Rallye Český Krumlov provází pověst náročné soutěže s nevyzpytatelným počasím. Stejně tak tomu bylo i v letošním čtyřicátém šestém ročníku. Rostoucí bouřkové mraky znervózňovaly startující posádky už v pátek před zahájením závodu. První rychlostní zkouška na výstavišti odstartovala za krásného počasí a většina jezdců obula suché pneumatiky. Stejnou strategii zvolila i posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu – Filip Mareš s Honzou Hlouškem. Nad druhou rychlostní zkouškou v té chvíli už ale přecházela vydatná průtrž mračen. Filip s Honzou prožili náročnou soutěž a čtvrté místo v cíli je pro oba členy posádky velmi dobrým výsledkem.
„Krumlov byl pro mě jednoznačně dosud nejtěžším závodem za volantem Fabie R5. V páteční průtrži jsme s Honzou absolvovali naše vůbec první kilometry na vodě a hned od startu to byl docela očistec. Ze servisu jsme odjeli na suchých pneumatikách, vezli jsme dvě mokré rezervy. Ty jsme namontovali do kříže a tak jsem si mohl vyzkoušet i tuto kompromisní variantu. Se třetí příčkou v cíli první etapy jsme tedy byli nadmíru spokojeni,“ popisuje průběh úvodní etapy Filip Mareš a pokračuje: „V sobotu na prvních Malontech jsme, troufám si říci, zaplatili trochu nováčkovskou daň. Jede se skutečně rychle, a byť jsme tuto legendární erzetu už znali, znovu nám ukázala, že se máme hodně co učit. Chuť jsme si ale spravili v druhých průjezdech. Dva třetí a jeden druhý čas jen podtrhly naše nadšení ze samotné jízdy. Čtvrté místo v cíli tak náročné soutěže je pro nás navíc skvělým výsledkem. Honza Černý s Petrem Černohorským jeli zejména v sobotu velmi dobře a ke třetí příčce jim patří naše gratulace.“
„Z Krumlova si odvážíme opravdu velkou porci nových zkušeností. Je to nejnáročnější soutěž našeho šampionátu, co se týče čtení. Často se mění rytmus a některé pasáže jsou tak rychlé, že se ani nestíhám nadechnout. Ale těší mě, že jsme rozpis s přechodem z vozu R2 na Fabii R5 nemuseli upravovat a funguje nám i na takto náročné soutěži,“ říká spolujezdec Jan Hloušek.
Po náročné jihočeské Rallye Český Krumlov se posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu stále drží na vynikajícím třetím místě průběžného pořadí mistrovství ČR. Dalším podnikem, kde se Filip Mareš s Janem Hlouškem opět utkají se svými soupeři, bude už za necelý měsíc Agrotec Petronas Rally Hustopeče.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.