Když se ve druhém čísle časopisu Rally nechal Martin Vlček slyšet, že letos absolvuje dva, maximálně tři podniky Poháru 2+, začínali si jeho soupeři mnout ruce. Úvod rallysprintové sezony však s těmito plány zamíchal. Na Kopné i ve Vyškově si dvojice Svarmetal Motorsportu užila vyrovnaný souboj s posádkou Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát a při vidině pokračování této zajímavé přetahované začali členové týmu plánovat i další rallysprintové starty. Rozhodující slovo o vítězi seriálu měl dát až závěrečný sprint ve Vsetíně, před kterým činil vzájemný rozestup obou posádek pouhé dva body.
Ještě před vsetínským rozuzlením se Martin Vlček, Jindřiška Žáková i celý tým Svarmetal Motorsport vydali do Příbrami, kde na začátku října vrcholila sezona „velkých“ soutěží. Martinovi s Jindřiškou bylo jasné, že v konečné tabulce již díru do světa neudělají, a tak brali středočeský start hlavně jako příležitost spravit si chuť a dobře se připravit na blížící se Vsetín. Úvod jim vyšel náramně – po čtvrtém testu byli na druhém místě absolutně a na rozdíl od loňska si užívali každý kilometr příbramských tratí. „Již před startem jsem pořadatele chválil za nové úseky rychlostní zkoušek. Je dobře, že se z kritiky předchozích ročníků ponaučili a udělali velice pozitivní změny. V úvodu platilo, že pomaleji občas znamená rychle a nám se vyplatilo trochu „prodat“ třetí rychlostní zkoušku, na které bylo hodně defektů. Sice jsme defekt taky dostali, ale až v závěru,“ komentoval vydařený úvod „Vlčák“. Na provizorních stupních vítězů však nevydržel dlouho. Pátý test nejprve znamenal pokles o dvě příčky, aby o dvě „erzety“ dál týmová fiesta opustila výsledkovou listinu. „Paradoxně právě nový úsek, který jsme si před startem pochvalovali, se nám nakonec vymstil v podobě defektu a prasklé spojovací tyče řízení. Nic to ale nemění na mém názoru, že se jedná o naprosto skvělou vložku. Za dané situace jsme do druhé etapy nastoupili spíše jen z testovacích důvodů a docela se nám dařilo, zejména ve druhé polovině. Na dublovickém skoku jsme navíc opět posunuli naše maximum, takže příště se už do Příbrami budeme muset vrátit s leteckými průkazy,“ zhodnotil účinkování na příbramské rally Martin, kterému v konečné tabulce Mistrovství ČR v rally patří pro letošek dvanácté místo.
Na rozdíl od Příbrami, kde mohli Martin s Jindřiškou závodit uvolněně, ve Vsetíně si všichni členové týmu uvědomovali, že jde o hodně. Vývoj tabulky Poháru 2+ však reprezentantům Svarmetal Motorsportu hrál do karet – díky dvoubodovému náskoku nemuseli za každou cenu svého největšího soupeře porazit a k zajištění celoročního zlata „Vlčákovi“ stačilo i druhé místo za Tarabusovými zády. Tomu přizpůsobil taktiku, a přestože o opatrné jízdě nemohla být řeč, v krizových místech nemusel spěchat tolik, jako jeho soupeř. Plán posádky a týmu se nakonec podařilo naplnit na 100%. Třetí místo absolutně a druhé v klasifikaci Poháru 2+ ze vsetínské Bonver – Partr rally potvrdily zisk tzv. malého titulu v Poháru 2+. „Úkol zněl jasně – hlavně neudělat chybu a dojet nejhůře na druhém místě v Poháru 2+. Mám velkou radost, že se nám to podařilo,“ popsala stručně svoje pocity Jindřiška. Martin Vlček si vsetínský start zpestřil testováním pneumatik značky Michelin, se kterými běžně nezávodí. Zvykl si však rychle a i přes nutnost přizpůsobit pneumatikám nastavení podvozku absolvoval celý závod bez problémů. „Kvůli dílčímu úspěchu nemělo význam riskovat titul nejrychlejší posádky v Poháru 2+. Nebylo snadné závodit s takovou myšlenkou, nicméně náš cíl dojet do druhého místa se podařilo splnit, z čehož máme po nepříliš vydařené sezoně ve „velkém“ seriálu opravdovou radost,“ vrátil se k průběhu závodu Martin. „Je až neuvěřitelné, jak rychle celá sezona utekla - už se nemůžu dočkat další. Tímto bych ale ještě ráda poděkovala hlavně Martinovi za další super rok a za to, že ho stále ještě baví poslouchat, jak mu „kecám do řízení“. Další velké díky patří celému týmu, rodině, sponzorům a zkrátka všem, kteří nám drželi palce,“ doplnila svoje hodnocení Jindřiška.
Třebaže pro Svarmetal Motorsport „ostrá“ část sezony tímto skončila, týmová fiesta dlouho odpočívat nebude. V plánu týmu je totiž účast na Setkání mistrů v Sosnové, na Pražském rallysprintu a případně i na Mikuláš rally ve Slušovicích.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.