Rallye Český Krumlov 2018 se týmu Duck Racing nepovedla. Václav Kopáček s Barborou Rendlovou zariskovali a do první části soutěže nesprávně zvolili pneumatiky pro suchou trať. Nečekaná průtrž mračen jim ale hned v úvodu sebrala veškeré naděje na dobrý výsledek, posádka poté došla k velmi smutnému rozhodnutí – skrečovat své účinkování v soutěži a finanční prostředky ušetřit pro starty na dalších podnicích.
Všechno zlé bývá pro něco dobré a my doufáme, že tomu stejně bude i tentokrát. Po dvou velmi úspěšných vystoupeních s vozem Ford Fiesta R5 totiž tentokrát nastala pro posádku Václav Kopáček - Barborou Rendlová situace velmi odlišná. „Dosud nikdy jsme soutěž nevzdali a ani jsme si neuměli něco takového dost dobře představit. Až dnes,“ říká smutně Kopáček a vysvětluje situaci: „Nechceme se za nic schovávat, prostě se nám letošní jihočeská soutěž nepovedla. Podlehli jsme dojmu pěkného počasí v servisní zóně v Českých Budějovicích a zkrátka nevěřili předpovědím možných přeháněk a podobně jako mnohé další posádky jsme i my nasadili na auto pneumatiky pro suchou trať, dokonce s tou nejtvrdší směsí. Zatímco ještě na slavnostním českokrumlovském startu bylo pěkně, o pár kilometrů dál už bylo všechno jinak. V první části RZ 2 panovalo na nebi pravé peklo a my po vozovce spíš pluli, než jeli. Byli jsme si zároveň vědomi, že by pro další průběh naší sezóny byla havárie téměř likvidační, a tak jsme jeli opravdu velmi opatrně. Ztratili jsme víc jak minutu času a klesli až do třetí desítky pořadí, to navíc nebylo všechno. Další erzeta byla sice suchá a my na ní zajeli celkem dobrý čas, na mokré RZ 4 jsme ale inkasovali další minutu ztráty a naděje na dobrý výsledek nám mizely před očima. Ještě loni bychom nezaváhali a snažili se s naším vlastním autem tento handicap v dalším pokračování soutěže snížit. Teď je pro nás ale situace odlišná. Nijak se netajíme tím, že letos na každičkou soutěž velmi těžko sháníme finanční prostředky, navíc si auto pronajímáme a musíme platit každý odjetý kilometr. V servisu po RZ 5 jsme proto dali hlavy dohromady a po domluvě s vedením týmu se rozhodli ze soutěže odstoupit. Chceme jednat s partnery i s fanoušky na rovinu, a tak se nechceme schovávat za jiné důvody – zkrátka a jednoduše jsme věděli, že dobrého výsledku bychom mohli dosáhnout už jen za cenu velmi riskantní jízdy, a tu si teď zkrátka nemůžeme dovolit. Slibujeme, že uspořené finanční prostředky využijeme pro start na dalším podniku MČR, kam bychom rádi naši fanoušky už s předstihem pozvali. Pokud jsme je tentokrát zklamali, moc se jim omlouváme, ale věříme, že nás dokážou pochopit…“ Doplňme už jen, že v hodnocení Mistrovství ČR v rally zůstal Václav Kopáček na počtu 44 získaných bodů, rozmnožit je bude moci již za několik týdnů na Rally Hustopeče. Připomeňme ještě, že už teď na Rallye Český Krumlov dosáhl na výše zmíněné „suché“ RZ 3 tento pilot týmu Duck Racing skvělého čtvrtého času v absolutním pořadí, a že tedy bude jistě nač se těšit i příště.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?