Není žádným tajemstvím, že Autoklub České republiky se opět vydal na lov mladých, neokoukaných a talentovaných pilotů z řad licencovaných jezdců i široké veřejnosti. Naposledy 29. srpna 2017 měli všichni uchazeči, kteří splňují podmínky projektu, možnost zaregistrovat se a udělat tak první, tolik potřebný krok k tomu, aby se mohli stát Autoklub Peugeot Rally Talentem pro rok 2018.
S radostí můžeme oznámit, že i přes striktní pravidla, náročnou registraci a pro mnohé možná i první vystoupení před kamerou, se našlo 137 odvážných, kteří odeslali přihlášku splňující všechny požadavky. Už jen věkové omezení 18 až 23 let sebralo vítr z plachet mnohým pilotům, kteří by se jinak rádi zúčastnili. Nejinak tomu bylo i u videa, kde se naplno ukázalo, že natočit krátký medailonek, ve kterém člověk mluví sám o sobě, není úplně jednoduché. I proto si velmi považujeme toho, že se našlo více než 100 uchazečů, kteří sebrali svůj řidičský um, rozum i odvahu a přihlásili se do projektu Autoklub Peugeot Rally Talent 2018.
Odborná porota dlouho rokovala a skládala všechna pro i proti, aby nakonec vybrala 25 pilotů, kteří postoupili do semifinále. Těmi jsou: Jan DVOŘÁK, Radek FRANC, Matyáš HOMOLA. Maximilian HÖNIG, Adam CHARVÁT, Linda JANÁČKOVÁ, Karolína KOŘÍSTKOVÁ, Jakub LAVICKÝ, Tereza MACHOVÁ, Matěj MAREČEK, Patrik OTRUBA, Tomáš PALBUCHTA, Jan POŘÍZEK, Lukáš POTOCKÝ, Petr SABLÍK, Matěj SÍTNÍK, Petr SUCHÁNEK, Filip ŠIMÍK, Václav ŠINDELÁŘ, Daniel TOMEK, Tomáš UHER, Tomáš VALLA, Pavel VAVROUŠEK, Tomáš VLČEK a Lukáš WUDY.
Samotná eliminace na základě dotazníku byla veliká. Z tohoto důvodu bude semifinálové kolo pouze jedno. Souboj o postup do národního finále vypukne již tuto neděli, 3. září 2017 na polygonu v Hradci Králové.
Vybraní závodníci pojedou slalomový závod svými vlastními vozy (nebo zapůjčenými). Není třeba bát se rozdílu ve výkonosti vozů jednotlivých závodníků, protože závody nebudou probíhat „napříč závodníky“. Vedle syrového výkonu auta bude přihlíženo především k přístupu k vozu, progres ve vlastním zlepšování a cit pro jízdu. Je jasné, že WRC bude na totožné trati rychlejší než R2, a právě proto bylo přistoupeno k tomuto hodnocení, které je korektnější. Dalším důležitým bodem je pak pohovor s porotou.
Ze závodní neděle na královehradeckém polygonu vzejde 12 nejlepších pilotů, kteří budou mít zajištěnou účast ve velkém národním finále. To proběhne formou víkendového campu ve dnech 21. – 22. října 2017.
Vítěz soutěže se může těšit na nadcházející závodní sezonu, kterou v rámci Rally Sprint série 2018 absolvuje za volantem vozu Peugeot 208 R2.
Partnerem soutěže, pořádané Autoklubem České republiky, je Peugeot Česká Republika.
Informace i přehledný soupis podmínek soutěže jsou k dispozici na webových stránkách projektu či sociálních médiích – facebooku, instagramu, twitteru a youtube. Další informace je možné získat prostřednictvím e-mailu adresovaného na adresu rallytalent@autoklub.cz.
Zdroj: Klára Sobotková
Media a komunikace, Autoklub ČR
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.