Třetí úspěšný start v letošní sezóně má za sebou Sandra Pokorná. Se Subaru Impreza STi a Jirkou Skořepou na místě spolujezdce dojela při Rally Český Krumlov na 5. místě ve třídě 3, čímž vyrovnala své letošní maximum z Valašky. Navíc kralovala v dámské kategorii.
Třicetiletá pražská jezdkyně se v letošní sezóně plně soustřeďuje na domácí velký mistrák. Na triko si tudíž mohla připsat 5. místo ve třídě produkčních vozů na Valašce a sedmou příčku v téže třídě na Šumavě. Nyní stála před Sandrou velká výzva v podobě jihočeské soutěže. Na českokrumlovské soutěži byla mladá jezdkyně již několikrát, pokaždé se ovšem jednalo o roli diváka. Premiéra v závodním voze přišla až letos, a i díky počasí to byl křest opravdu velmi těžký. Od pořadatelů nafasovala Sandra s Jirkou startovní číslo 51 a ve třídě 3 měla posádka osm soupeřů. Za slunečného počasí se smíšená dvojice postavila na start první zkoušky na výstavišti. „Ještě den před závodem jsme upravovali autu výkon motoru, se kterým jsme měli problémy již od Valašky. Nakonec se týmu našich mechaniků podařilo na poslední chvíli problém vyřešit k naší spokojenosti. Okruhová zkouška na výstavišti se mi moc líbila. Tento typ erzet mne baví i přes to, že je často lemují nebezpečné obrubníky. Před závodem jsme měli info o přívalových deštích nad dalšími zkouškami. Proto jsme vsadili vše na jistotu a zvolili média. To, co jsme ale prožili na 2. RZ, byl doslova očistec a masakr v jednom. I když se mi zdálo, že jedu pomalu, dosažený čas za deště a na bahně byl pro nás oba velmi překvapující,“ přiblížila úvod soutěže Sandra Pokorná. Oním překvapením byl 25. nejrychlejší čas z celého startovního pole. I díky němu figurovala Sandra s Jirkou po dvou odjetých zkouškách na průběžném 26. místě absolutně a ve třídě 3 byli šestí. Dobrý čas výrazně zvedl posádce náladu, ale v harmonogramu soutěže zbývalo ještě odjet šest erzet z páteční etapy, které se jely převážně za tmy, což není Sandřina silná stránka. „Svou velkou slabinu vidím v nočních rychlostních zkouškách a právě zde musím na sobě hodně zapracovat. On totiž i malý horizont za světla vypadá hrozivě za tmy. Noční zkoušky bývají na vícedenních soutěžích zařazované dost často a já zde zbytečně ztrácím. Nicméně zbytek páteční etapy jsem zvládla. V sobě jsem však dusila vztek, neboť to mohlo být lepší. O to více jsem se pak těšila na sobotní část závodu, která se jela za denního světla,“ prozradila drobný hendikep pražská jezdkyně.
Po osmi odjetých rychlostních zkouškách z první etapy byla Sandra s Jirkou klasifikována na 37. místě absolutně a ve třídě si drželi sedmou příčku. Úvod druhé etapy se ovšem nesl v chybné volbě pneumatik. Media sice byla na mokré trati bezpečnější, časově však na své soupeře nestačila. Defekt Honzy Jelínka a následné odstoupení umožnily Sandře poskočit hned ráno o jednu příčku výš ve třídě. Po odjetí čtyř erzet přišel servis a v něm posádka přezula na vhodnější pneumatiky a na časech se to hned projevilo. Do konce závodu však zbývaly poslední tři zkoušky, které Sandra s Jirkou bez problémů zvládli. „Radost z dokončení tak obtížného závodu je obrovská. Pokud se podívám na celkové umístění, tak je z dosavadních třech startů nejlepší, což nás těší a zároveň velmi motivuje do dalších soutěží. S Jirkou jsme si závod užívali a náročné zkoušky nám daly mnoho nových zkušeností. Velkou radost nám dělali fanoušci podél trati, kterých se i za špatného počasí sešla spousta. Díky za Vaše fandění. Mé velké díky patří i tátovi za dohled, rady i koučink, mámě za neustále povzbuzování, Pepovi Radinovi a jeho týmu za přípravu a servis auta během závodu. A nesmím zapomenout ani na Tomáše Klímu, který o naši posádku celý závod pečoval a dokonce nám i uvařil, a také Ríšu Laseviče, který, přestože v soutěži nestartoval, se aktivně přidal ke klukům mechanikům a se vším pomáhal. Bez vás bychom to 30. místo z Krumlova nepřivezli!“ poděkovala nejbližším za podporu Sandra Pokorná.
Nezbývá tedy než doplnit statistické údaje. Sandra Pokorná s Jirkou Skořepou obsadili ve 46. Rally Český Krumlov 30. místo absolutně, k němu je to místo páté ve třídě 3 a vítězství v dámském poháru. Další start plánuje Sandra do Hustopečí, kam srdečně zve všechny své příznivce.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.