V letošním roce čekala na soutěžící v rámci Autoklubu MČR v rally historických automobilů stejná porce ostrých kilometrů, jako na soudobé vozy. Všechny rychlostní zkoušky 46. Rallye Český Krumlov zajel nejrychleji Jan Frei, kterého navigoval Petr Šlegl. K celkovému vítězství jim pomohla jejich Škoda 130 LR.
Celkové druhé místo si z letošního Krumlova odvezl Jiří Káňa navigovaný Ivo Vybíralem. Tato dvojice závodila s nádherným Fordem Sierra RS Cosworth a ztráta na vedoucí posádku škodovky byla 1:11,7. Bronzová příčka patřila Janu Krejčovi, který jel s Davidem Riegerem ve Škodě 130 LR. Jejich ztráta na vedoucího Jana Freie byla již výraznější.
V předposlední rychlostní zkoušce vyřadila závada řízení Martina Kučeru s Evou Žaludkovou. Jejich BMW 318 iS tak bohužel do cíle nedorazilo.
Celkové výsledky v hodnocení historických automobilů:1. Frei / Šlegl – Škoda 130 LR 1:51:22,12. Káňa / Vybíral – Ford Sierra RS Cosworth +1:11,73. Krejča / Rieger – Škoda 130 LR +5:01,64. Budil / Vejvoda – BMW 2002 TI +6:00,45. Bělohradský / Bašta – BMW 318 iS +7:43,26. Němec / Mikulík – Lada 21011 MTX Rallye +10:15,77. Hustý / Kolivošková – Mercedes-Benz 190 E +10:30,98. Hýbner / Jonášek – Peugeot 205 Gti +10:49,79. Fazekaš / Fazekaš – Škoda 136 L Favorit +12:37,310. Jun / Šíma – Suzuki Swift GTI +13:33,0
Celkové výsledky Poháru pořadatele:1. Zeman / Urbanová – Škoda 130 LR 2:12:20,02. Perník / Votava – Škoda 130 LR +24:35,03. Křišťan / Kraucher – Škoda 110 L Rallye +31:05,24. Hock / Hock – Škoda 130 RS +50:55,7
Dalibor BENYCHtiskové středisko46. Rallye Český Krumlov 2018
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?