Rallye Český Krumlov 2018 se týmu Duck Racing nepovedla. Václav Kopáček s Barborou Rendlovou zariskovali a do první části soutěže nesprávně zvolili pneumatiky pro suchou trať. Nečekaná průtrž mračen jim ale hned v úvodu sebrala veškeré naděje na dobrý výsledek, posádka poté došla k velmi smutnému rozhodnutí – skrečovat své účinkování v soutěži a finanční prostředky ušetřit pro starty na dalších podnicích.
Všechno zlé bývá pro něco dobré a my doufáme, že tomu stejně bude i tentokrát. Po dvou velmi úspěšných vystoupeních s vozem Ford Fiesta R5 totiž tentokrát nastala pro posádku Václav Kopáček - Barborou Rendlová situace velmi odlišná. „Dosud nikdy jsme soutěž nevzdali a ani jsme si neuměli něco takového dost dobře představit. Až dnes,“ říká smutně Kopáček a vysvětluje situaci: „Nechceme se za nic schovávat, prostě se nám letošní jihočeská soutěž nepovedla. Podlehli jsme dojmu pěkného počasí v servisní zóně v Českých Budějovicích a zkrátka nevěřili předpovědím možných přeháněk a podobně jako mnohé další posádky jsme i my nasadili na auto pneumatiky pro suchou trať, dokonce s tou nejtvrdší směsí. Zatímco ještě na slavnostním českokrumlovském startu bylo pěkně, o pár kilometrů dál už bylo všechno jinak. V první části RZ 2 panovalo na nebi pravé peklo a my po vozovce spíš pluli, než jeli. Byli jsme si zároveň vědomi, že by pro další průběh naší sezóny byla havárie téměř likvidační, a tak jsme jeli opravdu velmi opatrně. Ztratili jsme víc jak minutu času a klesli až do třetí desítky pořadí, to navíc nebylo všechno. Další erzeta byla sice suchá a my na ní zajeli celkem dobrý čas, na mokré RZ 4 jsme ale inkasovali další minutu ztráty a naděje na dobrý výsledek nám mizely před očima. Ještě loni bychom nezaváhali a snažili se s naším vlastním autem tento handicap v dalším pokračování soutěže snížit. Teď je pro nás ale situace odlišná. Nijak se netajíme tím, že letos na každičkou soutěž velmi těžko sháníme finanční prostředky, navíc si auto pronajímáme a musíme platit každý odjetý kilometr. V servisu po RZ 5 jsme proto dali hlavy dohromady a po domluvě s vedením týmu se rozhodli ze soutěže odstoupit. Chceme jednat s partnery i s fanoušky na rovinu, a tak se nechceme schovávat za jiné důvody – zkrátka a jednoduše jsme věděli, že dobrého výsledku bychom mohli dosáhnout už jen za cenu velmi riskantní jízdy, a tu si teď zkrátka nemůžeme dovolit. Slibujeme, že uspořené finanční prostředky využijeme pro start na dalším podniku MČR, kam bychom rádi naši fanoušky už s předstihem pozvali. Pokud jsme je tentokrát zklamali, moc se jim omlouváme, ale věříme, že nás dokážou pochopit…“ Doplňme už jen, že v hodnocení Mistrovství ČR v rally zůstal Václav Kopáček na počtu 44 získaných bodů, rozmnožit je bude moci již za několik týdnů na Rally Hustopeče. Připomeňme ještě, že už teď na Rallye Český Krumlov dosáhl na výše zmíněné „suché“ RZ 3 tento pilot týmu Duck Racing skvělého čtvrtého času v absolutním pořadí, a že tedy bude jistě nač se těšit i příště.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).