Jan Kopecký vyhrál pošesté Barum Czech Rally Zlín

Barum Czech Rally Zlín (CZE)
Barum Czech Rally Zlín (CZE), foto: Šimon Plánička
Roman Ordelt 27. srpna 2017 21:18
Sdílej:

Český pilot Jan Kopecký (Škoda Fabia R5) vyhrál 47. ročník Barum Czech Rally Zlín 2017 a celkově si připsal šesté vítězství v soutěži, která se letos jela jako šestý podnik seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a šestý díl TrueCam Mistrovství České republiky v rally 2017 (MČR). Druhé místo obsadil Alexej Lukjaňuk z Ruska (Ford Fiesta R5), který ztratil téměř minutu. Třetí příčku vybojoval po napínavém boji další tuzemský jezdec Roman Kresta (Škoda Fabia R5).

Jan Kopecký vyhrál pět ze šesti nedělních rychlostních zkoušek a s přehledem obhájil prvenství. Až v závěrečném testu Košíky vsadil na jistotu a skončil pátý, přesto jeho celkový náskok na Lukjaňuka činil 55,5 vteřiny. “Bylo to skvělé, i když jsme nějaké chyby udělali. Jsem rád za účast a další vítězství na barumce. Je to něco speciálního. Pokud dostaneme šanci příští rok startovat, velmi rádi opět přijedeme,” řekl Kopecký.

Pětatřicetiletý Kopecký ukázal na letošní Barum Rally opět dominanci na domácích tratích, ve Zlíně si připsal už sedmnácté tuzemské vítězství v řadě! O víkendu ovládl jedenáct z celkových patnácti měřených úseků. Třikrát jej v sobotu porazil Alexej Lukjaňuk a na závěr Roman Kresta. “Chtěl bych všem poděkovat za skvělou práci. Škodě Motorsport za skvělou šanci, spolujezdci Pavlu Dreslerovi, protože byl skvělý, rodině, která mě podporovala, zvlášť v tomto pokročilém věku,” doplnil rodák z Opočna.

Ruský pronásledovatel Alexej Lukjaňuk začal skvěle a v sobotu se Kopeckému přiblížil na 0,3 vteřiny. Během neděle se ale projevily následky letošní těžké havárie při testování. Člen týmu Russian Performance Motorsport měl problémy při brždění a stěžoval si na bolesti nohou. Nakonec byl rád, že náročnou rally v tropickém vedru fyzicky zvládl a dojel druhý. Vloni přišel o stejnou pozici při posledním testu. “Byla velká pravděpodobnost, že tady letos vůbec nebudu. V závěru jsem jel na jistotu a bezpečně. Jsme v cíli, takže jsme šťastní. Udělali jsme maximum,” poznamenal Lukjaňuk.

Nejnapínavější byl do poslední chvíle souboj o bronzovou příčku. Po odstoupení Václava Pecha (Ford Fiesta R5) patřilo třetí místo Tomáši Kostkovi (Škoda Fabia R5), ale skvělá poslední erzeta v podání Romana Kresty jej připravila o pódium o tři vteřiny. Naopak Kresta po výhře na RZ Košíky oslavil návrat na Barum Rally po třech letech bronzem. “V závěru jsem zatlačil docela tvrdě. Musím přiznat, že jsem blázen. Bylo to šílené. Auto bylo perfektní. Třetí místo je nad očekávání. Díky mému týmu a fanouškům,” vzkázal spokojený Kresta.

V hodnocení ERC2 zvítězil Maďar Tibor Érdi (Mitsubishi Lancer EVO X). Mezi jezdci ERC3 byl nejrychlejší Aleks Zawada z Polska (Opel Adam R2), český talent Filip Mareš (Peugeot 208 R2) obsadil druhou pozici.

 

Konečné pořadí 47. Barum Czech Rally Zlín 2017:

1. Jan Kopecký, Pavel Dresler (CZE, Škoda Fabia R5)                     1:56:15,2 hod

2. Alexej Lukjaňuk, Alexej Arnautov (RUS, Ford Fiesta R5)     + 55,5 s

3. Roman Kresta, Petr Starý (CZE, Škoda Fabia R5)              + 1:22,8 min

4. Tomáš Kostka, Ladislav Kučera (CZE, Škoda Fabia R5)    + 1:25,8 min

5. Kajetan Kajetanowicz, Jaroslaw Baran (POL, Ford Fiesta R5) + 2:06,4 min

6. Marijan Griebel, Stefan Kopczyk (DEU, Škoda Fabia R5)  + 2:08,3 min

7. Martin Koči, Filip Schovánek (SVK/CZE, Škoda Fabia R5)  + 2:31,4 min

8. Pavel Valoušek, Veronika Havelková (CZE, Škoda Fabia R5) + 2:51,6 min

9. Bruno Magalhães, Hugo Magalhães (PRT, Škoda Fabia R5) + 3:24,5 min 

10. Bryan Bouffier, Xavier Panseri (FRA, Ford Fiesta R5) + 3:30,8 min

 

Vyhrané RZ:

11 – Kopecký, 3 – Lukjaňuk, 1 - Kresta

 

Pořadí ERC2:

1. Tibor Érdi, György Papp (HUN, Mitsubishi Lancer EVO X)                       2:13:40,6 hod

2. Zelindo Melegari, Maurizio Barone (ITA, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 5:43,9 min

3. Sergej Remennik, Mark Rozin (RUS, Mitsubishi Lancer EVO X)            +16:42,2 min

 

Pořadí ERC3:

1. Aleks Zawada, Grzegorz Dachowski (POL, Opel Adam R2)         2:08:55,4 hod

2. Filip Mareš, Jan Hloušek (CZE, Peugeot 208 R2)                          + 3:06,1 min

3. Simon Wagner, Gerald Winter (AUT, Peugeot 208 R2)                 + 3:25,2 min

 

Pořadí 2WD:

1. Aleks Zawada, Grzegorz Dachowski (POL, Opel Adam R2)         2:08:55,4 hod

2. Egon Smékal, Petra Němcová (CZE, Citroën DS3 R3T)               + 1:27,3 min

3. Filip Mareš, Jan Hloušek (CZE, Peugeot 208 R2)                          + 3:06,1 min

 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?