Není žádným tajemstvím, že Autoklub České republiky se opět vydal na lov mladých, neokoukaných a talentovaných pilotů z řad licencovaných jezdců i široké veřejnosti. Naposledy 29. srpna 2017 měli všichni uchazeči, kteří splňují podmínky projektu, možnost zaregistrovat se a udělat tak první, tolik potřebný krok k tomu, aby se mohli stát Autoklub Peugeot Rally Talentem pro rok 2018.
S radostí můžeme oznámit, že i přes striktní pravidla, náročnou registraci a pro mnohé možná i první vystoupení před kamerou, se našlo 137 odvážných, kteří odeslali přihlášku splňující všechny požadavky. Už jen věkové omezení 18 až 23 let sebralo vítr z plachet mnohým pilotům, kteří by se jinak rádi zúčastnili. Nejinak tomu bylo i u videa, kde se naplno ukázalo, že natočit krátký medailonek, ve kterém člověk mluví sám o sobě, není úplně jednoduché. I proto si velmi považujeme toho, že se našlo více než 100 uchazečů, kteří sebrali svůj řidičský um, rozum i odvahu a přihlásili se do projektu Autoklub Peugeot Rally Talent 2018.
Odborná porota dlouho rokovala a skládala všechna pro i proti, aby nakonec vybrala 25 pilotů, kteří postoupili do semifinále. Těmi jsou: Jan DVOŘÁK, Radek FRANC, Matyáš HOMOLA. Maximilian HÖNIG, Adam CHARVÁT, Linda JANÁČKOVÁ, Karolína KOŘÍSTKOVÁ, Jakub LAVICKÝ, Tereza MACHOVÁ, Matěj MAREČEK, Patrik OTRUBA, Tomáš PALBUCHTA, Jan POŘÍZEK, Lukáš POTOCKÝ, Petr SABLÍK, Matěj SÍTNÍK, Petr SUCHÁNEK, Filip ŠIMÍK, Václav ŠINDELÁŘ, Daniel TOMEK, Tomáš UHER, Tomáš VALLA, Pavel VAVROUŠEK, Tomáš VLČEK a Lukáš WUDY.
Samotná eliminace na základě dotazníku byla veliká. Z tohoto důvodu bude semifinálové kolo pouze jedno. Souboj o postup do národního finále vypukne již tuto neděli, 3. září 2017 na polygonu v Hradci Králové.
Vybraní závodníci pojedou slalomový závod svými vlastními vozy (nebo zapůjčenými). Není třeba bát se rozdílu ve výkonosti vozů jednotlivých závodníků, protože závody nebudou probíhat „napříč závodníky“. Vedle syrového výkonu auta bude přihlíženo především k přístupu k vozu, progres ve vlastním zlepšování a cit pro jízdu. Je jasné, že WRC bude na totožné trati rychlejší než R2, a právě proto bylo přistoupeno k tomuto hodnocení, které je korektnější. Dalším důležitým bodem je pak pohovor s porotou.
Ze závodní neděle na královehradeckém polygonu vzejde 12 nejlepších pilotů, kteří budou mít zajištěnou účast ve velkém národním finále. To proběhne formou víkendového campu ve dnech 21. – 22. října 2017.
Vítěz soutěže se může těšit na nadcházející závodní sezonu, kterou v rámci Rally Sprint série 2018 absolvuje za volantem vozu Peugeot 208 R2.
Partnerem soutěže, pořádané Autoklubem České republiky, je Peugeot Česká Republika.
Informace i přehledný soupis podmínek soutěže jsou k dispozici na webových stránkách projektu či sociálních médiích – facebooku, instagramu, twitteru a youtube. Další informace je možné získat prostřednictvím e-mailu adresovaného na adresu rallytalent@autoklub.cz.
Zdroj: Klára Sobotková
Media a komunikace, Autoklub ČR
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.