Filip Mareš se spolujezdcem Janem Hlouškem opanovali Peugeot Total Rally Cup 2017. Slavnostní zakončení prvního ročníku poháru proběhlo v sobotu 18. listopadu na Setkání mistrů v Sosnové.
Nový soutěžní pohár pro klientsky oblíbené vozy Peugeot 208 R2 odstartoval letos na jaře při obnovené premiéře Valašské rally. Na tomto projektu spojili síly nejen tradiční partneři v rally, Peugeot a Total, ale i společnost Gefco, která se stala generálním partnerem poháru, a Gekon Racing, jenž pohár zaštítil v roli promotéra a organizátora. Peugeot Total Rally Cup, který se letos představil na pětici českých rally se sedmi přihlášenými soutěžními posádkami na vozech Peugeot 208 R2, přinesl napínavé souboje jak v rámci třídy 6, tak i na každém ze závodů, a to díky zápolení na prvních dvou příčkách v podání Filipa Mareše a Simona Wagnera. Na prvním závodě získal pohárové zlato Rakušan Wagner, na dalších rally ale podlehl tlaku Mareše, který zlato získal hned čtyřikrát.
V celkovém hodnocení tak první ročník Peugeot Total Rally Cupu opanoval Filip Mareš s osmnáctibodovým náskokem, druhý skončil Simon Wagner a bronz připadl Tomáši Pospíšilíkovi, jenž oproti prvním dvěma obsadil pohárové pódium pouze na Rallye Český Krumlov a Rally Hustopeče. A zatímco trojice vítězných pilotů obdržela v celkovém hodnocení navíc k pravidelným finančním prémiím i vítězné poháry, Mareš s Hlouškem za prvenství v poháru získali i prémiový šek na 5000 eur k nákupu náhradních dílů Peugeot. Je nutno připomenout, že vítěz premiérového ročníku poháru Filip Mareš spolu se spolujezdcem Janem Hlouškem opanovali nejen pohár Peugeot Total Rally Cup, ale i české dvoukolky, získali také prvenství ve třídě 6 a dokonce bronz v ERC Junior U27.
Předání cen za celkové umístění v poháru se uskutečnilo v sobotu 18. listopadu při Setkání mistrů v Sosnové a oficiálně tak završilo první ročník Peugeot Total Rally Cupu.
Podrobnosti o poháru najdete na internetových stránkách www.gekonracing.cz a na facebookovém profilu https://www.facebook.com/Gekon-Racing-sro-168494039868208/
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.