Poškozená poloosa, chladič a předčasný konec pro Jarka a Marcina na Barum Rally. Riziko poškození motoru donutilo Jarka Szeju učinit těžké rozhodnutí odstoupit ze šestého závodu Mistrovství ČR v rally. Dobré tempo na třech dopoledních RZ sobotní etapy přineslo GK Forge Metkom Rally Teamu postup o devět míst výše v absolutní klasifikaci. Bratři Szejové byli do nešťastné RZ Semetín druhým nejrychlejším týmem „červeno – bílých”.
Plán, který si Jarek s Marcinem na Barum Rally vytyčili, se bohužel nepodařilo zrealizovat. Bratři Szejové chtěli zabojovat o důležité body do klasifikace Mistrovství ČR a zároveň se prezentovat rychlou jízdou před polskými fanoušky, kteří se ve velkém počtu objevili u tratí zlínské soutěže. První sobotní sekce GK Forge Metkom Rally Teamu znamenala solidním vzestup. Po čtyřech zkouškách z celkových patnácti a 43 ostrých km si posádka Fordu Fiesta R5 polepšila o devět míst a do servisu vjížděla jako šestnáctá absolutně a druhá mezi polskými dvojicemi. Byl to výsledek čisté jízdy a nekompromisního dodržování strategie pro úvodní část závodu. Na dalších rychlostních zkouškách pak Poláci chtěli své tempo zvýšit.
Bohužel na začátku druhé sekce došlo u Fordu Fiesta R5 k poškození poloosy, auto se dalo jen těžko ovládat, chovalo se nepředvídatelně. Polská dvojice se snažila pokračovat v jízdě, aby dojela do servisu a mohla dále pokračovat v etapě. Na trati RZ Semetín, i přes nepříliš velkou rychlost, Jarek nezvládl k pasáži s množstvím prachu a štěrku svůj vůz. Fiesta vyletěla z trati a výsledkem bylo poškození přední části vozu, včetně chladiče, a odstoupení.
Mechanici stáje Orsák Rally Sport se tak pokusili fiestu opravit alespoň na nedělní etapu, aby bratři Szejové mohli pokračovat v závodě a bojovat o bonusové body do Mistrovství ČR. Po důkladné prohlídce auta se však ukázalo, že z důvodu nehody správně nefungovalo mazání motoru, takže jeho další použití mohlo znamenat velké škody na agregátu fiesty. Navíc rozebrání a kontrola motoru nebyla v polních podmínkách servisní zóny možná, což tým donutilo k těžkému kroku, ukončit svou letošní účast na Barumce.
Jarek Szeja: – Motorsport bývá občas nepřejícný a ukazuje nám, i přes veškerou snahu, svou stinnou stránku. Před startem jsme si řekli, že v tomto závodě budeme postupovat malými krůčky dopředu a od začátku jsme tento plán realizovali. Vše směřovali pozitivně, až do prvního průjezdu RZ Březová, kde se poškodila poloosa, a fiesta si začala dělat, co chtěla. Těžko se řídila, ve vysokých rychlostech se nedalo předvídat, co přijde. A právě kvůli tomu jsme na Semetíně vyskočili z trati a přitom poškodili chladič. Strašně moc jsme se chtěli vrátit aspoň do nedělní etapy, obzvláště, když kolem tratí jsme viděli velké množství krajanů a polských vlajek. Chtěli jsme zároveň zabojovat o bonusové body do klasifikace MČR. Ale v druhé etapě jsme se nakonec objevili u tratí jen jako diváci. To bylo velké zklamání, protože jsme k závodu přistupovali velmi zodpovědně, šli do Barumky s chladnou hlavou a zbytečně jsme neriskovali. Z minulosti jsme dobře věděli, jak těžké je Barumku vůbec dokončit. Riziko poškození motoru však bylo natolik reálné a oprava by mohla stát tým několik desítek tisíc euro. Na letošní ročník prestižní české soutěže tak nebudeme vzpomínat nejlépe, ale doufám, že nás tato událost jako tým posílí. Fanoušky ujišťuji, že nás budou moci brzy opět vidět v akci. Poprvé již za týden na Rally Ustroň – na závodě v mém rodném městě, na který zároveň všechny srdečně zvu. Takže nashledanou a děkuji za podporu na Barumce.
V sezóně 2017 Jarosława a Marcina Szeje podporují: GK Forge Grelowski Kovoobrábění, skupina Metkom, Satjam, Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed a střeší krytiny Pniok Sylwester a mediální partněři: Wirtualna Polska, Radio Bielsko, TVP Katowice, Motowizja a portál OX.pl.
Zdroj: GK Forge Rally Team
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?