Od Barum Rally nás už dělí jen několik dní, ale už nyní můžeme vnímat emoce, které 47. ročník neprestižnější české rally přináší.
Pořadatelům se sešly přihlášky 151 týmů z celého světa, rok co rok je bude po celé tři dny sledovat zhruba 200 tisíc fanoušků. Podobně kvalitním obsazením se tento rok nemohla pochlubit žádná soutěž šampionátu starého kontinentu. Na tratích kolem města Zlín si navíc přední jezdci ERC poměří své síly s nejlepšími soutěžními týmy mistrovství ČR. Díky tomu mohou fanoušci očekávat impozantní počet 37 nejrychlejších speciálů skupiny R5.
Pro Jarosława a Marcina Szeje to bude po Rally Rzeszow druhý letošní start v seriálu mistrovství Evropy. Podobně jako v Podkarpatí, i v okolí Zlína bude mít jejich Ford Fiesta R5 startovní číslo 22. Tým z Ustroně bude startovat na Barumce už počtvrté, ovšem poprvé právě ve speciálu „er pět”. Mezi soupeře GK Forge Metkom Rally Teamu musíme zařadit skvělé dvojice, jako například Kajetanowicz/Baran (dvojnásobní mistři Evropy a aktuální lídři klasifikace FIA ERC), Magalhaes/Magalhaes (druhá posádka bodování ERC 2017), Bouffier/Panseri (vítěz Rally Rzeszow). Jejich vyzyvateli v boji o nejvyšší příčky budou rychlé české dvojice – loňští vítězové Barum Rally – Kopecký / Dresler, kteří ve Zlíně vystartují už jako jistí letošní šampioni MČR. Reprezentanti týmu Škoda Motorsport budou tento víkend bojovat o šesté absolutní vítězství na tomto závodě. Podium si na tomto závodě mnohokrát „vyzkoušeli“ také Pech s Uhlem. Fanoušci se také mohou těšit na druhý letošní start domácího dua Kresta / Starý, se kterými Jarek a Marcin svedli úspěšný souboj v závěru Rally Bohemia – předchozího závodu českého mistrovství. Pro Szeju bude ale především prioritou získání maxima bodů do klasifikace mistrovství ČR, aby se pokusil ohrozit dosavadní třetí příčku MČR, která aktuálně patří dvojici Jan Černý a Petr Černohorský (Škoda Fabia R5). Barum Czech Rally je nejdůležitějším závodem šampionátu i kvůli tomu, že na posádky čeká v „banku“ o padesát procent více bodů v porovnání s jinými českými soutěžemi (koeficient 1,5).
Vítěze 47. Barum Czech Rally Zlín 2017 určí patnáct dobře známých rychlostních zkoušek, jejich délka čítá celkem 205 km. Začátek dalšímu závodu ERC a MČR tradičně obstará atraktivní divácká speciálka v centru Zlína, která každoročně na dlouhé hodiny přitáhne k trati téměř 30 tisíc fanoušků motorsportu. V sobotu bude závod pokračovat na testech Biskupice (8,85 km), Semetín (11,55 km), Březová (6,54 km) a na nejdelším úseku Troják, který měří 23 km. Nedělní etapu bude tvořit šest rychlostních zkoušek o celkové délce 95 km. První bude výrazně pozměněný úsek Maják (8,15 km), dále na posádky čeká legendární a také „nová“ Pindula (17,32 km) a test Košíky (22,09 km). Podobně jako v sobotu se i nedělní zkoušky pojedou vždy dvakrát. Šestý závod letošního ERC (z osmi) odstartuje i skončí na náměstí Míru ve Zlíně. Slavnostní ceremoniál dekorování vítězů je plánován na neděli na 16:25 hodin.
Jarek Szeja: – Barum Rally je závodem s výjimečnou atmosférou a extrémní náročností rychlostních zkoušek. Každý z českých závodů je něčím specifický, ale Barumka stojí nad nimi. Je to nejprestižnější český závod. I když jsme na Barum Rally už startovali, po přechodu k Fordu Fiestu R5 to pro nás bude jako premiéra. Na těžkých asfaltových rychlostních zkouškách pojedeme technicky nejvyspělejším vozem specifikace R5, s jakým můžeme v regionálních šampionátech závodit. Během závodu pro nás bude výzvou maximální využití potenciálu našeho Fordu Fiesta R5, ve kterém se jezdí neskutečně rychle. Barumka pro nás bude jednou z největších dosavadních výzev naší kariéry, neboť se zase postavíme kvalitní české konkurenci. Čeští soupeři znají dokonale nejen specifika těchto úseků, ale také se intenzivně připravují, protože se výsledky na Barumce chtějí následně pochválit. S Marcinem budeme bojovat o dobrý výsledek. Na start však půjdeme s velkou pokorou, ale také silnou technickou podporou profesionální stáje Orsák Rally Sport. Společně jsme pracovali nad každým detailem v naší přípravě. Výsledky ale předvídat nechci, chceme se i nadále držet stanovených cílů. Za šanci závodit na Barum rally s autem specifikace R5 vděčíme našim partnerům: GK Forge Grelowski kovoobrábění, Metkom, DIL recyklovatelné suroviny, Stalchem, Darma, Deco-Car, Minimax, Viralseed, Střešní Krytiny Pniok Sylwester. Tým mediálně podporují: Wirtualna Polska, Rádio Bielsko, TVP Katowice, Motowizja a portál OX.pl.
Marcin Szeja: – Barum Rally bude pořádná výzva, avšak přece jen nejdůležitější pro nás zůstane zisk bodů do hodnocení mistrovství ČR. Čekají nás tři intenzivní dny, které budou vyžadovat od nás i od týmu velké soustředění a nasazení. Zároveň opět změříme své síly se silnou konkurencí ERC, kvůli čemuž musíme dodržovat regule mistrovství Evropy v rally. Budeme třeba omezeni počtem pneumatik, při seznámení budeme moci projet tratě rychlostních zkoušek jen dvakrát. A to vše dohromady ještě zvyšuje náročnost závodu. Navíc pro nás začne závod už v pátek ráno na kvalifikační zkoušce.
Do Zlína se ale vracíme s velkým potěšením a moc se těšíme na tento důležitý start. Doufám, že se davy polských fanoušků v bílo-červených barvách objeví na všech rychlostních zkouškách a také v servisním zázemí. To bude od našich rodáků ten nejlepší sportovní doping. Ve jménu celého týmu vás srdečně zvu do České republiky – přijeďte za námi na Barum Rally!
Zdroj: GK Forge Rally Team
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.