Po neúspěšném jednání ohledně podoby druhého ročníku značkového poháru Peugeot, především co se týče navýšení stávajících prémií vítězným posádkám, se Gekon Racing rozhodl odstoupit z role promotéra a organizátora značkového poháru Peugeot.
Soutěžní pohár proklientsky oblíbené vozy Peugeot 208 R2 odstartoval letos na jaře při obnovené premiéře Valašské rally. Peugeot Total Rally Cup, který se představil na pětici českých rally se sedmi přihlášenými posádkami, přinesl ve svém premiérovém ročníku zajímavé souboje, z nichž jako vítěz vyšel ostřílený Filip Mareš se spolujezdcem Janem Hlouškem.
Gekon Racing, zkušený promotér poháru Citroën a oficiální distributor závodních vozů a dílů Peugeot a Citroën, pohár Peugeot Total Rally Cup v prvním roce zaštítil a postaral se také o jeho organizaci. Již od počátku však promotér poháru Tomáš Pletka apeloval na zvýšení finančních prémií pro vítězné posádky, které nebyly dostatečně motivující: „Bohužel se nám nepodařilo s partnery poháru naplnit požadovaný rozpočet, který byl předložen na podzim roku 2017. Pilotní ročník poháru byl uskutečněn z omezených zdrojů, které měly být v roce 2018 navýšeny, což se mělo promítnout především na finančních odměnách vítězným posádkám. Jednání o případném snížení startovného v poháru nebo o možnosti zvýšení prémií pro posádky bohužel úspěšné nebylo, proto jsme se s realizačním týmem dohodli na odstoupení z role promotéra poháru a na tom, že pohár letos organizovat nebudeme. Byť nás tato změna velmi mrzí, není bohužel možné pohár za stávajících rozpočtových podmínek organizovat, ani jej dotovat z vlastních zdrojů.“
Na poháru Peugeot Total Rally Cup spojili síly nejen tradiční partneři automobilové značky Peugeot, společnosti Total a Gefco, ale i dlouholetí partneři Gekon Racing – společnosti Dallmayr, Pirelli, Rohozec, All4Car, Freem, Renovak, či mediální partneři – časopis Topgear, Speed, Rally, Auto4drive či www.rallylife.cz. „Všem našim partnerům patří velké poděkování. Díky nim byl první ročník poháru i jeho zázemí v servisních zónách pětice vybraných rally na špičkové úrovni,“ upřesnil Pletka z Gekon Racing.
I přes rozhodnutí nepokračovat v promotérství poháru zůstává Gekon Racing v roli oficiálního distributora závodních vozů a dílů Peugeot a Citroën.Za účelem české reprezentace projednává pro rok 2019 možnost organizace poháru s širším vymezením pro vozy kategorie R2
Zdroj: Kateřina Ptáčková (PR)
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.