Sandra Pokorná úspěšně proplula Rally Český Krumlov

Rally Český Krumlov (CZE)
Rally Český Krumlov (CZE), foto: RallyService
Miroslav Vebr 26. května 2018 10:37
Sdílej:

Třetí úspěšný start v letošní sezóně má za sebou Sandra Pokorná. Se Subaru Impreza STi a Jirkou Skořepou na místě spolujezdce dojela při Rally Český Krumlov na 5. místě ve třídě 3, čímž vyrovnala své letošní maximum z Valašky. Navíc kralovala v dámské kategorii.

Třicetiletá pražská jezdkyně se v letošní sezóně plně soustřeďuje na domácí velký mistrák. Na triko si tudíž mohla připsat 5. místo ve třídě produkčních vozů na Valašce a sedmou příčku v téže třídě na Šumavě. Nyní stála před Sandrou velká výzva v podobě jihočeské soutěže. Na českokrumlovské soutěži byla mladá jezdkyně již několikrát, pokaždé se ovšem jednalo o roli diváka. Premiéra v závodním voze přišla až letos, a i díky počasí to byl křest opravdu velmi těžký. Od pořadatelů nafasovala Sandra s Jirkou startovní číslo 51 a ve třídě 3 měla posádka osm soupeřů. Za slunečného počasí se smíšená dvojice postavila na start první zkoušky na výstavišti. „Ještě den před závodem jsme upravovali autu výkon motoru, se kterým jsme měli problémy již od Valašky. Nakonec se týmu našich mechaniků podařilo na poslední chvíli problém vyřešit k naší spokojenosti. Okruhová zkouška na výstavišti se mi moc líbila. Tento typ erzet mne baví i přes to, že je často lemují nebezpečné obrubníky. Před závodem jsme měli info o přívalových deštích nad dalšími zkouškami. Proto jsme vsadili vše na jistotu a zvolili média. To, co jsme ale prožili na 2. RZ, byl doslova očistec a masakr v jednom. I když se mi zdálo, že jedu pomalu, dosažený čas za deště a na bahně byl pro nás oba velmi překvapující,“ přiblížila úvod soutěže Sandra Pokorná. Oním překvapením byl 25. nejrychlejší čas z celého startovního pole. I díky němu figurovala Sandra s Jirkou po dvou odjetých zkouškách na průběžném 26. místě absolutně a ve třídě 3 byli šestí. Dobrý čas výrazně zvedl posádce náladu, ale v harmonogramu soutěže zbývalo ještě odjet šest erzet z páteční etapy, které se jely převážně za tmy, což není Sandřina silná stránka. „Svou velkou slabinu vidím v nočních rychlostních zkouškách a právě zde musím na sobě hodně zapracovat. On totiž i malý horizont za světla vypadá hrozivě za tmy. Noční zkoušky bývají na vícedenních soutěžích zařazované dost často a já zde zbytečně ztrácím. Nicméně zbytek páteční etapy jsem zvládla. V sobě jsem však dusila vztek, neboť to mohlo být lepší. O to více jsem se pak těšila na sobotní část závodu, která se jela za denního světla,“ prozradila drobný hendikep pražská jezdkyně.

Po osmi odjetých rychlostních zkouškách z první etapy byla Sandra s Jirkou klasifikována na 37. místě absolutně a ve třídě si drželi sedmou příčku. Úvod druhé etapy se ovšem nesl v chybné volbě pneumatik. Media sice byla na mokré trati bezpečnější, časově však na své soupeře nestačila. Defekt Honzy Jelínka a následné odstoupení umožnily Sandře poskočit hned ráno o jednu příčku výš ve třídě. Po odjetí čtyř erzet přišel servis a v něm posádka přezula na vhodnější pneumatiky a na časech se to hned projevilo. Do konce závodu však zbývaly poslední tři zkoušky, které Sandra s Jirkou bez problémů zvládli. „Radost z dokončení tak obtížného závodu je obrovská. Pokud se podívám na celkové umístění, tak je z dosavadních třech startů nejlepší, což nás těší a zároveň velmi motivuje do dalších soutěží. S Jirkou jsme si závod užívali a náročné zkoušky nám daly mnoho nových zkušeností. Velkou radost nám dělali fanoušci podél trati, kterých se i za špatného počasí sešla spousta. Díky za Vaše fandění. Mé velké díky patří i tátovi za dohled, rady i koučink, mámě za neustále povzbuzování, Pepovi Radinovi a jeho týmu za přípravu a servis auta během závodu. A nesmím zapomenout ani na Tomáše Klímu, který o naši posádku celý závod pečoval a dokonce nám i uvařil, a také Ríšu Laseviče, který, přestože v soutěži nestartoval, se aktivně přidal ke klukům mechanikům a se vším pomáhal. Bez vás bychom to 30. místo z Krumlova nepřivezli!“ poděkovala nejbližším za podporu Sandra Pokorná.

Nezbývá tedy než doplnit statistické údaje. Sandra Pokorná s Jirkou Skořepou obsadili ve 46. Rally Český Krumlov 30. místo absolutně, k němu je to místo páté ve třídě 3 a vítězství v dámském poháru. Další start plánuje Sandra do Hustopečí, kam srdečně zve všechny své příznivce.

Stalo se
Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.

Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.