Mať sny a hlavne si ich postupne plniť je pekná vec. Jeden taký sa počas víkendu podarilo aj Vladovi Hanušovi. Dojazdiť Barum Czech Rally Zlín až do cieľa. To všetko s novým spolujazdcom a Fordom Fiesta R5.
Barum Czech Rally Zlín, odujatie zaradené do seriálu FIA European Rally Championship. Súťaž nesmierne náročná, štartová listina poriadne zaplnená zvučnými menami z celej Európy, k tomu nádherná atmosféra, akú vedia zabezpečiť v Zlíne už veľa rokov doslova fanatickí rally diváci. Tak toto všetko zažil Vlado Hanuš na vlastnej koži už po druhýkrát, v tomto prípade však so zdarným koncom.
„To akú atmosféru vedia spraviť v okolí rýchlostných skúšok diváci v Zlíne som si odskúšal v minulosti nielen ako divák, ale pred dvoma rokmi aj ako súťažiaci. Vtedy sa mi však nepodarilo doraziť cieľa, teda podarilo, ale iba systémom super rally, keď sme po dostúpení naskočili do druhej etapy naspäť. Mojom snom však bolo absolvovať túto súťaž celú a zažiť aj atmosféru na cieľovej rampe. To sa teraz podarilo aj vďaka môjmu novému spolujazdcovi, Jardovi Novákovi, s ktorým som išiel premiérovo. Musím však povedať, že Jarda je špičkový spolujazdec, ktorý absolvoval barumku už nespočetne veľakrát. Bolo to ňom aj vidieť, keďže veľa vecí mi diktoval už vopred, na veľa vecí ma vedel dopredu upozorniť. Vďaka tomu sme neustále zrýchľovali a ja som do seba vstrebával stále ďalšie a ďalšie nové skúsenosti. Okrem tohto ma nesmierne tešilo, že naša Fiona išla ako hodinky, od štartu až do cieľa. Jediné čo bol problém, bola úvodná, mestská rýchlostná skúška kde niektoré z pred nami štartujúcich áut vylialo olej a my sme išli ako na ľade. Samozrejme sme tu nabrali veľkú stratu. Druhá vec bola penalizácia za nedobrzdenie do retardéra, čo ma mrzí, ale to sme už išli na poriadne zničených pneumatikách a fakt už nefungovali. Keď už sme pri pneumatikách, tu sme trošku laborovali. Prišla nám totiž nová zmes, ktorú som ešte nikdy neskúšal a navyše boli doslova tropické teploty, v akých som pneumatiky zase fungujú úplne inak ako pri normálnych teplotách. Samozrejme priznávam, mali sme počas súťaže aj nejaké drobné krízovky, tie však dopadli dobre, bez výletu mimo trať, čo je podstatné. Celú súťaž hodnotím ako výbornú, nazbieral som opäť množstvo nových skúseností a poriadne sa aj rozjazdil. Škoda len toho oleja na prvom teste a tej penalizácie, myslím, že sme mohli byť v konečnom poradí podstatne vyššie,“ opísal Barum Czech Rally Zlín 2017 Vlado Hanuš.
VH Autoracing, ale ani Vlado Hanuš a dokonca ani Jaroslav Novák nemôžu teraz odpočívať, keďže už počas nadchádzajúcej soboty sa spoločne predstavia slovenským divákom na rally v Trebišove. Ale o tom sa dozviete z inej správy.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?