Posledním závodem letošního mistrovství Evropy v automobilových soutěžích bude již o tomto víkendu Rally Liepaja. O řadě titulů v rámci seriálu starého kontinentu ještě není rozhodnuto a významnou roli v těchto soubojích budou chtít hrát i piloti ACCR CZECH TEAMu.
Kromě bitvy o titul absolutního mistra Evropy je otevřený souboj o titul také v kategorii ERC Junior U27. Šanci na prvenství mají dokonce čtyři piloti - kromě továrních pilotů Opelu a Alekse Zawady je stále ve hře i česká dvojice Filip Mareš-Jan Hloušek, která se po vítězství na Rally di Roma Capitale dokonce dostala do čela průběžné klasifikace.
Na náročných rychlých šotolinových tratích v lotyšské oblasti Kurzeme je však čeká těžký souboj oproti soupeřům, kteří mají více zkušeností s podobným charakterem tratí, většina z nich navíc na Rally Liepaja již startovala. Přestože mají konkurenti nespornou výhodu, mladá česká posádka se rozhodně nevzdává a snažila se přípravu na rozhodující podnik sezóny nepodcenit.
"Bude to pro nás hodně důležitá soutěž, ale zůstáváme nohama na zemi. Oproti soupeřům nemáme tolik zkušeností s rychlou šotolinou, přesto jsme se pokusili maximálně připravit," řekl Filip Mareš. Ten se o minulém víkendu úspěšně zúčastnil lokálního lotyšského rallysprintu v okolí města Saldus. V úterý proběhl větší test přímo v oblasti soutěže, ve středu pak jezdil v rámci projektu ERC Junior Experience společně s velezkušeným Urmo Aavou. "Věřím, že jsme dobře připraveni. Je to pro mě hodně bláznivý rok a jsem šťastný, že jsme se během sezóny dokázali hodně zlepšovat. Vedení v šampionátu si užívám, ale žádný tlak na sebe necítím," dodal šestadvacetiletý pilot, který bude opět startovat s osvědčeným Peugeotem 208 R2.
Nebude však bojovat jen o titul mezi juniory, ve hře je i prvenství v rámci hodnocení týmů. ACCR CZECH TEAM patří po sedmi odjetých soutěžích průběžné druhé místo. Při absenci Jana Černého bude v Lotyšsku spolu s Marešem bojovat o týmové body dvojice Dominik Brož - Petr Těšínský. "Letos jsme jezdili hlavně na asfaltu, takže se už těším na návrat zpátky na šotolinu. Pořád s tímto povrchem nemáme dostatek zkušeností a potřebujeme na něm najet co nejvíce kilometrů. V loňském roce se nám v Lotyšsku příliš nedařilo, bourali jsme. Věřím, že tentokrát se nám bude dařit mnohem víc a připíšeme do týmové soutěže spoustu bodů," řekl Dominik Brož. Ten usedne společně se svým spolujezdcem opět do Peugeotu 208 R2, který je tak trápil v posledních závodech. "Problémy s elektrikou, které nás trápily na Rally di Roma Capitale, jsme již vyřešili, takže teď už snad bude všechno fungovat bez problémů," dodal Petr Těšínský.
Rally Liepaja se uskuteční o nadcházejícím víkendu a má na programu 13 náročných rychlostních zkoušek, které měly mít celkovou délku lehce přesahující 200 kilometrů. V Lotyšsku však již dva týdny vytrvale prší a cesty jsou hodně podmáčené, místy téměř nesjízdné. Organizátor již byl nucen ze soutěže ubrat 18 km. Pomůžou náročné podmínky českým posádkám k dosažení kýžených úspěchů?
Autor: Klára Sobotková, Autoklub ČR
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?