Po vítězství v rámci týmové soutěže se ACCR CZECH TEAMu podařilo stejný úspěch zopakovat i na Barum Czech Rally Zlín. Prvenství na domácím podniku katapultovalo český reprezentační tým na třetí místo v kategorii ERC Teams.
Letošní ročník Barum Czech Rally Zlín se zařadí mezi ty nejnabitější v historii. Ve špičkové konkurenci se neztratily ani posádky ACCR CZECH TEAMu. Nejlépe se opět vedlo Filipu Marešovi, když skončil v hodnocení ERC Junior U27 druhý za vítězným Zawadou. Připsal si tak další cenný úspěch a vyšvihl se na průběžnou třetí příčku v hodnocení své kategorie. „S konečným výsledkem jsem spokojený, ale hodně času jsme ztratili kvůli defektu. V té době jsme bojovali o vítězství na domácí soutěži, takže nás prázdná pneumatika trochu zamrzela. V závěru jsme měli problémy se spojkou, ale podařilo se nám dojet až do cíle,“ zhodnotil své vystoupení Filip Mareš, který do týmového hodnocení připsal body za první místo.
Krásných 18 bodů za druhé místo v rámci týmového hodnocení připsal Dominik Brož, který se vrátil zpět za volant Peugeotu 208 R2. V průběhu celého víkendu zajížděl velmi dobré časy, až technické problémy jej v závěru srazily na pátou příčku hodnocení ERC Junior U27. „Celý víkend se mi dařilo, ale jsem trochu zklamaný, protože jsme měli problémy s motorem a elektronikou, které se nám nepodařilo úplně vyřešit. Ale dojeli jsme až do cíle a získali drahocenné body, takže jsme spokojeni,“ řekl Dominik Brož.
Velké naděje se vkládaly i do Jana Černého, který chtěl navázat na pódiové umístění z loňského ročníku. Od úvodních kilometrů šel Jan Černý za svým cílem a postupně se dostal do souboje s Marijanem Griebelem o vítězství v rámci ERC Junior U28. Bohužel, defekt na RZ 12 znamenal konec nadějí na prvenství. A přestože se dokázali Černý s Černohorským na posledním testu vyhoupnout na druhou příčku v hodnocení ERC Junior U28, příbramský pilot v cíli neskrýval zklamání: „Nejsem moc spokojený, protože jsem chtěl bojovat o vítězství v juniorech a také o dobré umístění v celkové klasifikaci. Ale měli jsme smůlu, potkal nás defekt. Je to součást hry, ale stejně mě to mrzí, protože jsme byli na dobré pozici. Jízda se mi dařila, věřil jsem si, postupně jsme se zlepšovali, užíval jsem si to. Pořád je ještě hodně věcí, na kterých musíme zapracovat.“
Zdroj: Klára Sobotková Media a komunikace, Autoklub ČR
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.