Mnohé z rychlostních zkoušek mistrovství České republiky v rally ještě v tuto chvíli pokrývá sníh, ale v Mogul Racing týmu jsou již přípravy na start do sezony 2018 téměř u konce. Hned na konci loňské sezony MČR v rally, kde posádka Jan Černý – Petr Černohorský startující se Škodou Fabia R5 vybojovala bronzovou příčku v celkovém hodnocení, se rozběhla náročná jednání, jejichž výsledkem je radikální změna.
Posádka Mogul Racing týmu Jan Černý – Petr Černohorský totiž získala nového, silného partnera, kterým je oční klinika Gemini. Tento partner, který se v motoristickém sportu profiluje již řadu let. Do společného týmu kromě jiného přinesl i svou techniku, jíž je špičkový Ford Fiesta R5 s nímž v loňském roce na vybraných zahraničních i domácích soutěžích startoval Francouz Bryan Bouffier. Sedmadvacetiletý Jan Černý, který má na svém kontě mimo jiné titul mistra Evropy v rally z roku 2012 a ve dvou předchozích sezonách MČR v rally obsadil druhou a třetí příčku, je v letošním roce znovu zařazen do reprezentačního týmu Autoklubu České republiky ACCR.
Jana Černého tak na začátku soutěžácké sezony čeká zcela zásadní změna v organizaci týmu. Stávající mechanici, kteří pracovali na přípravě Škody Fabia R5 budou vůz Zdeňka Pokorného nadále servisovat a připravovat jej na závody. Dále se budou věnovat renovacím historických soutěžních vozů, kterých už z dílen v Příbrami vyjelo po renovaci několik. Janu Černému, který se dosud o chod svého týmu staral sám, se více uvolní ruce pro samotnou přípravu před soutěžemi. Ford Fiesta R5 bude připravován týmem mechaniků týmu GeminiClinic. S týmem bude na přípravě Fordu Fiesta R5 spolupracovat známý soutěžní jezdec spojený se značkou Mogul, Roman Kresta, který bude poradcem zejména pro nastavení podvozku. Jan Černý s Petrem Černohorským odstartují s Fordem Fiesta R5 do šesti soutěží mistrovství České republiky v rally a do vybraných soutěží mistrovství Evropy jezdců do 28 let U28. Hned nadcházející víkend čeká tým dvoudenní testování s cílem seznámení se s vozem a nalezení správného nastavení. Ještě před startem na první soutěži MČR v rally, kterou je pro Mogul Racing team Kowax Valašská Rally ValMez, ale dvojice Černý – Černohorský s Fordem Fiesta R5 odstartují v rámci testování na rakouské soutěži Rebenland. Kromě již zmíněných startů čeká Jana Černého v sezoně 2018 ještě účast na slovenské Rally Tatry a na motoristické slavnosti Legendy v Praze. Ford Fiesta R5 připravovaný týmem mechaniků GeminiClinic bude obutý do závodních pneumatik Michelin a kvalitní provozní oleje dodá společnost Mogul.
Jan Černý, jezdec Mogul Racing teamu: „Těžko se popisuje moje radost a odhodlání, které mám teď před startem nové sezony v rally. Podařilo se nám spojit síly mých stávajících partnerů, kterými je Mogul, Benzina a Auto Černý s týmem GeminiClinic, který v rallysportu už mnohé dokázal a v jehož barvách startovali špičkoví jezdci. Velmi mě láká zájem Gemini o zahraniční starty, a i to byl jeden z důvodů, proč jsem se ke spolupráci rozhodl. V tuto chvíli bude ale naší prioritou mistrovství České republiky v rally a chceme pro dobrý výsledek udělat maximum. Nechci také již opakovat chyby z loňska, kdy zahraniční starty měly dopad na přípravu před domácí soutěží. S Fordem Fiesta R5 jsem zatím najel jen několik kilometrů, ale auto na mě udělalo velký dojem svou skvělou ovladatelností a perfektními brzdami. Před prvním startem v České republice nás ještě čeká dvoudenní test a start v Rakousku na Rebenland Rally. Na Valašské Rally už chceme jet od začátku naplno. Pro nás s Petrem je tato změna velkou výzvou a oba se na ni těšíme. Odrazilo se to i v naší zimní přípravě, kdy jsme oba makali na fyzické kondici a zvlášť Petr k tomu přistoupil jako velký profesionál, za což má můj obdiv. Děkuji všem partnerům týmu, díky nimž se podařilo tento projekt uskutečnit. Děkuji také Zdeňkovi Pokornému, s jehož Škodou Fabia R5 jsem dosud startoval, a jsem rád, že jeho Škodu Fabia R5 pro něj budeme dále v týmu připravovat pro jeho starty.“
Petr Kalach, vedoucí marketingu společnosti Paramo, a.s.: „Honza Černý získal v uplynulé sezóně mnoho cenných zkušeností, které přispěly jak k růstu jeho závodních dovedností, tak vedení teamu a k osobnímu rozvoji. S Petrem Černohorským se bezvadně doplňují. V přípravě a na závodech samotných si velmi rozumí a vycházejí vstříc. Pro nás, jako pro partnera této dvojice je velmi důležité nadšení do závodů, které momentálně v týmu panuje. Máme jasně stanovené cíle, ke kterým Honza i Petr přistupují s velkým profesionálním odhodláním a pokorou, za což bych jim chtěl poděkovat! Věřím, že letošní sezóně budeme s celým týmem blíže k fanouškům, chystáme například více přímých přenosů z rallye na sociálních sítích a společně s Benzinou účast na červnové motoristické slavnosti Legendy v Praze. Velmi pozitivně vnímám navýšení počtu účastí v závodech MČR v rally oproti loňskému roku a tím také intenzivnější testování našeho oleje Mogul také v jiném závodním speciálu než ve Škodě Fábii. Na základě výsledků testování olejů v extrémních podmínkách, jakými rallye jsou, upravujeme receptury olejů do sériově vyráběných vozů. Do začínající sezóny držíme Honzovi Černému a Petrovi Černohorskému palce pro co nejlepší umístění v závodech, ale hlavně pro bezpečné dojezdy do cíle.“
Milan Pantálek, Gemini Clinic team: „Honzu Černého sleduji v jeho růstu už dlouhou dobu a líbí se mi jeho přístup k rally. Je ohromně zapálený pro tenhle sport a velmi se věnuje i všem nutným věcem kolem, jako je příprava, komunikace s fanoušky a marketing. Náš tým chce spolupracovat s jezdcem, který ví, co chce dokázat, a který k tomu dokáže zajistit i patřičný rozpočet. Honza v předchozích letech ukázal, že je to jezdec, který dovede bojovat v nejužší špičce a to je náš cíl. Nevytváříme na něj žádný tlak na nějaké konkrétní umístění. Je pro nás podstatné, aby dobře reprezentoval značku Gemini. Díky panu primáři Stodůlkovi, který je fanouškem motorsportu a automobilů, máme podporu této známé oční kliniky. Pro mě osobně je ve spolupráci s Honzou Černým velmi důležitý i fakt, že na přípravě auta se bude podílet i Roman Kresta, který bude řešit diferenciály a podvozek. To je pro mě záruka kvality, protože v téhle republice není na tuto práci nikdo lepší.“
Zdroj: PR
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?