V letošním roce čekala na soutěžící v rámci Autoklubu MČR v rally historických automobilů stejná porce ostrých kilometrů, jako na soudobé vozy. Všechny rychlostní zkoušky 46. Rallye Český Krumlov zajel nejrychleji Jan Frei, kterého navigoval Petr Šlegl. K celkovému vítězství jim pomohla jejich Škoda 130 LR.
Celkové druhé místo si z letošního Krumlova odvezl Jiří Káňa navigovaný Ivo Vybíralem. Tato dvojice závodila s nádherným Fordem Sierra RS Cosworth a ztráta na vedoucí posádku škodovky byla 1:11,7. Bronzová příčka patřila Janu Krejčovi, který jel s Davidem Riegerem ve Škodě 130 LR. Jejich ztráta na vedoucího Jana Freie byla již výraznější.
V předposlední rychlostní zkoušce vyřadila závada řízení Martina Kučeru s Evou Žaludkovou. Jejich BMW 318 iS tak bohužel do cíle nedorazilo.
Celkové výsledky v hodnocení historických automobilů:1. Frei / Šlegl – Škoda 130 LR 1:51:22,12. Káňa / Vybíral – Ford Sierra RS Cosworth +1:11,73. Krejča / Rieger – Škoda 130 LR +5:01,64. Budil / Vejvoda – BMW 2002 TI +6:00,45. Bělohradský / Bašta – BMW 318 iS +7:43,26. Němec / Mikulík – Lada 21011 MTX Rallye +10:15,77. Hustý / Kolivošková – Mercedes-Benz 190 E +10:30,98. Hýbner / Jonášek – Peugeot 205 Gti +10:49,79. Fazekaš / Fazekaš – Škoda 136 L Favorit +12:37,310. Jun / Šíma – Suzuki Swift GTI +13:33,0
Celkové výsledky Poháru pořadatele:1. Zeman / Urbanová – Škoda 130 LR 2:12:20,02. Perník / Votava – Škoda 130 LR +24:35,03. Křišťan / Kraucher – Škoda 110 L Rallye +31:05,24. Hock / Hock – Škoda 130 RS +50:55,7
Dalibor BENYCHtiskové středisko46. Rallye Český Krumlov 2018
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?