Filip Mareš se spolujezdcem Janem Hlouškem opanovali Peugeot Total Rally Cup 2017. Slavnostní zakončení prvního ročníku poháru proběhlo v sobotu 18. listopadu na Setkání mistrů v Sosnové.
Nový soutěžní pohár pro klientsky oblíbené vozy Peugeot 208 R2 odstartoval letos na jaře při obnovené premiéře Valašské rally. Na tomto projektu spojili síly nejen tradiční partneři v rally, Peugeot a Total, ale i společnost Gefco, která se stala generálním partnerem poháru, a Gekon Racing, jenž pohár zaštítil v roli promotéra a organizátora. Peugeot Total Rally Cup, který se letos představil na pětici českých rally se sedmi přihlášenými soutěžními posádkami na vozech Peugeot 208 R2, přinesl napínavé souboje jak v rámci třídy 6, tak i na každém ze závodů, a to díky zápolení na prvních dvou příčkách v podání Filipa Mareše a Simona Wagnera. Na prvním závodě získal pohárové zlato Rakušan Wagner, na dalších rally ale podlehl tlaku Mareše, který zlato získal hned čtyřikrát.
V celkovém hodnocení tak první ročník Peugeot Total Rally Cupu opanoval Filip Mareš s osmnáctibodovým náskokem, druhý skončil Simon Wagner a bronz připadl Tomáši Pospíšilíkovi, jenž oproti prvním dvěma obsadil pohárové pódium pouze na Rallye Český Krumlov a Rally Hustopeče. A zatímco trojice vítězných pilotů obdržela v celkovém hodnocení navíc k pravidelným finančním prémiím i vítězné poháry, Mareš s Hlouškem za prvenství v poháru získali i prémiový šek na 5000 eur k nákupu náhradních dílů Peugeot. Je nutno připomenout, že vítěz premiérového ročníku poháru Filip Mareš spolu se spolujezdcem Janem Hlouškem opanovali nejen pohár Peugeot Total Rally Cup, ale i české dvoukolky, získali také prvenství ve třídě 6 a dokonce bronz v ERC Junior U27.
Předání cen za celkové umístění v poháru se uskutečnilo v sobotu 18. listopadu při Setkání mistrů v Sosnové a oficiálně tak završilo první ročník Peugeot Total Rally Cupu.
Podrobnosti o poháru najdete na internetových stránkách www.gekonracing.cz a na facebookovém profilu https://www.facebook.com/Gekon-Racing-sro-168494039868208/
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?