Když se ve druhém čísle časopisu Rally nechal Martin Vlček slyšet, že letos absolvuje dva, maximálně tři podniky Poháru 2+, začínali si jeho soupeři mnout ruce. Úvod rallysprintové sezony však s těmito plány zamíchal. Na Kopné i ve Vyškově si dvojice Svarmetal Motorsportu užila vyrovnaný souboj s posádkou Jaromír Tarabus - Daniel Trunkát a při vidině pokračování této zajímavé přetahované začali členové týmu plánovat i další rallysprintové starty. Rozhodující slovo o vítězi seriálu měl dát až závěrečný sprint ve Vsetíně, před kterým činil vzájemný rozestup obou posádek pouhé dva body.
Ještě před vsetínským rozuzlením se Martin Vlček, Jindřiška Žáková i celý tým Svarmetal Motorsport vydali do Příbrami, kde na začátku října vrcholila sezona „velkých“ soutěží. Martinovi s Jindřiškou bylo jasné, že v konečné tabulce již díru do světa neudělají, a tak brali středočeský start hlavně jako příležitost spravit si chuť a dobře se připravit na blížící se Vsetín. Úvod jim vyšel náramně – po čtvrtém testu byli na druhém místě absolutně a na rozdíl od loňska si užívali každý kilometr příbramských tratí. „Již před startem jsem pořadatele chválil za nové úseky rychlostní zkoušek. Je dobře, že se z kritiky předchozích ročníků ponaučili a udělali velice pozitivní změny. V úvodu platilo, že pomaleji občas znamená rychle a nám se vyplatilo trochu „prodat“ třetí rychlostní zkoušku, na které bylo hodně defektů. Sice jsme defekt taky dostali, ale až v závěru,“ komentoval vydařený úvod „Vlčák“. Na provizorních stupních vítězů však nevydržel dlouho. Pátý test nejprve znamenal pokles o dvě příčky, aby o dvě „erzety“ dál týmová fiesta opustila výsledkovou listinu. „Paradoxně právě nový úsek, který jsme si před startem pochvalovali, se nám nakonec vymstil v podobě defektu a prasklé spojovací tyče řízení. Nic to ale nemění na mém názoru, že se jedná o naprosto skvělou vložku. Za dané situace jsme do druhé etapy nastoupili spíše jen z testovacích důvodů a docela se nám dařilo, zejména ve druhé polovině. Na dublovickém skoku jsme navíc opět posunuli naše maximum, takže příště se už do Příbrami budeme muset vrátit s leteckými průkazy,“ zhodnotil účinkování na příbramské rally Martin, kterému v konečné tabulce Mistrovství ČR v rally patří pro letošek dvanácté místo.
Na rozdíl od Příbrami, kde mohli Martin s Jindřiškou závodit uvolněně, ve Vsetíně si všichni členové týmu uvědomovali, že jde o hodně. Vývoj tabulky Poháru 2+ však reprezentantům Svarmetal Motorsportu hrál do karet – díky dvoubodovému náskoku nemuseli za každou cenu svého největšího soupeře porazit a k zajištění celoročního zlata „Vlčákovi“ stačilo i druhé místo za Tarabusovými zády. Tomu přizpůsobil taktiku, a přestože o opatrné jízdě nemohla být řeč, v krizových místech nemusel spěchat tolik, jako jeho soupeř. Plán posádky a týmu se nakonec podařilo naplnit na 100%. Třetí místo absolutně a druhé v klasifikaci Poháru 2+ ze vsetínské Bonver – Partr rally potvrdily zisk tzv. malého titulu v Poháru 2+. „Úkol zněl jasně – hlavně neudělat chybu a dojet nejhůře na druhém místě v Poháru 2+. Mám velkou radost, že se nám to podařilo,“ popsala stručně svoje pocity Jindřiška. Martin Vlček si vsetínský start zpestřil testováním pneumatik značky Michelin, se kterými běžně nezávodí. Zvykl si však rychle a i přes nutnost přizpůsobit pneumatikám nastavení podvozku absolvoval celý závod bez problémů. „Kvůli dílčímu úspěchu nemělo význam riskovat titul nejrychlejší posádky v Poháru 2+. Nebylo snadné závodit s takovou myšlenkou, nicméně náš cíl dojet do druhého místa se podařilo splnit, z čehož máme po nepříliš vydařené sezoně ve „velkém“ seriálu opravdovou radost,“ vrátil se k průběhu závodu Martin. „Je až neuvěřitelné, jak rychle celá sezona utekla - už se nemůžu dočkat další. Tímto bych ale ještě ráda poděkovala hlavně Martinovi za další super rok a za to, že ho stále ještě baví poslouchat, jak mu „kecám do řízení“. Další velké díky patří celému týmu, rodině, sponzorům a zkrátka všem, kteří nám drželi palce,“ doplnila svoje hodnocení Jindřiška.
Třebaže pro Svarmetal Motorsport „ostrá“ část sezony tímto skončila, týmová fiesta dlouho odpočívat nebude. V plánu týmu je totiž účast na Setkání mistrů v Sosnové, na Pražském rallysprintu a případně i na Mikuláš rally ve Slušovicích.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.