Po vítězství v rámci týmové soutěže se ACCR CZECH TEAMu podařilo stejný úspěch zopakovat i na Barum Czech Rally Zlín. Prvenství na domácím podniku katapultovalo český reprezentační tým na třetí místo v kategorii ERC Teams.
Letošní ročník Barum Czech Rally Zlín se zařadí mezi ty nejnabitější v historii. Ve špičkové konkurenci se neztratily ani posádky ACCR CZECH TEAMu. Nejlépe se opět vedlo Filipu Marešovi, když skončil v hodnocení ERC Junior U27 druhý za vítězným Zawadou. Připsal si tak další cenný úspěch a vyšvihl se na průběžnou třetí příčku v hodnocení své kategorie. „S konečným výsledkem jsem spokojený, ale hodně času jsme ztratili kvůli defektu. V té době jsme bojovali o vítězství na domácí soutěži, takže nás prázdná pneumatika trochu zamrzela. V závěru jsme měli problémy se spojkou, ale podařilo se nám dojet až do cíle,“ zhodnotil své vystoupení Filip Mareš, který do týmového hodnocení připsal body za první místo.
Krásných 18 bodů za druhé místo v rámci týmového hodnocení připsal Dominik Brož, který se vrátil zpět za volant Peugeotu 208 R2. V průběhu celého víkendu zajížděl velmi dobré časy, až technické problémy jej v závěru srazily na pátou příčku hodnocení ERC Junior U27. „Celý víkend se mi dařilo, ale jsem trochu zklamaný, protože jsme měli problémy s motorem a elektronikou, které se nám nepodařilo úplně vyřešit. Ale dojeli jsme až do cíle a získali drahocenné body, takže jsme spokojeni,“ řekl Dominik Brož.
Velké naděje se vkládaly i do Jana Černého, který chtěl navázat na pódiové umístění z loňského ročníku. Od úvodních kilometrů šel Jan Černý za svým cílem a postupně se dostal do souboje s Marijanem Griebelem o vítězství v rámci ERC Junior U28. Bohužel, defekt na RZ 12 znamenal konec nadějí na prvenství. A přestože se dokázali Černý s Černohorským na posledním testu vyhoupnout na druhou příčku v hodnocení ERC Junior U28, příbramský pilot v cíli neskrýval zklamání: „Nejsem moc spokojený, protože jsem chtěl bojovat o vítězství v juniorech a také o dobré umístění v celkové klasifikaci. Ale měli jsme smůlu, potkal nás defekt. Je to součást hry, ale stejně mě to mrzí, protože jsme byli na dobré pozici. Jízda se mi dařila, věřil jsem si, postupně jsme se zlepšovali, užíval jsem si to. Pořád je ještě hodně věcí, na kterých musíme zapracovat.“
Zdroj: Klára Sobotková Media a komunikace, Autoklub ČR
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?