Poškozená poloosa, chladič a předčasný konec pro Jarka a Marcina na Barum Rally. Riziko poškození motoru donutilo Jarka Szeju učinit těžké rozhodnutí odstoupit ze šestého závodu Mistrovství ČR v rally. Dobré tempo na třech dopoledních RZ sobotní etapy přineslo GK Forge Metkom Rally Teamu postup o devět míst výše v absolutní klasifikaci. Bratři Szejové byli do nešťastné RZ Semetín druhým nejrychlejším týmem „červeno – bílých”.
Plán, který si Jarek s Marcinem na Barum Rally vytyčili, se bohužel nepodařilo zrealizovat. Bratři Szejové chtěli zabojovat o důležité body do klasifikace Mistrovství ČR a zároveň se prezentovat rychlou jízdou před polskými fanoušky, kteří se ve velkém počtu objevili u tratí zlínské soutěže. První sobotní sekce GK Forge Metkom Rally Teamu znamenala solidním vzestup. Po čtyřech zkouškách z celkových patnácti a 43 ostrých km si posádka Fordu Fiesta R5 polepšila o devět míst a do servisu vjížděla jako šestnáctá absolutně a druhá mezi polskými dvojicemi. Byl to výsledek čisté jízdy a nekompromisního dodržování strategie pro úvodní část závodu. Na dalších rychlostních zkouškách pak Poláci chtěli své tempo zvýšit.
Bohužel na začátku druhé sekce došlo u Fordu Fiesta R5 k poškození poloosy, auto se dalo jen těžko ovládat, chovalo se nepředvídatelně. Polská dvojice se snažila pokračovat v jízdě, aby dojela do servisu a mohla dále pokračovat v etapě. Na trati RZ Semetín, i přes nepříliš velkou rychlost, Jarek nezvládl k pasáži s množstvím prachu a štěrku svůj vůz. Fiesta vyletěla z trati a výsledkem bylo poškození přední části vozu, včetně chladiče, a odstoupení.
Mechanici stáje Orsák Rally Sport se tak pokusili fiestu opravit alespoň na nedělní etapu, aby bratři Szejové mohli pokračovat v závodě a bojovat o bonusové body do Mistrovství ČR. Po důkladné prohlídce auta se však ukázalo, že z důvodu nehody správně nefungovalo mazání motoru, takže jeho další použití mohlo znamenat velké škody na agregátu fiesty. Navíc rozebrání a kontrola motoru nebyla v polních podmínkách servisní zóny možná, což tým donutilo k těžkému kroku, ukončit svou letošní účast na Barumce.
Jarek Szeja: – Motorsport bývá občas nepřejícný a ukazuje nám, i přes veškerou snahu, svou stinnou stránku. Před startem jsme si řekli, že v tomto závodě budeme postupovat malými krůčky dopředu a od začátku jsme tento plán realizovali. Vše směřovali pozitivně, až do prvního průjezdu RZ Březová, kde se poškodila poloosa, a fiesta si začala dělat, co chtěla. Těžko se řídila, ve vysokých rychlostech se nedalo předvídat, co přijde. A právě kvůli tomu jsme na Semetíně vyskočili z trati a přitom poškodili chladič. Strašně moc jsme se chtěli vrátit aspoň do nedělní etapy, obzvláště, když kolem tratí jsme viděli velké množství krajanů a polských vlajek. Chtěli jsme zároveň zabojovat o bonusové body do klasifikace MČR. Ale v druhé etapě jsme se nakonec objevili u tratí jen jako diváci. To bylo velké zklamání, protože jsme k závodu přistupovali velmi zodpovědně, šli do Barumky s chladnou hlavou a zbytečně jsme neriskovali. Z minulosti jsme dobře věděli, jak těžké je Barumku vůbec dokončit. Riziko poškození motoru však bylo natolik reálné a oprava by mohla stát tým několik desítek tisíc euro. Na letošní ročník prestižní české soutěže tak nebudeme vzpomínat nejlépe, ale doufám, že nás tato událost jako tým posílí. Fanoušky ujišťuji, že nás budou moci brzy opět vidět v akci. Poprvé již za týden na Rally Ustroň – na závodě v mém rodném městě, na který zároveň všechny srdečně zvu. Takže nashledanou a děkuji za podporu na Barumce.
V sezóně 2017 Jarosława a Marcina Szeje podporují: GK Forge Grelowski Kovoobrábění, skupina Metkom, Satjam, Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed a střeší krytiny Pniok Sylwester a mediální partněři: Wirtualna Polska, Radio Bielsko, TVP Katowice, Motowizja a portál OX.pl.
Zdroj: GK Forge Rally Team
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.