Ač původně neměla posádka Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník start v Příbrami zaškrtnutý, do závodu se přihlásila a na cílové rampě toho rozhodně nelitovala. Vedle poháru pro nejrychlejší posádku ve třídě 6 si totiž odvezla i cenný skalp v podobě nejrychlejších dvoukolkářů. A to je před posledním sprintem rozhodně hozená rukavice soupeřům.
Letošní sezónu má tišnovská posádka Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník nalajnovanou pro jednodenní závody. Přesto kluci udělali jednu výjimku a postavili se na start 38. SVK Rally Příbram. Důvod byl prostý – dvojice startující pod hlavičkou TNT Počernice se chtěla co nejlépe připravit na vrchol sezony jednodenních závodů, kde posádka bojuje o celkové pódiové umístění. „Harmonogram samotného závodu se nám dost zamlouval, jelikož byl sestaven jako dva rallysprinty. Jediné, čeho jsme se obávali, bylo počasí. Mraky se kolem Příbrami honily tak, že deset minut pršelo a deset minut svítilo sluníčko a stále dokola. Rozhodně tedy nebyla nouze o dilema, jaké obout pneumatiky,“ přiblížil mírné rozpaky před soutěží Roman Koscelník. V sobotní části závodu čekalo na posádky osm rychlostních zkoušek rozdělených do dvou sekcí. Olej na trati ovšem způsobil, že vždy jedna zkouška ze sekce byla z bezpečnostních důvodů zrušena. Lukáš s Romanem vstoupili do závodu opatrně a po první odjeté zkoušce byli na 6. místě ve třídě 6 a mezi dvoukolkami sedmí. Do konce etapy ovšem nabrali jistotu a ve výsledcích stoupali výš. „První sekci jsme začali a zakončili ji na 4. místě ve třídě. Pro druhou sekci jsme zvolili vhodnější setup a ve všech třech erzetách jsme zajeli časy na bedně, které nás posunuly na celkové 3. místo ve třídě po první etapě se ztrátou 10 vteřin na prvního ve třídě. S tímto výsledkem jsme byli spokojeni a těšili se na nedělní etapu,“ zhodnotil sobotní část závodu Lukáš Nekvapil. Nejrychlejší čas mezi dvoukolkami v poslední sobotní zkoušce navíc posunul posádku na průběžné 4. místo v kategorii 2WD.
Nedělní etapa startovala už po sedmé ráno a Lukáš s Romanem do ní vyrazili jako 19. posádka v absolutní klasifikaci. Brzké vstávání klukům nijak nevadilo, ba naopak. Tak, jak dokončili na vítězné vlně první etapu, pokračovali i v té druhé. „Do první nedělní erzety jsme vlétli na kompletně mokré zkoušce nejrychlejším časem ve třídě, ale také i mezi 2WD. Rázem jsme se posunuli na druhé místo v šestkách a na prvního jsme smazali náskok na polovinu, což nás dost nakoplo. Ve druhé RZ jsme tento výsledek zopakovali, takže po dvou krátkých nedělních zkouškách jsme na prvního ve třídě ztráceli 0,4 vteřiny! Ve stejném tempu jsme chtěli pokračovat dál. Na nejdelší nedělní zkoušce jsme míjeli týmové kolegy a do té doby vedoucí posádku v 2WD Pepu Zimmermanna s Petrem Schleichertem, kteří skončili ve škarpě. To nás mírně rozhodilo, což jsme jim rozhodně nepřáli. Tuhle náročnou erzetu jsme dojeli v opatrném tempu a po rychlostce jsme se dostali do vedení o 5 vteřin před Tomáše Knápka. Na následující Dublovické erzetě havaroval Tomáš Knápek a my rázem měli luxusní náskok 42 vteřin před druhým Rendou Dohnalem,“ popsal dramatické dění v kategorii dvoukolek Roman Koscelník a Lukáš svého spolujezdce doplnil. „Nám bohužel pomohla i smůla soupeřů, což nás samozřejmě netěší. Mohl to být zajímavý souboj až do konce. Ale ani my ještě nebyli v cíli. Včera se nám povedlo najít docela dobré nastavení auta. Daří se nám, v týmu je pohodová atmosféra. Díky patří určitě Jirkovi Bryndovi a lidem okolo. Na trati je po čtyřkolkách hodně vytaháno, dvě zatáčky jsou v pohodě a třetí pak roztahaný kat. Člověk musí být opatrný a počítat s tím.“ Poslední sekci erzet odjela posádka na jistotu, neboť věděla, že pokud neudělá nějakou hloupou chybu, neměla by o senzační výsledek přijít. A to se podařilo. Z neplánované rally si tak Lukáš s Romanem odvezli spoustu krásných zážitků, ale také dvě vítězství – ve třídě a v kategorii 2WD. V absolutní klasifikaci se Nekvapil s Koscelníkem prokousali až na krásné 16. místo. „Je to pro nás výborný výsledek, byl to velice náročný víkend a my ho zvládli na jedničku. 1. místo ve třídě i v dvoukolkách a k tomu 16. místo absolutně, no prostě senzace. Děkujeme všem, co se na tomto úžasném výsledku podíleli - Brynda racing, sponzorům jmenovitě AutodopravaBrno.eu, Intertech, Sagitta, Geotest, Zyksal, TNT Počernice s.r.o. a samozřejmě všem fanouškům, kteří i přes nepříznivé počasí jeli přes půl republiky jen kvůli nám! NK motorsport!!! DAJGAS!!!,“ neskrýval spokojenost z dosaženého výsledku v cíli Roman Koscelník.
Nyní čeká na Lukáše s Romanem velká výzva. V sobotu totiž mohou urvat další cenný výsledek. Ve Vsetíně při závěrečném sprintu sezony totiž půjde o hodně, neboť ve hře je post stříbrné příčky v absolutní klasifikaci rallysprintového mistrovství. Na toto umístění si brousí zuby hned několik jezdců a nás těší, že jsou mezi nimi i mladí tišnováci. Lukáš s Romanem povezou startovní číslo 34 a slibují, že do toho dají celé své srdíčko a soupeřům „nedají dýchat“. Přijeďte i vy podpořit posádku TNT Počernice, ale i další posádky, které jistě připraví zajímavé souboje na trati. Více informací o posádce na fb.com/NKmotorsport
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.