Po vítězství v rámci týmové soutěže se ACCR CZECH TEAMu podařilo stejný úspěch zopakovat i na Barum Czech Rally Zlín. Prvenství na domácím podniku katapultovalo český reprezentační tým na třetí místo v kategorii ERC Teams.
Letošní ročník Barum Czech Rally Zlín se zařadí mezi ty nejnabitější v historii. Ve špičkové konkurenci se neztratily ani posádky ACCR CZECH TEAMu. Nejlépe se opět vedlo Filipu Marešovi, když skončil v hodnocení ERC Junior U27 druhý za vítězným Zawadou. Připsal si tak další cenný úspěch a vyšvihl se na průběžnou třetí příčku v hodnocení své kategorie. „S konečným výsledkem jsem spokojený, ale hodně času jsme ztratili kvůli defektu. V té době jsme bojovali o vítězství na domácí soutěži, takže nás prázdná pneumatika trochu zamrzela. V závěru jsme měli problémy se spojkou, ale podařilo se nám dojet až do cíle,“ zhodnotil své vystoupení Filip Mareš, který do týmového hodnocení připsal body za první místo.
Krásných 18 bodů za druhé místo v rámci týmového hodnocení připsal Dominik Brož, který se vrátil zpět za volant Peugeotu 208 R2. V průběhu celého víkendu zajížděl velmi dobré časy, až technické problémy jej v závěru srazily na pátou příčku hodnocení ERC Junior U27. „Celý víkend se mi dařilo, ale jsem trochu zklamaný, protože jsme měli problémy s motorem a elektronikou, které se nám nepodařilo úplně vyřešit. Ale dojeli jsme až do cíle a získali drahocenné body, takže jsme spokojeni,“ řekl Dominik Brož.
Velké naděje se vkládaly i do Jana Černého, který chtěl navázat na pódiové umístění z loňského ročníku. Od úvodních kilometrů šel Jan Černý za svým cílem a postupně se dostal do souboje s Marijanem Griebelem o vítězství v rámci ERC Junior U28. Bohužel, defekt na RZ 12 znamenal konec nadějí na prvenství. A přestože se dokázali Černý s Černohorským na posledním testu vyhoupnout na druhou příčku v hodnocení ERC Junior U28, příbramský pilot v cíli neskrýval zklamání: „Nejsem moc spokojený, protože jsem chtěl bojovat o vítězství v juniorech a také o dobré umístění v celkové klasifikaci. Ale měli jsme smůlu, potkal nás defekt. Je to součást hry, ale stejně mě to mrzí, protože jsme byli na dobré pozici. Jízda se mi dařila, věřil jsem si, postupně jsme se zlepšovali, užíval jsem si to. Pořád je ještě hodně věcí, na kterých musíme zapracovat.“
Zdroj: Klára Sobotková Media a komunikace, Autoklub ČR
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.