Posledním závodem letošního mistrovství Evropy v automobilových soutěžích bude již o tomto víkendu Rally Liepaja. O řadě titulů v rámci seriálu starého kontinentu ještě není rozhodnuto a významnou roli v těchto soubojích budou chtít hrát i piloti ACCR CZECH TEAMu.
Kromě bitvy o titul absolutního mistra Evropy je otevřený souboj o titul také v kategorii ERC Junior U27. Šanci na prvenství mají dokonce čtyři piloti - kromě továrních pilotů Opelu a Alekse Zawady je stále ve hře i česká dvojice Filip Mareš-Jan Hloušek, která se po vítězství na Rally di Roma Capitale dokonce dostala do čela průběžné klasifikace.
Na náročných rychlých šotolinových tratích v lotyšské oblasti Kurzeme je však čeká těžký souboj oproti soupeřům, kteří mají více zkušeností s podobným charakterem tratí, většina z nich navíc na Rally Liepaja již startovala. Přestože mají konkurenti nespornou výhodu, mladá česká posádka se rozhodně nevzdává a snažila se přípravu na rozhodující podnik sezóny nepodcenit.
"Bude to pro nás hodně důležitá soutěž, ale zůstáváme nohama na zemi. Oproti soupeřům nemáme tolik zkušeností s rychlou šotolinou, přesto jsme se pokusili maximálně připravit," řekl Filip Mareš. Ten se o minulém víkendu úspěšně zúčastnil lokálního lotyšského rallysprintu v okolí města Saldus. V úterý proběhl větší test přímo v oblasti soutěže, ve středu pak jezdil v rámci projektu ERC Junior Experience společně s velezkušeným Urmo Aavou. "Věřím, že jsme dobře připraveni. Je to pro mě hodně bláznivý rok a jsem šťastný, že jsme se během sezóny dokázali hodně zlepšovat. Vedení v šampionátu si užívám, ale žádný tlak na sebe necítím," dodal šestadvacetiletý pilot, který bude opět startovat s osvědčeným Peugeotem 208 R2.
Nebude však bojovat jen o titul mezi juniory, ve hře je i prvenství v rámci hodnocení týmů. ACCR CZECH TEAM patří po sedmi odjetých soutěžích průběžné druhé místo. Při absenci Jana Černého bude v Lotyšsku spolu s Marešem bojovat o týmové body dvojice Dominik Brož - Petr Těšínský. "Letos jsme jezdili hlavně na asfaltu, takže se už těším na návrat zpátky na šotolinu. Pořád s tímto povrchem nemáme dostatek zkušeností a potřebujeme na něm najet co nejvíce kilometrů. V loňském roce se nám v Lotyšsku příliš nedařilo, bourali jsme. Věřím, že tentokrát se nám bude dařit mnohem víc a připíšeme do týmové soutěže spoustu bodů," řekl Dominik Brož. Ten usedne společně se svým spolujezdcem opět do Peugeotu 208 R2, který je tak trápil v posledních závodech. "Problémy s elektrikou, které nás trápily na Rally di Roma Capitale, jsme již vyřešili, takže teď už snad bude všechno fungovat bez problémů," dodal Petr Těšínský.
Rally Liepaja se uskuteční o nadcházejícím víkendu a má na programu 13 náročných rychlostních zkoušek, které měly mít celkovou délku lehce přesahující 200 kilometrů. V Lotyšsku však již dva týdny vytrvale prší a cesty jsou hodně podmáčené, místy téměř nesjízdné. Organizátor již byl nucen ze soutěže ubrat 18 km. Pomůžou náročné podmínky českým posádkám k dosažení kýžených úspěchů?
Autor: Klára Sobotková, Autoklub ČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.