V letošním kalendáři WRC zbývá už jen jeden podnik. Tím bude Rally Australia. Dani Sordo se rozmluvil pro jednoho novináře ze španělského žurnálu Marca a shrnul letošní sezonu.
Letošní sezona nebyla pro Daniho Sordo moc povedenou, dokázal v ní vyjet jen dvě pódiová umístění. Výsledky v její konečné části nejsou moc oslnivé - 9. místo ve Finsku, 34. místo v Německu, 15. místo v Katalánsku a posledně 10. místo ve Velké Británii. Od nedávného příchodu Andrease Mikkelsena do týmu Španěl jednoznačně v hierarchii týmu Hyundai Motorsport propadl. Pro rok 2018 se změní jeho role a Dani pojede jen vybrané soutěže, když se bude o třetí Hyundai i20 Coupé WRC střídat s Haydenem Paddonem anebo dle průběhu sezony s někým jiným.
"Nevím, jestli je Hyundai s mojí sezonou spokojený nebo ne, opravdu to nevím. Řekli mi, že příští rok pojedu méně soutěží, chtějí se postavit na start se třemi vozy. My jsme ale čtyři piloti a jsou jen tři místa, takže se budeme muset střídat. Stále jsem pod kontraktem a tým ví, co jim mohu nabídnout. Neuville a Mikkelsen měli velmi dobrou soutěž ve Velké Británii a ačkoliv byli vybráni, že pojedou příští rok celou sezonu, tak v týmu nemají větší váhu," říká Dani Sordo.
"V mém kontraktu stojí, že bych měl odjet všechny soutěže kalendáře, ale to se nestane. Nebudu proti tomu protestovat ani nijak bojovat. Momentálně není moji prioritou odjet všechny soutěže kalendáře, tou je a vždy bylo vyhrávat soutěže. Nakonec ještě neznám svůj kalendář, ale tým se mnou mluvil o sedmi nebo osmi soutěžích," pokračuje Španěl.
"Nikoho jsem ohledně příští sezony nekontaktoval, chci pokračovat s Hyundai. Nemám v úmyslu odjet celý šampionát 2018, preferuji odjet rally, na kterých se cítím dobře a opravdu konkurenceschopně. Nikdo se nestará o to, jestli jste odjeli celý šampionát nebo ne, každého zajímá, jestli jste vyhráli tu anebo tamtu rally. Možná, že pro mě přichází to lepší," zakončil optimisticky Sordo.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.