V sobotu 2. září, rok se s rokem sešel a od ranních hodin bylo na louce v Kvasinách opět živo. Sešlo se zde na 35. závodních speciálů všech specifikací, někteří zde dokonce nocovali už od pátku. Cíl byl jasný, pěkně si zajezdit a zavzpomínat tak na talentovaného Martina Vodehnala alias Čendu. Počasí se navzdory předpovědi velmi vydařilo a tak celý den byly k vidění velmi atraktivní průjezdy. Divácká kulisa podél tratě poukazovala velké oblíbenosti a byla i motivací pro jezdce. Letos bylo novinkou odpolední otočení směru tratě a zvýšení atraktivity, jak pro jezdce, tak i pro diváky. V depu vládla dobrá nálada a večerní zábava pak byla jen pomyslnou tečkou za skvělým dnem. Již druhý ročník se tak vyvedl na více jak výbornou a veliký dík patří všem, co se na něm podíleli v čele s Rudou Zahradníkem. A jak napovídaly ohlasy už po loňském prvním ročníku, tak letošní už jen potvrdil zrod tradice. Tak nezbývá, než se těšit zase za rok.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?