Program hledání a podpory mladých nadějí je posláním značky Peugeot už takřka 40 let. Z „líhně“ talentů vedené divizí Peugeot Sport vyšly rallyové hvězdy jako například Sébastien Loeb, Kris Meeke, nebo Craig Breen. Také v České republice jsou pro značku Peugeot aktivity zaměřené na objevování potenciálně úspěšných posádek velmi prestižní záležitostí. Proto po vzoru francouzského 208 Rally Cupu spustila v loňském roce pohár pro posádky s vozem Peugeot 208 R2 nazvaný Peugeot Total Rally Cup. V letošním roce pokračuje druhým ročníkem nesoucím jméno PEUGEOT RALLY CUP CZECH REPUBLIC.
Premiérový ročník poháru pro posádky s vozy Peugeot 208 R2 v České republice probíhal na pěti soutěžích Mistrovství ČR v rallye. Zúčastnilo se ho sedm posádek, z nichž tři posbíraly veškeré body i vyplacené finanční prémie. Trojici úspěšných pilotů dominoval Filip Mareš, který zvítězil nejen v poháru Peugeot Total Rally Cup, ale stal se i nejrychlejším českým závodníkem v kategorii dvoukolek a uspěl také v rámci evropského poháru ERC Junior U27. Letos Filip Mareš a jeho spolujezdec Jan Hloušek přestupují do prestižní kategorie vozů specifikace R5.
„První ročník poháru byl úspěšný. Podařilo se nám zajistit, aby značka Peugeot byla v české rallye patřičně vidět. Posádky, které jsme loni za jejich výkony odměnili vítěznými trofejemi i finančními prémiemi, zřejmě budeme potkávat na rallyových tratích i nadále, a to ve vozech vyšších výkonnostních tříd, což je příznivé. A nás čekají nové posádky, a nový pohárový rok!“ říká Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.
Nový ročník, který odstartuje 20. dubna 2018 na Rallye Šumava Klatovy, nemá pouze nové jméno, ale i nového promotéra. V letošní sezoně se této funkce ujal AUTOKLUB ČR. Právě AUTOKLUB je dlouhodobým partnerem Peugeotu v ČR i v jiných projektech, jejichž cílem je podpora mladých jezdců, jako například Autoklub Peugeot Rally Talent.
PEUGEOT RALLY CUP 2018 je opět vypsán v rámci Mistrovství ČR v rallye ve třídě 6, pro jezdce s vozy Peugeot 208 R2. Podmínkou je použití jednotných pneumatik značky PIRELLI. Peugeot 208 R2 je ve své kategorii nejprodávanějším vozem na světě. Pro mladé jezdce je tento vůz ideálním nářadím na sbírání zkušeností v jedné z nejnáročnějších motoristických disciplín.
Hlavním přínosem pro účastníky Peugeot Rally Cupu je vyplácení peněžních prémií, což je v českém motorsportu ojedinělý prvek. Tato podpora ve finančně náročném sportu může posádkám usnadnit absolvování sezóny i posun do dalších soutěží či výkonnostních kategorií. Finanční odměny v rámci Peugeot Rally Cupu budou vypláceny posádkám, které se umístí na předních příčkách v jednotlivých závodech i v celkovém hodnocení. Pro zvýšení atraktivity závodů budou vyplácené odměny rozdělovány nejen za umístění v poháru, ale také za umístění ve třídě 6 v rámci MČR v rallye.
V každé z pěti soutěží zařazených do MČR v rallye 2018, může být vyplaceno až 44 000 Kč a to dle následujících pravidel:
Umístění v poháru Peugeot Rally Cup CZ:
1. místo 18 000 Kč
2. místo 12 000 Kč
3. místo 8 000 Kč
Na konci sezóny může až pět posádek přihlášených do cupu získat lákavé finanční prémie za jejich celosezónní výkony s vozy Peugeot 208 R2:
Celkový rozpočet na odměny pro účastníky Peugeot Rally Cupu tak dosahuje v letošním roce 490 000 Kč.
Příznivou změnou pro účastníky poháru je snížení vkladu do seriálu oproti loňskému roku a to na 15 000 Kč. Dalším přínosem by mělo být podstatné zjednodušení celého systému organizace poháru. Pořadatel poháru, značka Peugeot v ČR, a promotér, Autoklub ČR, očekávají, že se do Peugeot Rally Cupu CZ v letošním ročníku přihlásí minimálně osm posádek.
Marco Venturini: „Peugeot Rally Cup je pro nás velký závazek – vůči účastníkům, kteří očekávají naši podporu, vůči divákům a fanouškům rallye, kteří by ani letos neměli být ochuzeni o napínavé souboje v rámci třídy 6, vůči našim klientům, kterým vozem Peugeot 208 R2 demonstrujeme naše technologie a know-how, i vůči partnerům, jejichž image se snažíme úspěchy v motorsportu posilovat. Ovšem je to také příležitost. Pro nás, i pro účastníku poháru. A já doufám, že ji využijí a do našeho poháru se přihlásí!“
Stanislav Kafka (AČR): „Autoklub České republiky spolupracuje aktivně se značkou Peugeot na výchově mladých talentů už bezmála tři roky. Proto byla spolupráce na novém ročníku Peugeot Rally Cupu logickým vyústěním naší další spolupráce. Doufáme, že se nový ročník prestižního pohárového závodění s vozy Peugeot 208 R2 stane ozdobou naší rallyové scény.“
KALENDÁŘ ZÁVODŮ PEUGEOT TOTAL RALLY CUP 2018
20. – 21.4.2018 Rallye Šumava Klatovy
18. – 19.5.2018 Rallye Český Krumlov
15. – 16.6.2018 AgotecPetronasRally Hustopeče
30.6. – 1.7.2018 Rally Bohemia Mladá Boleslav
24. – 26.8.2018 Barum Czech rally Zlín
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.