Cílové rampy Barum Czech Rally Zlín 2017 se ŠKODA Fabia R5 posádky Štajf-Skácelová letos nedočkala. Slibný úvod: po RZ6 Štajf-Skácelová na solidním 13. místě. Ohnivý konec: požár Fabie R5 utnul účinkování týmu v Barum Rally 2017. Osudu navzdory: další plány na mezinárodní rallye scéně běží dál.
Cílové rampy Barum Czech Rally Zlín 2017 se ŠKODA Fabia R5 posádky Štajf-Skácelová letos nedočkala. Účinkování Klokočka ŠKODA Czech National Teamu ukončil po 6. rychlostní zkoušce požár vozu.
„Kdyby mi tenhle scénář někdo řekl před startem, myslel bych si o něm svoje…,“ krčí bezmocně rameny Vojtěch Štajf, když rekapituluje konec na Barum Czech Rally Zlín 2017. Těsně za RZ6 Biskupice II, na průběžném 13. místě, shořela jeho ŠKODA Fabia R5 na uhel. Pech na entou…
Klokočka ŠKODA Czech National Team přitom do letošní „barumky“ vykročil pravou nohou a na dostřel plánované první patnáctky dokončil městkou noční superspeciálku na 16. pozici. Štajf si pochvaloval čím dál lepší spolupráci se stále novopečenou navigátorkou Markétou Skácelovou, pro kterou šlo de facto o domácí soutěž. „Na barumku jsem se tolik těšila a od začátku si ji užívala. Moc mě mrzí, že jsme museli takto odstoupit. Na druhou stranu si ale uvědomuji, jaké jsme měli štěstí. Oheň byl tak rychlý, že jsme si stačili vzít jen doklady, telefony a helmy a utéct z plamenů,“ komentuje dramatické chvíle Skácelová.
Do tohoto okamžiku se první etapa vyvíjela slibně a z pátečního 16. místa se Štajf se Skácelovou na správně nastaveném voze probíjeli vpřed a drželi krok s širší špičkou v podobě Valouška či Kočiho na Fabiích R5 a byli před Jakešem, Bisahou a Odložilíkem nebo Vlčkem na Fordech Fiesta R5. K posunu vpřed mimořádně silným startovním polem přispěl stabilní výkon s vrcholným 5. časem na okruhové RZ5 Březová, v níž posádce zeleno-šedé Fabie R5 aplaudovaly špalíry diváků. „Ty časy jsme zajížděli skvělé, spolupráce s Markétou byla zkoušku od zkoušky lepší a troják nebo slušovická erzeta nám vyloženě sedly. Měli jsme dobrou náladu, auto fungovalo skvěle, a i přes sobotní horko se nám závodilo moc pěkně, časové ztráty jsme nabrali jen při dojetí Mirka Jakeše s Marcelou Ehlovou na Semetíně, kdy jsme do cíle jeli asi 2 kilometry za ním, a pak jsem díky jezdecké chybě ztratil asi 10 sekund na druhých Biskupicích“ ohlédl se za úspěšnou částí „barumky“ Štajf.
Nedaleko za cílem této zkoušky pak dealerský vůz ŠKODA Fabia R5 zachvátily ničivé plameny: „Přestože se nám za námi jedoucí posádky snažily pomoct ručními hasicími přístroji, za což bych jim chtěl ještě jednou poděkovat, nepodařilo se vůz uhasit. Plameny zlikvidovaly celé auto dřív, než dorazili hasiči,“ dokumentoval ničivost ohně Štajf.
Požár vozu tak nejen znamenal konec Klokočka ŠKODA Czech National Teamu v Barum Czech Rally Zlín 2017, ale nepříjemně zasáhl i do dalších plánů projektu Racing 21. „Ještě v sobotu odpoledne jsme museli aktivovat krizový scénář a hledat náhradní řešení pro naše nadnárodní soutěžní plány, které připravujeme už dlouho. Tohle přišlo v ten nejméně vhodný čas. Ale jsme silný tým, který si poradí i v této situaci,“ dodal na závěr Štajf.
Zdroj: Racing 21
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?