Rallye Český Krumlov provází pověst náročné soutěže s nevyzpytatelným počasím. Stejně tak tomu bylo i v letošním čtyřicátém šestém ročníku. Rostoucí bouřkové mraky znervózňovaly startující posádky už v pátek před zahájením závodu. První rychlostní zkouška na výstavišti odstartovala za krásného počasí a většina jezdců obula suché pneumatiky. Stejnou strategii zvolila i posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu – Filip Mareš s Honzou Hlouškem. Nad druhou rychlostní zkouškou v té chvíli už ale přecházela vydatná průtrž mračen. Filip s Honzou prožili náročnou soutěž a čtvrté místo v cíli je pro oba členy posádky velmi dobrým výsledkem.
„Krumlov byl pro mě jednoznačně dosud nejtěžším závodem za volantem Fabie R5. V páteční průtrži jsme s Honzou absolvovali naše vůbec první kilometry na vodě a hned od startu to byl docela očistec. Ze servisu jsme odjeli na suchých pneumatikách, vezli jsme dvě mokré rezervy. Ty jsme namontovali do kříže a tak jsem si mohl vyzkoušet i tuto kompromisní variantu. Se třetí příčkou v cíli první etapy jsme tedy byli nadmíru spokojeni,“ popisuje průběh úvodní etapy Filip Mareš a pokračuje: „V sobotu na prvních Malontech jsme, troufám si říci, zaplatili trochu nováčkovskou daň. Jede se skutečně rychle, a byť jsme tuto legendární erzetu už znali, znovu nám ukázala, že se máme hodně co učit. Chuť jsme si ale spravili v druhých průjezdech. Dva třetí a jeden druhý čas jen podtrhly naše nadšení ze samotné jízdy. Čtvrté místo v cíli tak náročné soutěže je pro nás navíc skvělým výsledkem. Honza Černý s Petrem Černohorským jeli zejména v sobotu velmi dobře a ke třetí příčce jim patří naše gratulace.“
„Z Krumlova si odvážíme opravdu velkou porci nových zkušeností. Je to nejnáročnější soutěž našeho šampionátu, co se týče čtení. Často se mění rytmus a některé pasáže jsou tak rychlé, že se ani nestíhám nadechnout. Ale těší mě, že jsme rozpis s přechodem z vozu R2 na Fabii R5 nemuseli upravovat a funguje nám i na takto náročné soutěži,“ říká spolujezdec Jan Hloušek.
Po náročné jihočeské Rallye Český Krumlov se posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu stále drží na vynikajícím třetím místě průběžného pořadí mistrovství ČR. Dalším podnikem, kde se Filip Mareš s Janem Hlouškem opět utkají se svými soupeři, bude už za necelý měsíc Agrotec Petronas Rally Hustopeče.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.