Po neúspěšném jednání ohledně podoby druhého ročníku značkového poháru Peugeot, především co se týče navýšení stávajících prémií vítězným posádkám, se Gekon Racing rozhodl odstoupit z role promotéra a organizátora značkového poháru Peugeot.
Soutěžní pohár proklientsky oblíbené vozy Peugeot 208 R2 odstartoval letos na jaře při obnovené premiéře Valašské rally. Peugeot Total Rally Cup, který se představil na pětici českých rally se sedmi přihlášenými posádkami, přinesl ve svém premiérovém ročníku zajímavé souboje, z nichž jako vítěz vyšel ostřílený Filip Mareš se spolujezdcem Janem Hlouškem.
Gekon Racing, zkušený promotér poháru Citroën a oficiální distributor závodních vozů a dílů Peugeot a Citroën, pohár Peugeot Total Rally Cup v prvním roce zaštítil a postaral se také o jeho organizaci. Již od počátku však promotér poháru Tomáš Pletka apeloval na zvýšení finančních prémií pro vítězné posádky, které nebyly dostatečně motivující: „Bohužel se nám nepodařilo s partnery poháru naplnit požadovaný rozpočet, který byl předložen na podzim roku 2017. Pilotní ročník poháru byl uskutečněn z omezených zdrojů, které měly být v roce 2018 navýšeny, což se mělo promítnout především na finančních odměnách vítězným posádkám. Jednání o případném snížení startovného v poháru nebo o možnosti zvýšení prémií pro posádky bohužel úspěšné nebylo, proto jsme se s realizačním týmem dohodli na odstoupení z role promotéra poháru a na tom, že pohár letos organizovat nebudeme. Byť nás tato změna velmi mrzí, není bohužel možné pohár za stávajících rozpočtových podmínek organizovat, ani jej dotovat z vlastních zdrojů.“
Na poháru Peugeot Total Rally Cup spojili síly nejen tradiční partneři automobilové značky Peugeot, společnosti Total a Gefco, ale i dlouholetí partneři Gekon Racing – společnosti Dallmayr, Pirelli, Rohozec, All4Car, Freem, Renovak, či mediální partneři – časopis Topgear, Speed, Rally, Auto4drive či www.rallylife.cz. „Všem našim partnerům patří velké poděkování. Díky nim byl první ročník poháru i jeho zázemí v servisních zónách pětice vybraných rally na špičkové úrovni,“ upřesnil Pletka z Gekon Racing.
I přes rozhodnutí nepokračovat v promotérství poháru zůstává Gekon Racing v roli oficiálního distributora závodních vozů a dílů Peugeot a Citroën.Za účelem české reprezentace projednává pro rok 2019 možnost organizace poháru s širším vymezením pro vozy kategorie R2
Zdroj: Kateřina Ptáčková (PR)
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?