Do Příbrami s leteckými průkazy, do Vsetína pro titul

Rally Příbram (CZE)
Rally Příbram (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Jiří Dokulil 18. října 2017 19:48
Sdílej:

Když se ve druhém čísle časopisu Rally nechal Martin Vlček slyšet, že letos absolvuje dva, maximálně tři podniky Poháru 2+, začínali si jeho soupeři mnout ruce. Úvod rallysprintové sezony však s těmito plány zamíchal. Na Kopné i ve Vyškově si dvojice Svarmetal Motorsportu užila vyrovnaný souboj s posádkou Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát a při vidině pokračování této zajímavé přetahované začali členové týmu plánovat i další rallysprintové starty. Rozhodující slovo o vítězi seriálu měl dát až závěrečný sprint ve Vsetíně, před kterým činil vzájemný rozestup obou posádek pouhé dva body.

Ještě před vsetínským rozuzlením se Martin Vlček, Jindřiška Žáková i celý tým Svarmetal Motorsport vydali do Příbrami, kde na začátku října vrcholila sezona „velkých“ soutěží. Martinovi s Jindřiškou bylo jasné, že v konečné tabulce již díru do světa neudělají, a tak brali středočeský start hlavně jako příležitost spravit si chuť a dobře se připravit na blížící se Vsetín. Úvod jim vyšel náramně – po čtvrtém testu byli na druhém místě absolutně a na rozdíl od loňska si užívali každý kilometr příbramských tratí. „Již před startem jsem pořadatele chválil za nové úseky rychlostní zkoušek. Je dobře, že se z kritiky předchozích ročníků ponaučili a udělali velice pozitivní změny. V úvodu platilo, že pomaleji občas znamená rychle a nám se vyplatilo trochu „prodat“ třetí rychlostní zkoušku, na které bylo hodně defektů. Sice jsme defekt taky dostali, ale až v závěru,“ komentoval vydařený úvod „Vlčák“. Na provizorních stupních vítězů však nevydržel dlouho. Pátý test nejprve znamenal pokles o dvě příčky, aby o dvě „erzety“ dál týmová fiesta opustila výsledkovou listinu. „Paradoxně právě nový úsek, který jsme si před startem pochvalovali, se nám nakonec vymstil v podobě defektu a prasklé spojovací tyče řízení. Nic to ale nemění na mém názoru, že se jedná o naprosto skvělou vložku. Za dané situace jsme do druhé etapy nastoupili spíše jen z testovacích důvodů a docela se nám dařilo, zejména ve druhé polovině. Na dublovickém skoku jsme navíc opět posunuli naše maximum, takže příště se už do Příbrami budeme muset vrátit s leteckými průkazy,“ zhodnotil účinkování na příbramské rally Martin, kterému v konečné tabulce Mistrovství ČR v rally patří pro letošek dvanácté místo.

Na rozdíl od Příbrami, kde mohli Martin s Jindřiškou závodit uvolněně, ve Vsetíně si všichni členové týmu uvědomovali, že jde o hodně. Vývoj tabulky Poháru 2+ však reprezentantům Svarmetal Motorsportu hrál do karet – díky dvoubodovému náskoku nemuseli za každou cenu svého největšího soupeře porazit a k zajištění celoročního zlata „Vlčákovi“ stačilo i druhé místo za Tarabusovými zády. Tomu přizpůsobil taktiku, a přestože o opatrné jízdě nemohla být řeč, v krizových místech nemusel spěchat tolik, jako jeho soupeř. Plán posádky a týmu se nakonec podařilo naplnit na 100%. Třetí místo absolutně a druhé v klasifikaci Poháru 2+ ze vsetínské Bonver – Partr rally potvrdily zisk tzv. malého titulu v Poháru 2+. „Úkol zněl jasně – hlavně neudělat chybu a dojet nejhůře na druhém místě v Poháru 2+. Mám velkou radost, že se nám to podařilo,“ popsala stručně svoje pocity Jindřiška. Martin Vlček si vsetínský start zpestřil testováním pneumatik značky Michelin, se kterými běžně nezávodí. Zvykl si však rychle a i přes nutnost přizpůsobit pneumatikám nastavení podvozku absolvoval celý závod bez problémů. „Kvůli dílčímu úspěchu nemělo význam riskovat titul nejrychlejší posádky v Poháru 2+. Nebylo snadné závodit s takovou myšlenkou, nicméně náš cíl dojet do druhého místa se podařilo splnit, z čehož máme po nepříliš vydařené sezoně ve „velkém“ seriálu opravdovou radost,“ vrátil se k průběhu závodu Martin. „Je až neuvěřitelné, jak rychle celá sezona utekla - už se nemůžu dočkat další. Tímto bych ale ještě ráda poděkovala hlavně Martinovi za další super rok a za to, že ho stále ještě baví poslouchat, jak mu „kecám do řízení“. Další velké díky patří celému týmu, rodině, sponzorům a zkrátka všem, kteří nám drželi palce,“ doplnila svoje hodnocení Jindřiška.

Třebaže pro Svarmetal Motorsport „ostrá“ část sezony tímto skončila, týmová fiesta dlouho odpočívat nebude. V plánu týmu je totiž účast na Setkání mistrů v Sosnové, na Pražském rallysprintu a případně i na Mikuláš rally ve Slušovicích. 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?