unie architektů. V roce 2007 byl vysílač přidán na indikativní seznam UNESCO. Silueta věže stavby je dnes už natolik vžitým symbolem Liberecka, že se dostala i do erbu krajského znaku. Výstavba Ještědu přinesla pro tehdejší československý průmysl řadu nových poznatků a ověřených materiálů. Díky těmto vývojovým a experimentálním krokům byl hotel prohlášen národní kulturní památkou. Svým spojením technicismu se smyslem pro přírodní prostředí zaujímá věž jedinečné místo v celé české i středoevropské architektuře své doby. Z provizorní vysílací stanice na Ještědu vysílalo ve dnech 25.–27. srpna 1968 Svobodné studio Sever, ve kterém živě vystoupili i herec Jan Tříska a pozdější prezident Václav Havel. Celková délka sjezdových lyžařských tratí je na Ještědu 8,77 kilometrů. Součástí sportovního areálu Ještěd je také známý Bike Park, kde se konají republikové závody ve sjezdu a enduru na horských kolech.
Pořadatel Rally Bohemia srdečně zve k návštěvě letošního ročníku soutěže všechny diváky a fanoušky, ať už k trati této rychlostní zkoušky Ještěd, nebo na jiná místa.
Další informace k Rally Bohemia 2018 naleznete na www.rallybohemia.cz Tradičním generálním partnerem soutěže je i letos automobilka ŠKODA AUTO.
Na sociálních sítích je Rally Bohemia k nalezení na těchto účtech:
Facebook: www.facebook.com/rallybohemia
Youtube: www.youtube.com/user/RallyBohemia
Instagram: instagram.com/rallybohemia
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?