O uplynulém víkendu se v rámci semifinálového kola soutěže Autoklub Peugeot Rally Talent 2018 nominovalo nejlepších dvanáct závodníků do velkého říjnového finále.
Na hradeckém polygonu S-Drive si v neděli poměřilo síly 25 semifinalistů. Jejich dovednosti hodnotila odborná porota ve složení stávající posádky Autoklub Peugeot Rally Talent 2016 Filip Mareš a Honza Hloušek, které doplnil zkušený rallyový jezdec Jiří Kalista a šéfredaktor časopisu Faster Jakub Rejlek. Jednotlivě byla hodnocena tři odjetá měřená kola, při kterých bylo přihlíženo nejen na měřené časy, ale také schopnost přizpůsobit jízdu dle doporučení poroty mezi jednotlivými koly.
Stejně důležitou součástí výběru dvanácti finalistů byly rozhovory, které měly prověřit motivaci, znalosti a orientaci v rallyovém prostředí jednotlivých závodníků. Přihlíženo bylo také ke znalostem cizího jazyka a verbálním dovednostem, které jsou důležité především v komunikaci s médii.
„Všichni semifinalisté nás velmi překvapili svými výkony na dráze, mnozí i svou snahou a nasazením. Výsledky byly velmi těsné a bylo těžké vybrat 12 jezdců. S jistotou mohu říci, že finálové kolo bude velmi napínavé a sám jsem zvědav, kdo se stane absolutním vítězem. Všem postupujícím finalistům gratuluji,“ říká Adam Eliáš, výkonný ředitel AČR.
Do velkého finále Autoklub Peugeot Rally Talent 2018 postoupili (v abecedním pořadí):
Jan Dvořák Radek Franc Matyáš Homola Max Hönig Jakub Lavický Tereza Machová Matěj Sitník Filip Šimík Daniel Tomek Tomáš Uher Tomáš Vlček Lukáš WudyAbsolutní vítěz soutěže získá podporu Autoklubu ČR pro Rally Sprint sérii 2018, kterou absolvuje za volantem vozu Peugeot 208 R2. Závodní vůz bude zajištěn hlavním partnerem soutěže, společností Peugeot Česká republika.
Informace i přehledný soupis podmínek soutěže jsou k dispozici na webových stránkách projektu www.rallytalent.cz či sociálních sítích – facebooku, instagramu, twitteru a youtube. Další informace je možné získat prostřednictvím e-mailu rallytalent@autoklub.cz.
Autor zprávy:
Klára Sobotková
Media a komunikace, Autoklub ČR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.