Mostecký polygon se o posledním říjnovém víkendu stane dějištěm finálového kola soutěže Autoklub Peugeot Rally Talent 2018. Z dvanácti vybraných závodníků bude v neděli vyhlášen ten nejlepší, který za volantem závodního Peugeotu 208 R2 absolvuje Rally Sprint serii 2018.
V zářijovém semifinálovém kole byla odbornou porotou vybrána dvanáctičlenná skupina těch nejlepších potenciálních závodníků. Ti se právě teď připravují na velké národní finále, které se bude konat na polygonu v Mostě. Závodníky o soutěžním víkendu čeká náročný program a výběr toho nejlepšího bude pro porotu určitě pořádným oříškem.
Čtvrtečním příjezdem a rozhovory bude finále definitivně odstartováno. V pátek závodníci předvedou svoji fyzickou zdatnost při sportovních aktivitách, technické znalosti a poprvé vyrazí na závodní trať v sériovém Peugeotu 208 1.2 PureTech 110k. Sobota bude rozhodující. Nejen, že budou prověřeny jezdecké a sportovní schopnosti, ale také mediální a marketingové znalosti, které správný rallyový pilot musí zvládat ve své budoucí závodní kariéře. V rámci Rally školy budou účastníci finálového kola seznámeni s řády a teorií, kterou potom musí aplikovat v praxi při své závodní jízdě. V podvečer budou vybráni čtyři postupující do posledního soutěžního dne. Ten už vybraná čtveřice absolvuje společně se spolujezdci, které si sami vybrali. V neděli v 17:00 hodin bude konečně vyhlášen vítěz, který vyhraje sezonu s vozem Peugeot 208 R2 v Rallysprint serii 2018 s podporou Autoklubu ČR a jeho partnerů, kterým je zejména Peugeot Sport Česká republika.
Motivací a vzorem bude začínajícím závodníkům zajisté stávající posádka Autoklub Peugeot Rally Talent 2016 Filip Mareš a Honza Hloušek, která v letošním roce dosáhla skvělých úspěchů jak na domácí, tak evropské půdě. Porota bude opět ve složení právě z této úspěšné dvojice, společně se zkušeným rallyovým jezdcem Jiřím Kalistou a šéfredaktorem časopisu Faster Jakubem Rejlkem, manažerem APRT Stanislavem Kafkou, sportovním instruktorem Jakubem Čečelským nebo Tomášem Pochopem, jenž stál za účastí Štěpána Vojtěcha ve WRC a spolu s Adamem Eliášem budou posuzovat zejména komplexnost finalistů mimo soutěžní automobil.
Do velkého finále Autoklub Peugeot Rally Talent 2018 postoupili (v abecedním pořadí):
Jan Dvořák Radek Franc Matyáš Homola Max Hönig Jakub Lavický Tereza Machová Matěj Sitník Filip Šimík Daniel Tomek Tomáš Uher Tomáš Vlček Lukáš WudyVstup pro diváky a fanoušky je možný po celý průběh konání finálového kola. Proto neváhejte a přijeďte podpořit svého favorita přímo na mostecký polygon. Aktuální informace přímo z finálového klání mohou zájemci sledovat také na facebookovém profilu Autoklub Peugeot Rally Talent. Účastníkům přejeme hodně štěstí a pevné nervy.
Internet a sociální média:
www.rallytalent.cz http://cz-press.peugeot.com/ www.facebook.com/peugeot.cz www.facebook.com/autoklubrallytalent/ www.facebook.com/autoklubCR/
Autor: Klára Sobotková, Autoklub ČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.