Rallye Český Krumlov provází pověst náročné soutěže s nevyzpytatelným počasím. Stejně tak tomu bylo i v letošním čtyřicátém šestém ročníku. Rostoucí bouřkové mraky znervózňovaly startující posádky už v pátek před zahájením závodu. První rychlostní zkouška na výstavišti odstartovala za krásného počasí a většina jezdců obula suché pneumatiky. Stejnou strategii zvolila i posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu – Filip Mareš s Honzou Hlouškem. Nad druhou rychlostní zkouškou v té chvíli už ale přecházela vydatná průtrž mračen. Filip s Honzou prožili náročnou soutěž a čtvrté místo v cíli je pro oba členy posádky velmi dobrým výsledkem.
„Krumlov byl pro mě jednoznačně dosud nejtěžším závodem za volantem Fabie R5. V páteční průtrži jsme s Honzou absolvovali naše vůbec první kilometry na vodě a hned od startu to byl docela očistec. Ze servisu jsme odjeli na suchých pneumatikách, vezli jsme dvě mokré rezervy. Ty jsme namontovali do kříže a tak jsem si mohl vyzkoušet i tuto kompromisní variantu. Se třetí příčkou v cíli první etapy jsme tedy byli nadmíru spokojeni,“ popisuje průběh úvodní etapy Filip Mareš a pokračuje: „V sobotu na prvních Malontech jsme, troufám si říci, zaplatili trochu nováčkovskou daň. Jede se skutečně rychle, a byť jsme tuto legendární erzetu už znali, znovu nám ukázala, že se máme hodně co učit. Chuť jsme si ale spravili v druhých průjezdech. Dva třetí a jeden druhý čas jen podtrhly naše nadšení ze samotné jízdy. Čtvrté místo v cíli tak náročné soutěže je pro nás navíc skvělým výsledkem. Honza Černý s Petrem Černohorským jeli zejména v sobotu velmi dobře a ke třetí příčce jim patří naše gratulace.“
„Z Krumlova si odvážíme opravdu velkou porci nových zkušeností. Je to nejnáročnější soutěž našeho šampionátu, co se týče čtení. Často se mění rytmus a některé pasáže jsou tak rychlé, že se ani nestíhám nadechnout. Ale těší mě, že jsme rozpis s přechodem z vozu R2 na Fabii R5 nemuseli upravovat a funguje nám i na takto náročné soutěži,“ říká spolujezdec Jan Hloušek.
Po náročné jihočeské Rallye Český Krumlov se posádka ACA ŠKODA AUTOKLUB TEAMu stále drží na vynikajícím třetím místě průběžného pořadí mistrovství ČR. Dalším podnikem, kde se Filip Mareš s Janem Hlouškem opět utkají se svými soupeři, bude už za necelý měsíc Agrotec Petronas Rally Hustopeče.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?