Parádní druhé místo ve své třídě a také reálná šance na stříbro v celkovém pořadí seriálu MČR v rally. S takto příjemnou bilancí se vrátila z největšího motoristického podniku sezony z Barum Czech rally Zlín posádka JP Motorsport teamu Jaroslav Pešl - Roman Pešek (Mitsubishi Lancer EVO IX).
Po loňském třetím místě si na letošní Barumce Jaroslav Pešl brousil zuby na podobný výsledek. Nejenže ten loňský vyrovnal, ale nakonec i o stupínek vylepšil. Za suverénním Martinem Březíkem, který ve třídě 3 kraluje celému seriálu MČR, si Pešl konstantní jízdou bez zbytečného riskování bezpečně dojel pro stříbro ve třídě 3 a v cíli tak byl velmi spokojený. „Nerad bych se opakoval, ale Barumka prostě je takovým specifickým způsobem obtížná a je fakt dost těžké ji dojet. Nám se to podařilo a ještě navíc i druzí ve třídě, takže za letošní Barumku určitě spokojenost,“ pochvaloval si v cíli úspěšnou soutěž pilot posádky Jaroslav Pešl, jenž tak nejlepším možným způsobem navázal i na třetí příčku ve své třídě z předchozího dílu šampionátu na Rally Bohemia.
Posádku JP Motorsport teamu na Barumce držela ve hře především jasně zvolená taktika a její dodržování. „Vlastně po celou soutěž jsme se drželi naší strategie, tedy konstantní tempo a relativně bezpečná jízda. Díky tomu a dle mě i díky faktu, že jsme se vyhnuli defektům, které často rozhodují o úspěchu a neúspěchu, jsme to zvládli a dojeli si pro stříbro,“ ohlédl se za Barum Czech Rally Zlín Jaroslav Pešl.
Po největším českém rally podniku v okolí Zlína je nyní na řadě poslední sedmý podnik šampionátu MČR – Rally Příbram. „Loni jsem to tam celkem nezvládl a mám k trati takový ten zdravý respekt. Ale na závod se hodně těšíme,“ dodal Jaroslav Pešl.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?