Rallye Český Krumlov provází pověst náročné soutěže s nevyzpytatelným počasím. Stejně tak tomu bylo i v letošním čtyřicátém šestém ročníku. Rostoucí bouřkové mraky znervózňovaly startující posádky už v pátek před zahájením závodu. První rychlostní zkouška na výstavišti odstartovala za krásného počasí a většina jezdců obula suché pneumatiky. Stejnou strategii zvolila i posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu – Filip Mareš s Honzou Hlouškem. Nad druhou rychlostní zkouškou v té chvíli už ale přecházela vydatná průtrž mračen. Filip s Honzou prožili náročnou soutěž a čtvrté místo v cíli je pro oba členy posádky velmi dobrým výsledkem.
„Krumlov byl pro mě jednoznačně dosud nejtěžším závodem za volantem Fabie R5. V páteční průtrži jsme s Honzou absolvovali naše vůbec první kilometry na vodě a hned od startu to byl docela očistec. Ze servisu jsme odjeli na suchých pneumatikách, vezli jsme dvě mokré rezervy. Ty jsme namontovali do kříže a tak jsem si mohl vyzkoušet i tuto kompromisní variantu. Se třetí příčkou v cíli první etapy jsme tedy byli nadmíru spokojeni,“ popisuje průběh úvodní etapy Filip Mareš a pokračuje: „V sobotu na prvních Malontech jsme, troufám si říci, zaplatili trochu nováčkovskou daň. Jede se skutečně rychle, a byť jsme tuto legendární erzetu už znali, znovu nám ukázala, že se máme hodně co učit. Chuť jsme si ale spravili v druhých průjezdech. Dva třetí a jeden druhý čas jen podtrhly naše nadšení ze samotné jízdy. Čtvrté místo v cíli tak náročné soutěže je pro nás navíc skvělým výsledkem. Honza Černý s Petrem Černohorským jeli zejména v sobotu velmi dobře a ke třetí příčce jim patří naše gratulace.“
„Z Krumlova si odvážíme opravdu velkou porci nových zkušeností. Je to nejnáročnější soutěž našeho šampionátu, co se týče čtení. Často se mění rytmus a některé pasáže jsou tak rychlé, že se ani nestíhám nadechnout. Ale těší mě, že jsme rozpis s přechodem z vozu R2 na Fabii R5 nemuseli upravovat a funguje nám i na takto náročné soutěži,“ říká spolujezdec Jan Hloušek.
Po náročné jihočeské Rallye Český Krumlov se posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu stále drží na vynikajícím třetím místě průběžného pořadí mistrovství ČR. Dalším podnikem, kde se Filip Mareš s Janem Hlouškem opět utkají se svými soupeři, bude už za necelý měsíc Agrotec Petronas Rally Hustopeče.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?