Ač původně neměla posádka Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník start v Příbrami zaškrtnutý, do závodu se přihlásila a na cílové rampě toho rozhodně nelitovala. Vedle poháru pro nejrychlejší posádku ve třídě 6 si totiž odvezla i cenný skalp v podobě nejrychlejších dvoukolkářů. A to je před posledním sprintem rozhodně hozená rukavice soupeřům.
Letošní sezónu má tišnovská posádka Lukáš Nekvapil – Roman Koscelník nalajnovanou pro jednodenní závody. Přesto kluci udělali jednu výjimku a postavili se na start 38. SVK Rally Příbram. Důvod byl prostý – dvojice startující pod hlavičkou TNT Počernice se chtěla co nejlépe připravit na vrchol sezony jednodenních závodů, kde posádka bojuje o celkové pódiové umístění. „Harmonogram samotného závodu se nám dost zamlouval, jelikož byl sestaven jako dva rallysprinty. Jediné, čeho jsme se obávali, bylo počasí. Mraky se kolem Příbrami honily tak, že deset minut pršelo a deset minut svítilo sluníčko a stále dokola. Rozhodně tedy nebyla nouze o dilema, jaké obout pneumatiky,“ přiblížil mírné rozpaky před soutěží Roman Koscelník. V sobotní části závodu čekalo na posádky osm rychlostních zkoušek rozdělených do dvou sekcí. Olej na trati ovšem způsobil, že vždy jedna zkouška ze sekce byla z bezpečnostních důvodů zrušena. Lukáš s Romanem vstoupili do závodu opatrně a po první odjeté zkoušce byli na 6. místě ve třídě 6 a mezi dvoukolkami sedmí. Do konce etapy ovšem nabrali jistotu a ve výsledcích stoupali výš. „První sekci jsme začali a zakončili ji na 4. místě ve třídě. Pro druhou sekci jsme zvolili vhodnější setup a ve všech třech erzetách jsme zajeli časy na bedně, které nás posunuly na celkové 3. místo ve třídě po první etapě se ztrátou 10 vteřin na prvního ve třídě. S tímto výsledkem jsme byli spokojeni a těšili se na nedělní etapu,“ zhodnotil sobotní část závodu Lukáš Nekvapil. Nejrychlejší čas mezi dvoukolkami v poslední sobotní zkoušce navíc posunul posádku na průběžné 4. místo v kategorii 2WD.
Nedělní etapa startovala už po sedmé ráno a Lukáš s Romanem do ní vyrazili jako 19. posádka v absolutní klasifikaci. Brzké vstávání klukům nijak nevadilo, ba naopak. Tak, jak dokončili na vítězné vlně první etapu, pokračovali i v té druhé. „Do první nedělní erzety jsme vlétli na kompletně mokré zkoušce nejrychlejším časem ve třídě, ale také i mezi 2WD. Rázem jsme se posunuli na druhé místo v šestkách a na prvního jsme smazali náskok na polovinu, což nás dost nakoplo. Ve druhé RZ jsme tento výsledek zopakovali, takže po dvou krátkých nedělních zkouškách jsme na prvního ve třídě ztráceli 0,4 vteřiny! Ve stejném tempu jsme chtěli pokračovat dál. Na nejdelší nedělní zkoušce jsme míjeli týmové kolegy a do té doby vedoucí posádku v 2WD Pepu Zimmermanna s Petrem Schleichertem, kteří skončili ve škarpě. To nás mírně rozhodilo, což jsme jim rozhodně nepřáli. Tuhle náročnou erzetu jsme dojeli v opatrném tempu a po rychlostce jsme se dostali do vedení o 5 vteřin před Tomáše Knápka. Na následující Dublovické erzetě havaroval Tomáš Knápek a my rázem měli luxusní náskok 42 vteřin před druhým Rendou Dohnalem,“ popsal dramatické dění v kategorii dvoukolek Roman Koscelník a Lukáš svého spolujezdce doplnil. „Nám bohužel pomohla i smůla soupeřů, což nás samozřejmě netěší. Mohl to být zajímavý souboj až do konce. Ale ani my ještě nebyli v cíli. Včera se nám povedlo najít docela dobré nastavení auta. Daří se nám, v týmu je pohodová atmosféra. Díky patří určitě Jirkovi Bryndovi a lidem okolo. Na trati je po čtyřkolkách hodně vytaháno, dvě zatáčky jsou v pohodě a třetí pak roztahaný kat. Člověk musí být opatrný a počítat s tím.“ Poslední sekci erzet odjela posádka na jistotu, neboť věděla, že pokud neudělá nějakou hloupou chybu, neměla by o senzační výsledek přijít. A to se podařilo. Z neplánované rally si tak Lukáš s Romanem odvezli spoustu krásných zážitků, ale také dvě vítězství – ve třídě a v kategorii 2WD. V absolutní klasifikaci se Nekvapil s Koscelníkem prokousali až na krásné 16. místo. „Je to pro nás výborný výsledek, byl to velice náročný víkend a my ho zvládli na jedničku. 1. místo ve třídě i v dvoukolkách a k tomu 16. místo absolutně, no prostě senzace. Děkujeme všem, co se na tomto úžasném výsledku podíleli - Brynda racing, sponzorům jmenovitě AutodopravaBrno.eu, Intertech, Sagitta, Geotest, Zyksal, TNT Počernice s.r.o. a samozřejmě všem fanouškům, kteří i přes nepříznivé počasí jeli přes půl republiky jen kvůli nám! NK motorsport!!! DAJGAS!!!,“ neskrýval spokojenost z dosaženého výsledku v cíli Roman Koscelník.
Nyní čeká na Lukáše s Romanem velká výzva. V sobotu totiž mohou urvat další cenný výsledek. Ve Vsetíně při závěrečném sprintu sezony totiž půjde o hodně, neboť ve hře je post stříbrné příčky v absolutní klasifikaci rallysprintového mistrovství. Na toto umístění si brousí zuby hned několik jezdců a nás těší, že jsou mezi nimi i mladí tišnováci. Lukáš s Romanem povezou startovní číslo 34 a slibují, že do toho dají celé své srdíčko a soupeřům „nedají dýchat“. Přijeďte i vy podpořit posádku TNT Počernice, ale i další posádky, které jistě připraví zajímavé souboje na trati. Více informací o posádce na fb.com/NKmotorsport
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?