V letošním kalendáři WRC zbývá už jen jeden podnik. Tím bude Rally Australia. Dani Sordo se rozmluvil pro jednoho novináře ze španělského žurnálu Marca a shrnul letošní sezonu.
Letošní sezona nebyla pro Daniho Sordo moc povedenou, dokázal v ní vyjet jen dvě pódiová umístění. Výsledky v její konečné části nejsou moc oslnivé - 9. místo ve Finsku, 34. místo v Německu, 15. místo v Katalánsku a posledně 10. místo ve Velké Británii. Od nedávného příchodu Andrease Mikkelsena do týmu Španěl jednoznačně v hierarchii týmu Hyundai Motorsport propadl. Pro rok 2018 se změní jeho role a Dani pojede jen vybrané soutěže, když se bude o třetí Hyundai i20 Coupé WRC střídat s Haydenem Paddonem anebo dle průběhu sezony s někým jiným.
"Nevím, jestli je Hyundai s mojí sezonou spokojený nebo ne, opravdu to nevím. Řekli mi, že příští rok pojedu méně soutěží, chtějí se postavit na start se třemi vozy. My jsme ale čtyři piloti a jsou jen tři místa, takže se budeme muset střídat. Stále jsem pod kontraktem a tým ví, co jim mohu nabídnout. Neuville a Mikkelsen měli velmi dobrou soutěž ve Velké Británii a ačkoliv byli vybráni, že pojedou příští rok celou sezonu, tak v týmu nemají větší váhu," říká Dani Sordo.
"V mém kontraktu stojí, že bych měl odjet všechny soutěže kalendáře, ale to se nestane. Nebudu proti tomu protestovat ani nijak bojovat. Momentálně není moji prioritou odjet všechny soutěže kalendáře, tou je a vždy bylo vyhrávat soutěže. Nakonec ještě neznám svůj kalendář, ale tým se mnou mluvil o sedmi nebo osmi soutěžích," pokračuje Španěl.
"Nikoho jsem ohledně příští sezony nekontaktoval, chci pokračovat s Hyundai. Nemám v úmyslu odjet celý šampionát 2018, preferuji odjet rally, na kterých se cítím dobře a opravdu konkurenceschopně. Nikdo se nestará o to, jestli jste odjeli celý šampionát nebo ne, každého zajímá, jestli jste vyhráli tu anebo tamtu rally. Možná, že pro mě přichází to lepší," zakončil optimisticky Sordo.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.