Ač původně neměla posádka Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník start v Příbrami zaškrtnutý, do závodu se přihlásila a na cílové rampě toho rozhodně nelitovala. Vedle poháru pro nejrychlejší posádku ve třídě 6 si totiž odvezla i cenný skalp v podobě nejrychlejších dvoukolkářů. A to je před posledním sprintem rozhodně hozená rukavice soupeřům.
Letošní sezónu má tišnovská posádka Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník nalajnovanou pro jednodenní závody. Přesto kluci udělali jednu výjimku a postavili se na start 38. SVK Rally Příbram. Důvod byl prostý – dvojice startující pod hlavičkou TNT Počernice se chtěla co nejlépe připravit na vrchol sezony jednodenních závodů, kde posádka bojuje o celkové pódiové umístění. „Harmonogram samotného závodu se nám dost zamlouval, jelikož byl sestaven jako dva rallysprinty. Jediné, čeho jsme se obávali, bylo počasí. Mraky se kolem Příbrami honily tak, že deset minut pršelo a deset minut svítilo sluníčko a stále dokola. Rozhodně tedy nebyla nouze o dilema, jaké obout pneumatiky,“ přiblížil mírné rozpaky před soutěží Roman Koscelník. V sobotní části závodu čekalo na posádky osm rychlostních zkoušek rozdělených do dvou sekcí. Olej na trati ovšem způsobil, že vždy jedna zkouška ze sekce byla z bezpečnostních důvodů zrušena. Lukáš s Romanem vstoupili do závodu opatrně a po první odjeté zkoušce byli na 6. místě ve třídě 6 a mezi dvoukolkami sedmí. Do konce etapy ovšem nabrali jistotu a ve výsledcích stoupali výš. „První sekci jsme začali a zakončili ji na 4. místě ve třídě. Pro druhou sekci jsme zvolili vhodnější setup a ve všech třech erzetách jsme zajeli časy na bedně, které nás posunuly na celkové 3. místo ve třídě po první etapě se ztrátou 10 vteřin na prvního ve třídě. S tímto výsledkem jsme byli spokojeni a těšili se na nedělní etapu,“ zhodnotil sobotní část závodu Lukáš Nekvapil. Nejrychlejší čas mezi dvoukolkami v poslední sobotní zkoušce navíc posunul posádku na průběžné 4. místo v kategorii 2WD.
Nedělní etapa startovala už po sedmé ráno a Lukáš s Romanem do ní vyrazili jako 19. posádka v absolutní klasifikaci. Brzké vstávání klukům nijak nevadilo, ba naopak. Tak, jak dokončili na vítězné vlně první etapu, pokračovali i v té druhé. „Do první nedělní erzety jsme vlétli na kompletně mokré zkoušce nejrychlejším časem ve třídě, ale také i mezi 2WD. Rázem jsme se posunuli na druhé místo v šestkách a na prvního jsme smazali náskok na polovinu, což nás dost nakoplo. Ve druhé RZ jsme tento výsledek zopakovali, takže po dvou krátkých nedělních zkouškách jsme na prvního ve třídě ztráceli 0,4 vteřiny! Ve stejném tempu jsme chtěli pokračovat dál. Na nejdelší nedělní zkoušce jsme míjeli týmové kolegy a do té doby vedoucí posádku v 2WD Pepu Zimmermanna s Petrem Schleichertem, kteří skončili ve škarpě. To nás mírně rozhodilo, což jsme jim rozhodně nepřáli. Tuhle náročnou erzetu jsme dojeli v opatrném tempu a po rychlostce jsme se dostali do vedení o 5 vteřin před Tomáše Knápka. Na následující Dublovické erzetě havaroval Tomáš Knápek a my rázem měli luxusní náskok 42 vteřin před druhým Rendou Dohnalem,“ popsal dramatické dění v kategorii dvoukolek Roman Koscelník a Lukáš svého spolujezdce doplnil. „Nám bohužel pomohla i smůla soupeřů, což nás samozřejmě netěší. Mohl to být zajímavý souboj až do konce. Ale ani my ještě nebyli v cíli. Včera se nám povedlo najít docela dobré nastavení auta. Daří se nám, v týmu je pohodová atmosféra. Díky patří určitě Jirkovi Bryndovi a lidem okolo. Na trati je po čtyřkolkách hodně vytaháno, dvě zatáčky jsou v pohodě a třetí pak roztahaný kat. Člověk musí být opatrný a počítat s tím.“ Poslední sekci erzet odjela posádka na jistotu, neboť věděla, že pokud neudělá nějakou hloupou chybu, neměla by o senzační výsledek přijít. A to se podařilo. Z neplánované rally si tak Lukáš s Romanem odvezli spoustu krásných zážitků, ale také dvě vítězství – ve třídě a v kategorii 2WD. V absolutní klasifikaci se Nekvapil s Koscelníkem prokousali až na krásné 16. místo. „Je to pro nás výborný výsledek, byl to velice náročný víkend a my ho zvládli na jedničku. 1. místo ve třídě i v dvoukolkách a k tomu 16. místo absolutně, no prostě senzace. Děkujeme všem, co se na tomto úžasném výsledku podíleli - Brynda racing, sponzorům jmenovitě AutodopravaBrno.eu, Intertech, Sagitta, Geotest, Zyksal, TNT Počernice s.r.o. a samozřejmě všem fanouškům, kteří i přes nepříznivé počasí jeli přes půl republiky jen kvůli nám! NK motorsport!!! DAJGAS!!!,“ neskrýval spokojenost z dosaženého výsledku v cíli Roman Koscelník.
Nyní čeká na Lukáše s Romanem velká výzva. V sobotu totiž mohou urvat další cenný výsledek. Ve Vsetíně při závěrečném sprintu sezony totiž půjde o hodně, neboť ve hře je post stříbrné příčky v absolutní klasifikaci rallysprintového mistrovství. Na toto umístění si brousí zuby hned několik jezdců a nás těší, že jsou mezi nimi i mladí tišnováci. Lukáš s Romanem povezou startovní číslo 34 a slibují, že do toho dají celé své srdíčko a soupeřům „nedají dýchat“. Přijeďte i vy podpořit posádku TNT Počernice, ale i další posádky, které jistě připraví zajímavé souboje na trati. Více informací o posádce na fb.com/NKmotorsport
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?