V letošním roce čekala na soutěžící v rámci Autoklubu MČR v rally historických automobilů stejná porce ostrých kilometrů, jako na soudobé vozy. Všechny rychlostní zkoušky 46. Rallye Český Krumlov zajel nejrychleji Jan Frei, kterého navigoval Petr Šlegl. K celkovému vítězství jim pomohla jejich Škoda 130 LR.
Celkové druhé místo si z letošního Krumlova odvezl Jiří Káňa navigovaný Ivo Vybíralem. Tato dvojice závodila s nádherným Fordem Sierra RS Cosworth a ztráta na vedoucí posádku škodovky byla 1:11,7. Bronzová příčka patřila Janu Krejčovi, který jel s Davidem Riegerem ve Škodě 130 LR. Jejich ztráta na vedoucího Jana Freie byla již výraznější.
V předposlední rychlostní zkoušce vyřadila závada řízení Martina Kučeru s Evou Žaludkovou. Jejich BMW 318 iS tak bohužel do cíle nedorazilo.
Celkové výsledky v hodnocení historických automobilů:1. Frei / Šlegl – Škoda 130 LR 1:51:22,12. Káňa / Vybíral – Ford Sierra RS Cosworth +1:11,73. Krejča / Rieger – Škoda 130 LR +5:01,64. Budil / Vejvoda – BMW 2002 TI +6:00,45. Bělohradský / Bašta – BMW 318 iS +7:43,26. Němec / Mikulík – Lada 21011 MTX Rallye +10:15,77. Hustý / Kolivošková – Mercedes-Benz 190 E +10:30,98. Hýbner / Jonášek – Peugeot 205 Gti +10:49,79. Fazekaš / Fazekaš – Škoda 136 L Favorit +12:37,310. Jun / Šíma – Suzuki Swift GTI +13:33,0
Celkové výsledky Poháru pořadatele:1. Zeman / Urbanová – Škoda 130 LR 2:12:20,02. Perník / Votava – Škoda 130 LR +24:35,03. Křišťan / Kraucher – Škoda 110 L Rallye +31:05,24. Hock / Hock – Škoda 130 RS +50:55,7
Dalibor BENYCHtiskové středisko46. Rallye Český Krumlov 2018
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.