Rallye Český Krumlov 2018 se týmu Duck Racing nepovedla. Václav Kopáček s Barborou Rendlovou zariskovali a do první části soutěže nesprávně zvolili pneumatiky pro suchou trať. Nečekaná průtrž mračen jim ale hned v úvodu sebrala veškeré naděje na dobrý výsledek, posádka poté došla k velmi smutnému rozhodnutí – skrečovat své účinkování v soutěži a finanční prostředky ušetřit pro starty na dalších podnicích.
Všechno zlé bývá pro něco dobré a my doufáme, že tomu stejně bude i tentokrát. Po dvou velmi úspěšných vystoupeních s vozem Ford Fiesta R5 totiž tentokrát nastala pro posádku Václav Kopáček - Barborou Rendlová situace velmi odlišná. „Dosud nikdy jsme soutěž nevzdali a ani jsme si neuměli něco takového dost dobře představit. Až dnes,“ říká smutně Kopáček a vysvětluje situaci: „Nechceme se za nic schovávat, prostě se nám letošní jihočeská soutěž nepovedla. Podlehli jsme dojmu pěkného počasí v servisní zóně v Českých Budějovicích a zkrátka nevěřili předpovědím možných přeháněk a podobně jako mnohé další posádky jsme i my nasadili na auto pneumatiky pro suchou trať, dokonce s tou nejtvrdší směsí. Zatímco ještě na slavnostním českokrumlovském startu bylo pěkně, o pár kilometrů dál už bylo všechno jinak. V první části RZ 2 panovalo na nebi pravé peklo a my po vozovce spíš pluli, než jeli. Byli jsme si zároveň vědomi, že by pro další průběh naší sezóny byla havárie téměř likvidační, a tak jsme jeli opravdu velmi opatrně. Ztratili jsme víc jak minutu času a klesli až do třetí desítky pořadí, to navíc nebylo všechno. Další erzeta byla sice suchá a my na ní zajeli celkem dobrý čas, na mokré RZ 4 jsme ale inkasovali další minutu ztráty a naděje na dobrý výsledek nám mizely před očima. Ještě loni bychom nezaváhali a snažili se s naším vlastním autem tento handicap v dalším pokračování soutěže snížit. Teď je pro nás ale situace odlišná. Nijak se netajíme tím, že letos na každičkou soutěž velmi těžko sháníme finanční prostředky, navíc si auto pronajímáme a musíme platit každý odjetý kilometr. V servisu po RZ 5 jsme proto dali hlavy dohromady a po domluvě s vedením týmu se rozhodli ze soutěže odstoupit. Chceme jednat s partnery i s fanoušky na rovinu, a tak se nechceme schovávat za jiné důvody – zkrátka a jednoduše jsme věděli, že dobrého výsledku bychom mohli dosáhnout už jen za cenu velmi riskantní jízdy, a tu si teď zkrátka nemůžeme dovolit. Slibujeme, že uspořené finanční prostředky využijeme pro start na dalším podniku MČR, kam bychom rádi naši fanoušky už s předstihem pozvali. Pokud jsme je tentokrát zklamali, moc se jim omlouváme, ale věříme, že nás dokážou pochopit…“ Doplňme už jen, že v hodnocení Mistrovství ČR v rally zůstal Václav Kopáček na počtu 44 získaných bodů, rozmnožit je bude moci již za několik týdnů na Rally Hustopeče. Připomeňme ještě, že už teď na Rallye Český Krumlov dosáhl na výše zmíněné „suché“ RZ 3 tento pilot týmu Duck Racing skvělého čtvrtého času v absolutním pořadí, a že tedy bude jistě nač se těšit i příště.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.