Filip Mareš se spolujezdcem Janem Hlouškem opanovali Peugeot Total Rally Cup 2017. Slavnostní zakončení prvního ročníku poháru proběhlo v sobotu 18. listopadu na Setkání mistrů v Sosnové.
Nový soutěžní pohár pro klientsky oblíbené vozy Peugeot 208 R2 odstartoval letos na jaře při obnovené premiéře Valašské rally. Na tomto projektu spojili síly nejen tradiční partneři v rally, Peugeot a Total, ale i společnost Gefco, která se stala generálním partnerem poháru, a Gekon Racing, jenž pohár zaštítil v roli promotéra a organizátora. Peugeot Total Rally Cup, který se letos představil na pětici českých rally se sedmi přihlášenými soutěžními posádkami na vozech Peugeot 208 R2, přinesl napínavé souboje jak v rámci třídy 6, tak i na každém ze závodů, a to díky zápolení na prvních dvou příčkách v podání Filipa Mareše a Simona Wagnera. Na prvním závodě získal pohárové zlato Rakušan Wagner, na dalších rally ale podlehl tlaku Mareše, který zlato získal hned čtyřikrát.
V celkovém hodnocení tak první ročník Peugeot Total Rally Cupu opanoval Filip Mareš s osmnáctibodovým náskokem, druhý skončil Simon Wagner a bronz připadl Tomáši Pospíšilíkovi, jenž oproti prvním dvěma obsadil pohárové pódium pouze na Rallye Český Krumlov a Rally Hustopeče. A zatímco trojice vítězných pilotů obdržela v celkovém hodnocení navíc k pravidelným finančním prémiím i vítězné poháry, Mareš s Hlouškem za prvenství v poháru získali i prémiový šek na 5000 eur k nákupu náhradních dílů Peugeot. Je nutno připomenout, že vítěz premiérového ročníku poháru Filip Mareš spolu se spolujezdcem Janem Hlouškem opanovali nejen pohár Peugeot Total Rally Cup, ale i české dvoukolky, získali také prvenství ve třídě 6 a dokonce bronz v ERC Junior U27.
Předání cen za celkové umístění v poháru se uskutečnilo v sobotu 18. listopadu při Setkání mistrů v Sosnové a oficiálně tak završilo první ročník Peugeot Total Rally Cupu.
Podrobnosti o poháru najdete na internetových stránkách www.gekonracing.cz a na facebookovém profilu https://www.facebook.com/Gekon-Racing-sro-168494039868208/
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.