Tohtoročná Barum Rally Zlín, podujatie zaradené do seriálu FIA European Rally Championship, nedopadla pre slovenský RUFA SPORT Team úplne najlepšie.
Jedna z najlepších rally súťaží seriálu FIA ERC prilákala do Zlína nielen množstvo špičkových posádok, ale rovnako ako už mnohokrát v minulosti, aj neskutočne veľa divákov, lačných po poriadnych rally zážitkoch. V takomto prostredí sa aj samotným súťažným posádkam štartuje podstatne lepšie, v porovnaní s podujatiami zaradenými do národného šampionátu. Inak tomu nebolo ani v prípade posádky slovenského RUFA SPORT Teamu, Grzegorza Grzyba a Jakuba Wróbela. Táto dvojica predviedla veľmi slušný výkon už v rámci piatkovej (25.8.2017), úvodnej rýchlostnej skúšky. Tá viedla už tradične ulicami mesta Zlína a Grzegorzovi s Jakubom tu patrilo deviate miesto absolútneho poradia. Po prenocovaní na posádky čakali podstatne zložitejšie rýchlostné skúšky, pričom v prvej z nich dojazdil štvornásobný slovenský absolútny rally majster na trinástom mieste. Ďalší test sa však pre poľskú dvojicu reprezentujúcu slovenský tím stal osudným, keď po drobnom výlete mimo trať nevydržal motor na inak perfektne fungujúcej Škode Fabia R5 z dielní košického MM Rally Teamu. Samozrejme po tomto momente pre RUFA SPORT Team a jeho posádku Barum Czech Rally Zlín 2017 skončila.
„Všetkým kto sa okolo rally súťaží pohybujú, či sa priamo do rally diania zapájajú je jasné, že takéto veci sa stávajú bežne. Jazdci na úrovni seriálu FIA European Rally Championship jazdia neskutočne rýchle, mnohokrát už za pomyselnou hranicou a drobné výlety sú súčasťou hry. Žiaľ, pri tom našom sa poškodil motor Škody Fabia R5, čo ma mrzí. Verím však, že MM Rally Team dostane škodovku v rekordnom čase opäť do požadovanej kondície, keďže už počas nadchádzajúcej soboty nás čaká predposledné podujatie zaradené do seriálu slovenských majstrovstiev,“ povedal Ľubomír Kleman, manažér RUFA SPORT Teamu po odstúpení jeho posádky z Barum Rally Zlín 2017.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?