Filip Mareš se spolujezdcem Janem Hlouškem opanovali Peugeot Total Rally Cup 2017. Slavnostní zakončení prvního ročníku poháru proběhlo v sobotu 18. listopadu na Setkání mistrů v Sosnové.
Nový soutěžní pohár pro klientsky oblíbené vozy Peugeot 208 R2 odstartoval letos na jaře při obnovené premiéře Valašské rally. Na tomto projektu spojili síly nejen tradiční partneři v rally, Peugeot a Total, ale i společnost Gefco, která se stala generálním partnerem poháru, a Gekon Racing, jenž pohár zaštítil v roli promotéra a organizátora. Peugeot Total Rally Cup, který se letos představil na pětici českých rally se sedmi přihlášenými soutěžními posádkami na vozech Peugeot 208 R2, přinesl napínavé souboje jak v rámci třídy 6, tak i na každém ze závodů, a to díky zápolení na prvních dvou příčkách v podání Filipa Mareše a Simona Wagnera. Na prvním závodě získal pohárové zlato Rakušan Wagner, na dalších rally ale podlehl tlaku Mareše, který zlato získal hned čtyřikrát.
V celkovém hodnocení tak první ročník Peugeot Total Rally Cupu opanoval Filip Mareš s osmnáctibodovým náskokem, druhý skončil Simon Wagner a bronz připadl Tomáši Pospíšilíkovi, jenž oproti prvním dvěma obsadil pohárové pódium pouze na Rallye Český Krumlov a Rally Hustopeče. A zatímco trojice vítězných pilotů obdržela v celkovém hodnocení navíc k pravidelným finančním prémiím i vítězné poháry, Mareš s Hlouškem za prvenství v poháru získali i prémiový šek na 5000 eur k nákupu náhradních dílů Peugeot. Je nutno připomenout, že vítěz premiérového ročníku poháru Filip Mareš spolu se spolujezdcem Janem Hlouškem opanovali nejen pohár Peugeot Total Rally Cup, ale i české dvoukolky, získali také prvenství ve třídě 6 a dokonce bronz v ERC Junior U27.
Předání cen za celkové umístění v poháru se uskutečnilo v sobotu 18. listopadu při Setkání mistrů v Sosnové a oficiálně tak završilo první ročník Peugeot Total Rally Cupu.
Podrobnosti o poháru najdete na internetových stránkách www.gekonracing.cz a na facebookovém profilu https://www.facebook.com/Gekon-Racing-sro-168494039868208/
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.