Cílové rampy Barum Czech Rally Zlín 2017 se ŠKODA Fabia R5 posádky Štajf-Skácelová letos nedočkala. Slibný úvod: po RZ6 Štajf-Skácelová na solidním 13. místě. Ohnivý konec: požár Fabie R5 utnul účinkování týmu v Barum Rally 2017. Osudu navzdory: další plány na mezinárodní rallye scéně běží dál.
Cílové rampy Barum Czech Rally Zlín 2017 se ŠKODA Fabia R5 posádky Štajf-Skácelová letos nedočkala. Účinkování Klokočka ŠKODA Czech National Teamu ukončil po 6. rychlostní zkoušce požár vozu.
„Kdyby mi tenhle scénář někdo řekl před startem, myslel bych si o něm svoje…,“ krčí bezmocně rameny Vojtěch Štajf, když rekapituluje konec na Barum Czech Rally Zlín 2017. Těsně za RZ6 Biskupice II, na průběžném 13. místě, shořela jeho ŠKODA Fabia R5 na uhel. Pech na entou…
Klokočka ŠKODA Czech National Team přitom do letošní „barumky“ vykročil pravou nohou a na dostřel plánované první patnáctky dokončil městkou noční superspeciálku na 16. pozici. Štajf si pochvaloval čím dál lepší spolupráci se stále novopečenou navigátorkou Markétou Skácelovou, pro kterou šlo de facto o domácí soutěž. „Na barumku jsem se tolik těšila a od začátku si ji užívala. Moc mě mrzí, že jsme museli takto odstoupit. Na druhou stranu si ale uvědomuji, jaké jsme měli štěstí. Oheň byl tak rychlý, že jsme si stačili vzít jen doklady, telefony a helmy a utéct z plamenů,“ komentuje dramatické chvíle Skácelová.
Do tohoto okamžiku se první etapa vyvíjela slibně a z pátečního 16. místa se Štajf se Skácelovou na správně nastaveném voze probíjeli vpřed a drželi krok s širší špičkou v podobě Valouška či Kočiho na Fabiích R5 a byli před Jakešem, Bisahou a Odložilíkem nebo Vlčkem na Fordech Fiesta R5. K posunu vpřed mimořádně silným startovním polem přispěl stabilní výkon s vrcholným 5. časem na okruhové RZ5 Březová, v níž posádce zeleno-šedé Fabie R5 aplaudovaly špalíry diváků. „Ty časy jsme zajížděli skvělé, spolupráce s Markétou byla zkoušku od zkoušky lepší a troják nebo slušovická erzeta nám vyloženě sedly. Měli jsme dobrou náladu, auto fungovalo skvěle, a i přes sobotní horko se nám závodilo moc pěkně, časové ztráty jsme nabrali jen při dojetí Mirka Jakeše s Marcelou Ehlovou na Semetíně, kdy jsme do cíle jeli asi 2 kilometry za ním, a pak jsem díky jezdecké chybě ztratil asi 10 sekund na druhých Biskupicích“ ohlédl se za úspěšnou částí „barumky“ Štajf.
Nedaleko za cílem této zkoušky pak dealerský vůz ŠKODA Fabia R5 zachvátily ničivé plameny: „Přestože se nám za námi jedoucí posádky snažily pomoct ručními hasicími přístroji, za což bych jim chtěl ještě jednou poděkovat, nepodařilo se vůz uhasit. Plameny zlikvidovaly celé auto dřív, než dorazili hasiči,“ dokumentoval ničivost ohně Štajf.
Požár vozu tak nejen znamenal konec Klokočka ŠKODA Czech National Teamu v Barum Czech Rally Zlín 2017, ale nepříjemně zasáhl i do dalších plánů projektu Racing 21. „Ještě v sobotu odpoledne jsme museli aktivovat krizový scénář a hledat náhradní řešení pro naše nadnárodní soutěžní plány, které připravujeme už dlouho. Tohle přišlo v ten nejméně vhodný čas. Ale jsme silný tým, který si poradí i v této situaci,“ dodal na závěr Štajf.
Zdroj: Racing 21
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.