O uplynulém víkendu se v rámci semifinálového kola soutěže Autoklub Peugeot Rally Talent 2018 nominovalo nejlepších dvanáct závodníků do velkého říjnového finále.
Na hradeckém polygonu S-Drive si v neděli poměřilo síly 25 semifinalistů. Jejich dovednosti hodnotila odborná porota ve složení stávající posádky Autoklub Peugeot Rally Talent 2016 Filip Mareš a Honza Hloušek, které doplnil zkušený rallyový jezdec Jiří Kalista a šéfredaktor časopisu Faster Jakub Rejlek. Jednotlivě byla hodnocena tři odjetá měřená kola, při kterých bylo přihlíženo nejen na měřené časy, ale také schopnost přizpůsobit jízdu dle doporučení poroty mezi jednotlivými koly.
Stejně důležitou součástí výběru dvanácti finalistů byly rozhovory, které měly prověřit motivaci, znalosti a orientaci v rallyovém prostředí jednotlivých závodníků. Přihlíženo bylo také ke znalostem cizího jazyka a verbálním dovednostem, které jsou důležité především v komunikaci s médii.
„Všichni semifinalisté nás velmi překvapili svými výkony na dráze, mnozí i svou snahou a nasazením. Výsledky byly velmi těsné a bylo těžké vybrat 12 jezdců. S jistotou mohu říci, že finálové kolo bude velmi napínavé a sám jsem zvědav, kdo se stane absolutním vítězem. Všem postupujícím finalistům gratuluji,“ říká Adam Eliáš, výkonný ředitel AČR.
Do velkého finále Autoklub Peugeot Rally Talent 2018 postoupili (v abecedním pořadí):
Jan Dvořák Radek Franc Matyáš Homola Max Hönig Jakub Lavický Tereza Machová Matěj Sitník Filip Šimík Daniel Tomek Tomáš Uher Tomáš Vlček Lukáš WudyAbsolutní vítěz soutěže získá podporu Autoklubu ČR pro Rally Sprint sérii 2018, kterou absolvuje za volantem vozu Peugeot 208 R2. Závodní vůz bude zajištěn hlavním partnerem soutěže, společností Peugeot Česká republika.
Informace i přehledný soupis podmínek soutěže jsou k dispozici na webových stránkách projektu www.rallytalent.cz či sociálních sítích – facebooku, instagramu, twitteru a youtube. Další informace je možné získat prostřednictvím e-mailu rallytalent@autoklub.cz.
Autor zprávy:
Klára Sobotková
Media a komunikace, Autoklub ČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.