Třetí úspěšný start v letošní sezóně má za sebou Sandra Pokorná. Se Subaru Impreza STi a Jirkou Skořepou na místě spolujezdce dojela při Rally Český Krumlov na 5. místě ve třídě 3, čímž vyrovnala své letošní maximum z Valašky. Navíc kralovala v dámské kategorii.
Třicetiletá pražská jezdkyně se v letošní sezóně plně soustřeďuje na domácí velký mistrák. Na triko si tudíž mohla připsat 5. místo ve třídě produkčních vozů na Valašce a sedmou příčku v téže třídě na Šumavě. Nyní stála před Sandrou velká výzva v podobě jihočeské soutěže. Na českokrumlovské soutěži byla mladá jezdkyně již několikrát, pokaždé se ovšem jednalo o roli diváka. Premiéra v závodním voze přišla až letos, a i díky počasí to byl křest opravdu velmi těžký. Od pořadatelů nafasovala Sandra s Jirkou startovní číslo 51 a ve třídě 3 měla posádka osm soupeřů. Za slunečného počasí se smíšená dvojice postavila na start první zkoušky na výstavišti. „Ještě den před závodem jsme upravovali autu výkon motoru, se kterým jsme měli problémy již od Valašky. Nakonec se týmu našich mechaniků podařilo na poslední chvíli problém vyřešit k naší spokojenosti. Okruhová zkouška na výstavišti se mi moc líbila. Tento typ erzet mne baví i přes to, že je často lemují nebezpečné obrubníky. Před závodem jsme měli info o přívalových deštích nad dalšími zkouškami. Proto jsme vsadili vše na jistotu a zvolili média. To, co jsme ale prožili na 2. RZ, byl doslova očistec a masakr v jednom. I když se mi zdálo, že jedu pomalu, dosažený čas za deště a na bahně byl pro nás oba velmi překvapující,“ přiblížila úvod soutěže Sandra Pokorná. Oním překvapením byl 25. nejrychlejší čas z celého startovního pole. I díky němu figurovala Sandra s Jirkou po dvou odjetých zkouškách na průběžném 26. místě absolutně a ve třídě 3 byli šestí. Dobrý čas výrazně zvedl posádce náladu, ale v harmonogramu soutěže zbývalo ještě odjet šest erzet z páteční etapy, které se jely převážně za tmy, což není Sandřina silná stránka. „Svou velkou slabinu vidím v nočních rychlostních zkouškách a právě zde musím na sobě hodně zapracovat. On totiž i malý horizont za světla vypadá hrozivě za tmy. Noční zkoušky bývají na vícedenních soutěžích zařazované dost často a já zde zbytečně ztrácím. Nicméně zbytek páteční etapy jsem zvládla. V sobě jsem však dusila vztek, neboť to mohlo být lepší. O to více jsem se pak těšila na sobotní část závodu, která se jela za denního světla,“ prozradila drobný hendikep pražská jezdkyně.
Po osmi odjetých rychlostních zkouškách z první etapy byla Sandra s Jirkou klasifikována na 37. místě absolutně a ve třídě si drželi sedmou příčku. Úvod druhé etapy se ovšem nesl v chybné volbě pneumatik. Media sice byla na mokré trati bezpečnější, časově však na své soupeře nestačila. Defekt Honzy Jelínka a následné odstoupení umožnily Sandře poskočit hned ráno o jednu příčku výš ve třídě. Po odjetí čtyř erzet přišel servis a v něm posádka přezula na vhodnější pneumatiky a na časech se to hned projevilo. Do konce závodu však zbývaly poslední tři zkoušky, které Sandra s Jirkou bez problémů zvládli. „Radost z dokončení tak obtížného závodu je obrovská. Pokud se podívám na celkové umístění, tak je z dosavadních třech startů nejlepší, což nás těší a zároveň velmi motivuje do dalších soutěží. S Jirkou jsme si závod užívali a náročné zkoušky nám daly mnoho nových zkušeností. Velkou radost nám dělali fanoušci podél trati, kterých se i za špatného počasí sešla spousta. Díky za Vaše fandění. Mé velké díky patří i tátovi za dohled, rady i koučink, mámě za neustále povzbuzování, Pepovi Radinovi a jeho týmu za přípravu a servis auta během závodu. A nesmím zapomenout ani na Tomáše Klímu, který o naši posádku celý závod pečoval a dokonce nám i uvařil, a také Ríšu Laseviče, který, přestože v soutěži nestartoval, se aktivně přidal ke klukům mechanikům a se vším pomáhal. Bez vás bychom to 30. místo z Krumlova nepřivezli!“ poděkovala nejbližším za podporu Sandra Pokorná.
Nezbývá tedy než doplnit statistické údaje. Sandra Pokorná s Jirkou Skořepou obsadili ve 46. Rally Český Krumlov 30. místo absolutně, k němu je to místo páté ve třídě 3 a vítězství v dámském poháru. Další start plánuje Sandra do Hustopečí, kam srdečně zve všechny své příznivce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.