Když se ve druhém čísle časopisu Rally nechal Martin Vlček slyšet, že letos absolvuje dva, maximálně tři podniky Poháru 2+, začínali si jeho soupeři mnout ruce. Úvod rallysprintové sezony však s těmito plány zamíchal. Na Kopné i ve Vyškově si dvojice Svarmetal Motorsportu užila vyrovnaný souboj s posádkou Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát a při vidině pokračování této zajímavé přetahované začali členové týmu plánovat i další rallysprintové starty. Rozhodující slovo o vítězi seriálu měl dát až závěrečný sprint ve Vsetíně, před kterým činil vzájemný rozestup obou posádek pouhé dva body.
Ještě před vsetínským rozuzlením se Martin Vlček, Jindřiška Žáková i celý tým Svarmetal Motorsport vydali do Příbrami, kde na začátku října vrcholila sezona „velkých“ soutěží. Martinovi s Jindřiškou bylo jasné, že v konečné tabulce již díru do světa neudělají, a tak brali středočeský start hlavně jako příležitost spravit si chuť a dobře se připravit na blížící se Vsetín. Úvod jim vyšel náramně – po čtvrtém testu byli na druhém místě absolutně a na rozdíl od loňska si užívali každý kilometr příbramských tratí. „Již před startem jsem pořadatele chválil za nové úseky rychlostní zkoušek. Je dobře, že se z kritiky předchozích ročníků ponaučili a udělali velice pozitivní změny. V úvodu platilo, že pomaleji občas znamená rychle a nám se vyplatilo trochu „prodat“ třetí rychlostní zkoušku, na které bylo hodně defektů. Sice jsme defekt taky dostali, ale až v závěru,“ komentoval vydařený úvod „Vlčák“. Na provizorních stupních vítězů však nevydržel dlouho. Pátý test nejprve znamenal pokles o dvě příčky, aby o dvě „erzety“ dál týmová fiesta opustila výsledkovou listinu. „Paradoxně právě nový úsek, který jsme si před startem pochvalovali, se nám nakonec vymstil v podobě defektu a prasklé spojovací tyče řízení. Nic to ale nemění na mém názoru, že se jedná o naprosto skvělou vložku. Za dané situace jsme do druhé etapy nastoupili spíše jen z testovacích důvodů a docela se nám dařilo, zejména ve druhé polovině. Na dublovickém skoku jsme navíc opět posunuli naše maximum, takže příště se už do Příbrami budeme muset vrátit s leteckými průkazy,“ zhodnotil účinkování na příbramské rally Martin, kterému v konečné tabulce Mistrovství ČR v rally patří pro letošek dvanácté místo.
Na rozdíl od Příbrami, kde mohli Martin s Jindřiškou závodit uvolněně, ve Vsetíně si všichni členové týmu uvědomovali, že jde o hodně. Vývoj tabulky Poháru 2+ však reprezentantům Svarmetal Motorsportu hrál do karet – díky dvoubodovému náskoku nemuseli za každou cenu svého největšího soupeře porazit a k zajištění celoročního zlata „Vlčákovi“ stačilo i druhé místo za Tarabusovými zády. Tomu přizpůsobil taktiku, a přestože o opatrné jízdě nemohla být řeč, v krizových místech nemusel spěchat tolik, jako jeho soupeř. Plán posádky a týmu se nakonec podařilo naplnit na 100%. Třetí místo absolutně a druhé v klasifikaci Poháru 2+ ze vsetínské Bonver – Partr rally potvrdily zisk tzv. malého titulu v Poháru 2+. „Úkol zněl jasně – hlavně neudělat chybu a dojet nejhůře na druhém místě v Poháru 2+. Mám velkou radost, že se nám to podařilo,“ popsala stručně svoje pocity Jindřiška. Martin Vlček si vsetínský start zpestřil testováním pneumatik značky Michelin, se kterými běžně nezávodí. Zvykl si však rychle a i přes nutnost přizpůsobit pneumatikám nastavení podvozku absolvoval celý závod bez problémů. „Kvůli dílčímu úspěchu nemělo význam riskovat titul nejrychlejší posádky v Poháru 2+. Nebylo snadné závodit s takovou myšlenkou, nicméně náš cíl dojet do druhého místa se podařilo splnit, z čehož máme po nepříliš vydařené sezoně ve „velkém“ seriálu opravdovou radost,“ vrátil se k průběhu závodu Martin. „Je až neuvěřitelné, jak rychle celá sezona utekla - už se nemůžu dočkat další. Tímto bych ale ještě ráda poděkovala hlavně Martinovi za další super rok a za to, že ho stále ještě baví poslouchat, jak mu „kecám do řízení“. Další velké díky patří celému týmu, rodině, sponzorům a zkrátka všem, kteří nám drželi palce,“ doplnila svoje hodnocení Jindřiška.
Třebaže pro Svarmetal Motorsport „ostrá“ část sezony tímto skončila, týmová fiesta dlouho odpočívat nebude. V plánu týmu je totiž účast na Setkání mistrů v Sosnové, na Pražském rallysprintu a případně i na Mikuláš rally ve Slušovicích.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?