Pouze jeden týden po rallysprintu ve Slušovicích se rozjel kolotoč automobilových soutěží i na Slovensku. O odstartování šampionátu se postarala Rally Prešov a Minařík racing přivezl na východ Slovenska dva vozy Renault Clio.
Se slabší verzí Sport startovala ve třídě 8 ryze dámská posádka Michaela Debnárová s Lucií Laurincovou. S verzí R3 ve třídě 5 to byli Pavol Cireň a Marcel Hranka. I když se v konečných výsledcích dostali výše Pavol s Marcelem, dáme v ohlédnutí přednost děvčatům. Na startu se sešla necelá čtyřicítka soutěžících a Michaela s Lucií obdržely od pořadatelů startovní číslo 34. Ve třídě 8 měly holky další dva soupeře. Po absolvování devíti rychlostních zkoušek si Debnárová s Laurincovou dojely pro poháry za stříbrnou příčku ve třídě 8, vítězství v Dámském poháru, mezi dvoukolkami se holky umístily na 11. příčce a v celkové klasifikaci patří Michaele s Lucií 24. místo. „S novou sezónou přišla i změna soutěžního týmu. Pro tuto sezónu se rozhodl o nás postarat rožňavský team L Racing a po předcházejících dobrých zkušenostech a spokojenosti s technickým zázemím jsme zůstaly věrné slušovickému Minařík racing a mému bílému enkovému cliu. Na Rally Prešov jsme se po dlouhé zimní přestávce obě velmi těšily. Závodní kombinéza a adrenalin v krvi už nám opravdu chyběly. Předzávodní test nám nevyšel, a proto jsme vstupovaly do úvodních rychlostních zkoušek opatrně a na jistotu. Taktika zněla pomalu zrychlovat, ale prioritní bylo dovézt auto až na cílovou rampu. Tento cíl jsme splnily a ve třídě 8 nám nakonec patří druhé místo,“ zhodnotila první letošní start Michaela Debnárová.
Ve třídě 5, kde startovali Pavol Cireň s Marcelem Hrankou, se sešla silnější konkurence devíti posádek. Slovenská posádka startovala s vozem Renault Clio R3 zcela poprvé, a tak pro ni bylo hlavním cílem sžít se s novým vozem. Během závodu zajeli Pavol s Marcelem třikrát druhý nejrychlejší čas ve třídě. Pohár za třetí místo ve třídě 5 byl pro Cireňa s Hrankou třešničkou na dortu. Vedle pódiového umístění dosáhla posádka i na čtvrté místo ve dvoukolkách a v absolutní klasifikaci jim patří 17. místo.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.