Viac ako stopäťdesiat prihlásených posádok z dvadsaťtri krajín, ale aj tridsaťsedem vozidiel špecifikácie R5. V jednom z nich sa divákom ďalšieho kola European Rally Championship predstaví aj posádka slovenského RUFA SPORT Teamu.
Poliak Grzegorz Grzyb reprezentujúci slovenský RUFA SPORT Team už viac ako desať rokov sa na štart Barum Czech Rally Zlín postavil naposledy v roku 2009. V tom období bola ešte zlínska súťaž zaradená do seriálu International Rally Challenge. Od tých dôb sa síce rýchlostné skúšky veľmi nemenili, pribudli snáď iba nejaké nové úseky, čiže Grzegorz by si trate a Barum Rally ešte mohol z minulosti pamätať. „Je to už dosť dávno čo som naposledy štartoval na Barum Rally, navyše to bolo s vozidlom Fiat Grande Punto S2000, čo je oproti terajšej R5-ke poriadny rozdiel. Vtedy mi robil spolujazdca Przemyslaw Mazur a teraz to bude Jakub Wróbel. Takže toto sa zrovnávať nedá. Vtedy to bol seriál International Rally Challenge, teraz sú to Majstrovstvá Európy v rally. Aj konkurencia je úplne odlišná. Ale pevne verím, že aj napriek neskutočne nabitému štartovému polu sa nám bude dariť a dosiahneme dobrý výsledok, povedal Grzegorz Grzyb pred odjazdom do Zlína.
Po ceste do Zlína sa ešte Grzegorz s Jakubom zastavili na krátkom teste, kde si vyskúšali vozidlo Škoda Fabia R5 z dielní košického MM Rally Teamu a urobili potrebné nastavenia pred víkendovou súťažou. Tá odštartuje počas nadchádzajúceho piatka (25.8.2017) najskôr kvalifikačnou rýchlostnou skúškou , ktorá sa bude konať od 9:15 hodiny dopoludnia. Popoludní musia všetci súťažiaci najskôr absolvovať od 16:00 hodiny slávnostný štart súťaže a následne od 21:30 hodiny štartuje super špeciálna rýchlostná skúška, ktorej trať sa tiahne už tradične ulicami mesta Zlín. Po tomto nenáročnom rozbehu čaká na súťažiacich v priebehu soboty a nedele (26. – 27.8.2017) ďalších štrnásť rýchlostných skúšok, ktoré rozhodnú o víťazovi Barum Czech Rally Zlín 2017.
Samozrejme pri sledovaní svojej posádky nebude v Zlíne chýbať ani manažér RUFA SPORT Teamu, Ľubomír Kleman: „Barum Czech Rally Zlín patrí medzi naše obľúbené súťaže. V minulosti sme tu už trikrát patrili medzi TOP 3 absolútneho poradia. Dvakrát to bolo tretie miesto, jedenkrát druhé absolútneho poradia a preto by som bol rád, ak by sa podarilo zatiahnuť aj Grzegorzovi s Jakubom, ktorí spoločne absolvujú premiérovo seriál FIA ERC 2017 a momentálne im patrí pekné šieste miesto absolútneho poradia. Viem, že to bude nesmierne náročné, veď súťaž je zaradená do seriálu FIA European Rally Championship a štartové pole sa v Zlíne aj v tomto roku zišlo doslova unikátne. Verím, že sa nám bude dariť.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?