Vedení Racing 21 – Klokočka ŠKODA teamu dnes oznámilo personální změnu na pozici navigátora.
Již od následujícího startu na květnové Rallye Český Krumlov usedne do vozu ŠKODA Fabia R5 vedle soutěžního jezdce Vojtěcha Štajfa Marcela Ehlová, která pro zbývající podniky Mistrovství ČR nahradí dosavadní navigátorku Markétu Skácelovou. Pro další pokračování v šampionátu MERC pak tým jedná se zatím nejmenovaným spolujezdcem se zkušenostmi z Mistrovství světa v rallye, tato spolupráce bude oficiálně oznámena později.
Tým se rozhodl učinit tuto personální změnu s cílem kvalitně zajistit, vedle aktivní role navigátora, také další odpovědnosti plynoucí z této pozice vzhledem k činnostem spojeným s logistikou týmu během všech soutěží v České republice i v zahraničí.
Marcela Ehlová se tak vrací do závodního vozu k Vojtěchu Štajfovi po více jak pěti letech. Společně totiž startovali poprvé na Rally Příbram 2009, kde tehdy obsadili 4. místo absolutně. Následující sezónu pak Východočeška startovala jako navigátorka po boku Vojtěcha Štajfa při jeho premiéře na Rallye Monte Carlo 2010 a dále pak ve všech závodech domácího šampionátu. Společně mají dodnes odjeto 16 automobilových soutěží. Naposledy startovali v roce 2012 a to rovněž na Rally Příbram. Jejich spolupráci přerušily následky zranění, které Marcela Ehlová utrpěla při havárii na Jänner rallye 2013 s jiným pilotem. Marcela Ehlová vloni startovala po boku Miroslava Jakeše a má na svém kontě celkem 79 soutěží.
„Nejprve bych chtěl Markétě Skácelové poděkovat za téměř rok vzájemné spolupráce, která ji získanými zkušenostmi jistě posunula v roli navigátorky hodně dopředu. Sezónu 2017 jsme společně zakončili jako vicemistři FIA ERT, minulý týden měla na Jordánské rally svůj významný podíl na zisku prvních bodů pro náš tým v letošním seriálu MERC. V týmu Racing 21 ale pozice spolujezdce vyžaduje dobré organizační schopnosti, jelikož souvisí i s dalšími důležitými odpovědnostmi, spojenými s administrativními úkony a logistikou přesunů lidí a techniky mezi soutěžemi doma i v zahraničí. A tady jsme bohužel, jako tým, od začátku letošního roku vnímali limity současné navigátorky, která souběžně ještě studuje vysokou školu. A protože náš program v sezóně 2018 je vlivem startů ve dvou šampionátech se dvěma vozy možná náročnější, něž se někomu mohlo začátkem roku zdát, museli jsme vzniklou situaci vyřešit touto personální změnou. Přesto zůstáváme přáteli a za celý tým přeji Markétě další skvělé roky v automobilových soutěžích. S Marcelou Ehlovou se známe dlouho a máme z minulosti na co navazovat. Věřím, že spolupráce s ní, i připravovaná spolupráce se spolujezdcem světového formátu pro šampionát MERC a dělba jejich zodpovědnosti o další činnosti v týmu budou tím správným receptem na ještě vyšší profesionalitu týmu Racing 21,“ vysvětlil personální změnu v týmu jeho spolumajitel a jezdec v jedné osobě Vojtěch Štajf.
Zdroj: Racing 21
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.