Pouze jeden týden po rallysprintu ve Slušovicích se rozjel kolotoč automobilových soutěží i na Slovensku. O odstartování šampionátu se postarala Rally Prešov a Minařík racing přivezl na východ Slovenska dva vozy Renault Clio.
Se slabší verzí Sport startovala ve třídě 8 ryze dámská posádka Michaela Debnárová s Lucií Laurincovou. S verzí R3 ve třídě 5 to byli Pavol Cireň a Marcel Hranka. I když se v konečných výsledcích dostali výše Pavol s Marcelem, dáme v ohlédnutí přednost děvčatům. Na startu se sešla necelá čtyřicítka soutěžících a Michaela s Lucií obdržely od pořadatelů startovní číslo 34. Ve třídě 8 měly holky další dva soupeře. Po absolvování devíti rychlostních zkoušek si Debnárová s Laurincovou dojely pro poháry za stříbrnou příčku ve třídě 8, vítězství v Dámském poháru, mezi dvoukolkami se holky umístily na 11. příčce a v celkové klasifikaci patří Michaele s Lucií 24. místo. „S novou sezónou přišla i změna soutěžního týmu. Pro tuto sezónu se rozhodl o nás postarat rožňavský team L Racing a po předcházejících dobrých zkušenostech a spokojenosti s technickým zázemím jsme zůstaly věrné slušovickému Minařík racing a mému bílému enkovému cliu. Na Rally Prešov jsme se po dlouhé zimní přestávce obě velmi těšily. Závodní kombinéza a adrenalin v krvi už nám opravdu chyběly. Předzávodní test nám nevyšel, a proto jsme vstupovaly do úvodních rychlostních zkoušek opatrně a na jistotu. Taktika zněla pomalu zrychlovat, ale prioritní bylo dovézt auto až na cílovou rampu. Tento cíl jsme splnily a ve třídě 8 nám nakonec patří druhé místo,“ zhodnotila první letošní start Michaela Debnárová.
Ve třídě 5, kde startovali Pavol Cireň s Marcelem Hrankou, se sešla silnější konkurence devíti posádek. Slovenská posádka startovala s vozem Renault Clio R3 zcela poprvé, a tak pro ni bylo hlavním cílem sžít se s novým vozem. Během závodu zajeli Pavol s Marcelem třikrát druhý nejrychlejší čas ve třídě. Pohár za třetí místo ve třídě 5 byl pro Cireňa s Hrankou třešničkou na dortu. Vedle pódiového umístění dosáhla posádka i na čtvrté místo ve dvoukolkách a v absolutní klasifikaci jim patří 17. místo.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.