Mostecký polygon se o posledním říjnovém víkendu stane dějištěm finálového kola soutěže Autoklub Peugeot Rally Talent 2018. Z dvanácti vybraných závodníků bude v neděli vyhlášen ten nejlepší, který za volantem závodního Peugeotu 208 R2 absolvuje Rally Sprint serii 2018.
V zářijovém semifinálovém kole byla odbornou porotou vybrána dvanáctičlenná skupina těch nejlepších potenciálních závodníků. Ti se právě teď připravují na velké národní finále, které se bude konat na polygonu v Mostě. Závodníky o soutěžním víkendu čeká náročný program a výběr toho nejlepšího bude pro porotu určitě pořádným oříškem.
Čtvrtečním příjezdem a rozhovory bude finále definitivně odstartováno. V pátek závodníci předvedou svoji fyzickou zdatnost při sportovních aktivitách, technické znalosti a poprvé vyrazí na závodní trať v sériovém Peugeotu 208 1.2 PureTech 110k. Sobota bude rozhodující. Nejen, že budou prověřeny jezdecké a sportovní schopnosti, ale také mediální a marketingové znalosti, které správný rallyový pilot musí zvládat ve své budoucí závodní kariéře. V rámci Rally školy budou účastníci finálového kola seznámeni s řády a teorií, kterou potom musí aplikovat v praxi při své závodní jízdě. V podvečer budou vybráni čtyři postupující do posledního soutěžního dne. Ten už vybraná čtveřice absolvuje společně se spolujezdci, které si sami vybrali. V neděli v 17:00 hodin bude konečně vyhlášen vítěz, který vyhraje sezonu s vozem Peugeot 208 R2 v Rallysprint serii 2018 s podporou Autoklubu ČR a jeho partnerů, kterým je zejména Peugeot Sport Česká republika.
Motivací a vzorem bude začínajícím závodníkům zajisté stávající posádka Autoklub Peugeot Rally Talent 2016 Filip Mareš a Honza Hloušek, která v letošním roce dosáhla skvělých úspěchů jak na domácí, tak evropské půdě. Porota bude opět ve složení právě z této úspěšné dvojice, společně se zkušeným rallyovým jezdcem Jiřím Kalistou a šéfredaktorem časopisu Faster Jakubem Rejlkem, manažerem APRT Stanislavem Kafkou, sportovním instruktorem Jakubem Čečelským nebo Tomášem Pochopem, jenž stál za účastí Štěpána Vojtěcha ve WRC a spolu s Adamem Eliášem budou posuzovat zejména komplexnost finalistů mimo soutěžní automobil.
Do velkého finále Autoklub Peugeot Rally Talent 2018 postoupili (v abecedním pořadí):
Jan Dvořák Radek Franc Matyáš Homola Max Hönig Jakub Lavický Tereza Machová Matěj Sitník Filip Šimík Daniel Tomek Tomáš Uher Tomáš Vlček Lukáš WudyVstup pro diváky a fanoušky je možný po celý průběh konání finálového kola. Proto neváhejte a přijeďte podpořit svého favorita přímo na mostecký polygon. Aktuální informace přímo z finálového klání mohou zájemci sledovat také na facebookovém profilu Autoklub Peugeot Rally Talent. Účastníkům přejeme hodně štěstí a pevné nervy.
Internet a sociální média:
www.rallytalent.cz http://cz-press.peugeot.com/ www.facebook.com/peugeot.cz www.facebook.com/autoklubrallytalent/ www.facebook.com/autoklubCR/
Autor: Klára Sobotková, Autoklub ČR
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).