Třetí úspěšný start v letošní sezóně má za sebou Sandra Pokorná. Se Subaru Impreza STi a Jirkou Skořepou na místě spolujezdce dojela při Rally Český Krumlov na 5. místě ve třídě 3, čímž vyrovnala své letošní maximum z Valašky. Navíc kralovala v dámské kategorii.
Třicetiletá pražská jezdkyně se v letošní sezóně plně soustřeďuje na domácí velký mistrák. Na triko si tudíž mohla připsat 5. místo ve třídě produkčních vozů na Valašce a sedmou příčku v téže třídě na Šumavě. Nyní stála před Sandrou velká výzva v podobě jihočeské soutěže. Na českokrumlovské soutěži byla mladá jezdkyně již několikrát, pokaždé se ovšem jednalo o roli diváka. Premiéra v závodním voze přišla až letos, a i díky počasí to byl křest opravdu velmi těžký. Od pořadatelů nafasovala Sandra s Jirkou startovní číslo 51 a ve třídě 3 měla posádka osm soupeřů. Za slunečného počasí se smíšená dvojice postavila na start první zkoušky na výstavišti. „Ještě den před závodem jsme upravovali autu výkon motoru, se kterým jsme měli problémy již od Valašky. Nakonec se týmu našich mechaniků podařilo na poslední chvíli problém vyřešit k naší spokojenosti. Okruhová zkouška na výstavišti se mi moc líbila. Tento typ erzet mne baví i přes to, že je často lemují nebezpečné obrubníky. Před závodem jsme měli info o přívalových deštích nad dalšími zkouškami. Proto jsme vsadili vše na jistotu a zvolili média. To, co jsme ale prožili na 2. RZ, byl doslova očistec a masakr v jednom. I když se mi zdálo, že jedu pomalu, dosažený čas za deště a na bahně byl pro nás oba velmi překvapující,“ přiblížila úvod soutěže Sandra Pokorná. Oním překvapením byl 25. nejrychlejší čas z celého startovního pole. I díky němu figurovala Sandra s Jirkou po dvou odjetých zkouškách na průběžném 26. místě absolutně a ve třídě 3 byli šestí. Dobrý čas výrazně zvedl posádce náladu, ale v harmonogramu soutěže zbývalo ještě odjet šest erzet z páteční etapy, které se jely převážně za tmy, což není Sandřina silná stránka. „Svou velkou slabinu vidím v nočních rychlostních zkouškách a právě zde musím na sobě hodně zapracovat. On totiž i malý horizont za světla vypadá hrozivě za tmy. Noční zkoušky bývají na vícedenních soutěžích zařazované dost často a já zde zbytečně ztrácím. Nicméně zbytek páteční etapy jsem zvládla. V sobě jsem však dusila vztek, neboť to mohlo být lepší. O to více jsem se pak těšila na sobotní část závodu, která se jela za denního světla,“ prozradila drobný hendikep pražská jezdkyně.
Po osmi odjetých rychlostních zkouškách z první etapy byla Sandra s Jirkou klasifikována na 37. místě absolutně a ve třídě si drželi sedmou příčku. Úvod druhé etapy se ovšem nesl v chybné volbě pneumatik. Media sice byla na mokré trati bezpečnější, časově však na své soupeře nestačila. Defekt Honzy Jelínka a následné odstoupení umožnily Sandře poskočit hned ráno o jednu příčku výš ve třídě. Po odjetí čtyř erzet přišel servis a v něm posádka přezula na vhodnější pneumatiky a na časech se to hned projevilo. Do konce závodu však zbývaly poslední tři zkoušky, které Sandra s Jirkou bez problémů zvládli. „Radost z dokončení tak obtížného závodu je obrovská. Pokud se podívám na celkové umístění, tak je z dosavadních třech startů nejlepší, což nás těší a zároveň velmi motivuje do dalších soutěží. S Jirkou jsme si závod užívali a náročné zkoušky nám daly mnoho nových zkušeností. Velkou radost nám dělali fanoušci podél trati, kterých se i za špatného počasí sešla spousta. Díky za Vaše fandění. Mé velké díky patří i tátovi za dohled, rady i koučink, mámě za neustále povzbuzování, Pepovi Radinovi a jeho týmu za přípravu a servis auta během závodu. A nesmím zapomenout ani na Tomáše Klímu, který o naši posádku celý závod pečoval a dokonce nám i uvařil, a také Ríšu Laseviče, který, přestože v soutěži nestartoval, se aktivně přidal ke klukům mechanikům a se vším pomáhal. Bez vás bychom to 30. místo z Krumlova nepřivezli!“ poděkovala nejbližším za podporu Sandra Pokorná.
Nezbývá tedy než doplnit statistické údaje. Sandra Pokorná s Jirkou Skořepou obsadili ve 46. Rally Český Krumlov 30. místo absolutně, k němu je to místo páté ve třídě 3 a vítězství v dámském poháru. Další start plánuje Sandra do Hustopečí, kam srdečně zve všechny své příznivce.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.