Po neúspěšném jednání ohledně podoby druhého ročníku značkového poháru Peugeot, především co se týče navýšení stávajících prémií vítězným posádkám, se Gekon Racing rozhodl odstoupit z role promotéra a organizátora značkového poháru Peugeot.
Soutěžní pohár proklientsky oblíbené vozy Peugeot 208 R2 odstartoval letos na jaře při obnovené premiéře Valašské rally. Peugeot Total Rally Cup, který se představil na pětici českých rally se sedmi přihlášenými posádkami, přinesl ve svém premiérovém ročníku zajímavé souboje, z nichž jako vítěz vyšel ostřílený Filip Mareš se spolujezdcem Janem Hlouškem.
Gekon Racing, zkušený promotér poháru Citroën a oficiální distributor závodních vozů a dílů Peugeot a Citroën, pohár Peugeot Total Rally Cup v prvním roce zaštítil a postaral se také o jeho organizaci. Již od počátku však promotér poháru Tomáš Pletka apeloval na zvýšení finančních prémií pro vítězné posádky, které nebyly dostatečně motivující: „Bohužel se nám nepodařilo s partnery poháru naplnit požadovaný rozpočet, který byl předložen na podzim roku 2017. Pilotní ročník poháru byl uskutečněn z omezených zdrojů, které měly být v roce 2018 navýšeny, což se mělo promítnout především na finančních odměnách vítězným posádkám. Jednání o případném snížení startovného v poháru nebo o možnosti zvýšení prémií pro posádky bohužel úspěšné nebylo, proto jsme se s realizačním týmem dohodli na odstoupení z role promotéra poháru a na tom, že pohár letos organizovat nebudeme. Byť nás tato změna velmi mrzí, není bohužel možné pohár za stávajících rozpočtových podmínek organizovat, ani jej dotovat z vlastních zdrojů.“
Na poháru Peugeot Total Rally Cup spojili síly nejen tradiční partneři automobilové značky Peugeot, společnosti Total a Gefco, ale i dlouholetí partneři Gekon Racing – společnosti Dallmayr, Pirelli, Rohozec, All4Car, Freem, Renovak, či mediální partneři – časopis Topgear, Speed, Rally, Auto4drive či www.rallylife.cz. „Všem našim partnerům patří velké poděkování. Díky nim byl první ročník poháru i jeho zázemí v servisních zónách pětice vybraných rally na špičkové úrovni,“ upřesnil Pletka z Gekon Racing.
I přes rozhodnutí nepokračovat v promotérství poháru zůstává Gekon Racing v roli oficiálního distributora závodních vozů a dílů Peugeot a Citroën.Za účelem české reprezentace projednává pro rok 2019 možnost organizace poháru s širším vymezením pro vozy kategorie R2
Zdroj: Kateřina Ptáčková (PR)
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.