Pouze jeden týden po rallysprintu ve Slušovicích se rozjel kolotoč automobilových soutěží i na Slovensku. O odstartování šampionátu se postarala Rally Prešov a Minařík racing přivezl na východ Slovenska dva vozy Renault Clio.
Se slabší verzí Sport startovala ve třídě 8 ryze dámská posádka Michaela Debnárová s Lucií Laurincovou. S verzí R3 ve třídě 5 to byli Pavol Cireň a Marcel Hranka. I když se v konečných výsledcích dostali výše Pavol s Marcelem, dáme v ohlédnutí přednost děvčatům. Na startu se sešla necelá čtyřicítka soutěžících a Michaela s Lucií obdržely od pořadatelů startovní číslo 34. Ve třídě 8 měly holky další dva soupeře. Po absolvování devíti rychlostních zkoušek si Debnárová s Laurincovou dojely pro poháry za stříbrnou příčku ve třídě 8, vítězství v Dámském poháru, mezi dvoukolkami se holky umístily na 11. příčce a v celkové klasifikaci patří Michaele s Lucií 24. místo. „S novou sezónou přišla i změna soutěžního týmu. Pro tuto sezónu se rozhodl o nás postarat rožňavský team L Racing a po předcházejících dobrých zkušenostech a spokojenosti s technickým zázemím jsme zůstaly věrné slušovickému Minařík racing a mému bílému enkovému cliu. Na Rally Prešov jsme se po dlouhé zimní přestávce obě velmi těšily. Závodní kombinéza a adrenalin v krvi už nám opravdu chyběly. Předzávodní test nám nevyšel, a proto jsme vstupovaly do úvodních rychlostních zkoušek opatrně a na jistotu. Taktika zněla pomalu zrychlovat, ale prioritní bylo dovézt auto až na cílovou rampu. Tento cíl jsme splnily a ve třídě 8 nám nakonec patří druhé místo,“ zhodnotila první letošní start Michaela Debnárová.
Ve třídě 5, kde startovali Pavol Cireň s Marcelem Hrankou, se sešla silnější konkurence devíti posádek. Slovenská posádka startovala s vozem Renault Clio R3 zcela poprvé, a tak pro ni bylo hlavním cílem sžít se s novým vozem. Během závodu zajeli Pavol s Marcelem třikrát druhý nejrychlejší čas ve třídě. Pohár za třetí místo ve třídě 5 byl pro Cireňa s Hrankou třešničkou na dortu. Vedle pódiového umístění dosáhla posádka i na čtvrté místo ve dvoukolkách a v absolutní klasifikaci jim patří 17. místo.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?