Vlado Hanuš s Karolínou Jugasovou, reprezentujúci slovenský VH Autoracing Team, si pre štart tohtoročnej sezóny vybrali úvodné kolo Majstrovstiev Českej republiky v rally, čiže podujatie Kowax Valašská rally ValMez.
Zmiešaná slovensko-česká posádka pritom v súťažnom aute nesedela vo Forde Fiesta R5 celú zimu. Ich posledným vystúpením bola slovenská Auto Show. Potom Ford Fiesta R5 smeroval do tímových dielní.
„Je pravda, že celú zimu sme v súťažnom aute nesedeli a o to to teraz bude zaujímavejšie. Zimu sme však nepreležali, ako sa hovorí „za pecou“, ale pripravovali sme našu „Fionu“ na novú sezónu. Auto prešlo repasom, pričom boli vymenené všetky diely, ktoré bolo treba meniť, pripravili sme nový polep auta, ale aj ďalšie nové veci v našom VH Autoracing Teame,“ rozhovoril sa Vlado Hanuš pred úvodným podujatím v sezóne 2018.
„Hovoril som síce, že auto prešlo repasom a novým polepom, žiaľ nemali sme ho kde poriadne otestovať. U nás na Kysuciach totiž ešte stále vládne zima a na snehu sme testovať nechceli. Náš prvý test teda bude až na shakedowne vo Valašskom Meziříčí, ktorý je plánovaný na sobotu dopoludnia. Verím, že všetko bude fungovať tak ako má a nás s Karolínou čaká nádherný, úspešný, ale aj krásny víkend,“ doplnil Vlado Hanuš. V rámci Kowax Valašská Rally ValMez, nielen pre spomínanú slovensko-českú posádku a ich Ford Fiesta R5, pripravil organizátor nesmierne náročnú rally súťaž, kde na súťažiacich čaká pätnásť rýchlostných skúšok, osem samostatných úsekov, ale aj viac ako 174 ostrých kilometrov. Okrem toho nesmierne ťažká konkurencia v podobe 85 súťažných posádok. Slávnostný štart súťaže je síce plánovaný už v piatok presne od 17:00 hodiny, bojovať o najrýchlejšie časy však budú súťažné posádky až počas soboty a nedele (24.-25.3.2018). A práve trate, ktoré na súťažiacich vo ValMeze čakajú, prešli oproti minulosti veľkou zmenou. Za tento krok môžu byť súťažiaci vďačný šéfovi organizačného výboru, ale aj výbornému rallystovi, Jaromírovi Tomaštíkovi, ktorému sa napríklad podarilo prvýkrát v histórii Rally Valašské Meziříčí zaradiť do programu súťaže aj mestskú rýchlostnú skúšku. Štart prvej rýchlostnej skúšky je plánovaný na sobotu (24.3.2018) o 11:53 hodine a cieľ súťaže na nedeľu (25.3.2018) o 15:35 hodine.
O tom, ako sa darilo slovensko-českej posádke VHA Autoracing Teamu a ich vozidlu Ford Fiesta R5 vás budeme informovať po ukončení podujatia.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?