V letošním kalendáři WRC zbývá už jen jeden podnik. Tím bude Rally Australia. Dani Sordo se rozmluvil pro jednoho novináře ze španělského žurnálu Marca a shrnul letošní sezonu.
Letošní sezona nebyla pro Daniho Sordo moc povedenou, dokázal v ní vyjet jen dvě pódiová umístění. Výsledky v její konečné části nejsou moc oslnivé - 9. místo ve Finsku, 34. místo v Německu, 15. místo v Katalánsku a posledně 10. místo ve Velké Británii. Od nedávného příchodu Andrease Mikkelsena do týmu Španěl jednoznačně v hierarchii týmu Hyundai Motorsport propadl. Pro rok 2018 se změní jeho role a Dani pojede jen vybrané soutěže, když se bude o třetí Hyundai i20 Coupé WRC střídat s Haydenem Paddonem anebo dle průběhu sezony s někým jiným.
"Nevím, jestli je Hyundai s mojí sezonou spokojený nebo ne, opravdu to nevím. Řekli mi, že příští rok pojedu méně soutěží, chtějí se postavit na start se třemi vozy. My jsme ale čtyři piloti a jsou jen tři místa, takže se budeme muset střídat. Stále jsem pod kontraktem a tým ví, co jim mohu nabídnout. Neuville a Mikkelsen měli velmi dobrou soutěž ve Velké Británii a ačkoliv byli vybráni, že pojedou příští rok celou sezonu, tak v týmu nemají větší váhu," říká Dani Sordo.
"V mém kontraktu stojí, že bych měl odjet všechny soutěže kalendáře, ale to se nestane. Nebudu proti tomu protestovat ani nijak bojovat. Momentálně není moji prioritou odjet všechny soutěže kalendáře, tou je a vždy bylo vyhrávat soutěže. Nakonec ještě neznám svůj kalendář, ale tým se mnou mluvil o sedmi nebo osmi soutěžích," pokračuje Španěl.
"Nikoho jsem ohledně příští sezony nekontaktoval, chci pokračovat s Hyundai. Nemám v úmyslu odjet celý šampionát 2018, preferuji odjet rally, na kterých se cítím dobře a opravdu konkurenceschopně. Nikdo se nestará o to, jestli jste odjeli celý šampionát nebo ne, každého zajímá, jestli jste vyhráli tu anebo tamtu rally. Možná, že pro mě přichází to lepší," zakončil optimisticky Sordo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?