Poškozená poloosa, chladič a předčasný konec pro Jarka a Marcina na Barum Rally. Riziko poškození motoru donutilo Jarka Szeju učinit těžké rozhodnutí odstoupit ze šestého závodu Mistrovství ČR v rally. Dobré tempo na třech dopoledních RZ sobotní etapy přineslo GK Forge Metkom Rally Teamu postup o devět míst výše v absolutní klasifikaci. Bratři Szejové byli do nešťastné RZ Semetín druhým nejrychlejším týmem „červeno – bílých”.
Plán, který si Jarek s Marcinem na Barum Rally vytyčili, se bohužel nepodařilo zrealizovat. Bratři Szejové chtěli zabojovat o důležité body do klasifikace Mistrovství ČR a zároveň se prezentovat rychlou jízdou před polskými fanoušky, kteří se ve velkém počtu objevili u tratí zlínské soutěže. První sobotní sekce GK Forge Metkom Rally Teamu znamenala solidním vzestup. Po čtyřech zkouškách z celkových patnácti a 43 ostrých km si posádka Fordu Fiesta R5 polepšila o devět míst a do servisu vjížděla jako šestnáctá absolutně a druhá mezi polskými dvojicemi. Byl to výsledek čisté jízdy a nekompromisního dodržování strategie pro úvodní část závodu. Na dalších rychlostních zkouškách pak Poláci chtěli své tempo zvýšit.
Bohužel na začátku druhé sekce došlo u Fordu Fiesta R5 k poškození poloosy, auto se dalo jen těžko ovládat, chovalo se nepředvídatelně. Polská dvojice se snažila pokračovat v jízdě, aby dojela do servisu a mohla dále pokračovat v etapě. Na trati RZ Semetín, i přes nepříliš velkou rychlost, Jarek nezvládl k pasáži s množstvím prachu a štěrku svůj vůz. Fiesta vyletěla z trati a výsledkem bylo poškození přední části vozu, včetně chladiče, a odstoupení.
Mechanici stáje Orsák Rally Sport se tak pokusili fiestu opravit alespoň na nedělní etapu, aby bratři Szejové mohli pokračovat v závodě a bojovat o bonusové body do Mistrovství ČR. Po důkladné prohlídce auta se však ukázalo, že z důvodu nehody správně nefungovalo mazání motoru, takže jeho další použití mohlo znamenat velké škody na agregátu fiesty. Navíc rozebrání a kontrola motoru nebyla v polních podmínkách servisní zóny možná, což tým donutilo k těžkému kroku, ukončit svou letošní účast na Barumce.
Jarek Szeja: – Motorsport bývá občas nepřejícný a ukazuje nám, i přes veškerou snahu, svou stinnou stránku. Před startem jsme si řekli, že v tomto závodě budeme postupovat malými krůčky dopředu a od začátku jsme tento plán realizovali. Vše směřovali pozitivně, až do prvního průjezdu RZ Březová, kde se poškodila poloosa, a fiesta si začala dělat, co chtěla. Těžko se řídila, ve vysokých rychlostech se nedalo předvídat, co přijde. A právě kvůli tomu jsme na Semetíně vyskočili z trati a přitom poškodili chladič. Strašně moc jsme se chtěli vrátit aspoň do nedělní etapy, obzvláště, když kolem tratí jsme viděli velké množství krajanů a polských vlajek. Chtěli jsme zároveň zabojovat o bonusové body do klasifikace MČR. Ale v druhé etapě jsme se nakonec objevili u tratí jen jako diváci. To bylo velké zklamání, protože jsme k závodu přistupovali velmi zodpovědně, šli do Barumky s chladnou hlavou a zbytečně jsme neriskovali. Z minulosti jsme dobře věděli, jak těžké je Barumku vůbec dokončit. Riziko poškození motoru však bylo natolik reálné a oprava by mohla stát tým několik desítek tisíc euro. Na letošní ročník prestižní české soutěže tak nebudeme vzpomínat nejlépe, ale doufám, že nás tato událost jako tým posílí. Fanoušky ujišťuji, že nás budou moci brzy opět vidět v akci. Poprvé již za týden na Rally Ustroň – na závodě v mém rodném městě, na který zároveň všechny srdečně zvu. Takže nashledanou a děkuji za podporu na Barumce.
V sezóně 2017 Jarosława a Marcina Szeje podporují: GK Forge Grelowski Kovoobrábění, skupina Metkom, Satjam, Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed a střeší krytiny Pniok Sylwester a mediální partněři: Wirtualna Polska, Radio Bielsko, TVP Katowice, Motowizja a portál OX.pl.
Zdroj: GK Forge Rally Team
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.