Silné zastoupení bude mít ve startovní listině Barum Czech Rally Zlín značka Opel.
Prestižní zlínská soutěž láká ke startu nejen tovární mladíky Opel Rallye Junior Teamu, ale podruhé v řadě bude její součástí LENZ ADAM Cup 2017. Do tohoto klání se registrovalo šest posádek.
Společnost Opel C&S (české zastoupení automobilky Opel) pokračuje v letošním roce v úzké spolupráci s pořadateli zlínské soutěže, a tak společně s promotérem XTG motorsport byla Barum Czech Rally opět zařazena do šestidílného kalendáře LENZ ADAM Cupu 2017, kde bude jeho čtvrtým kláním.
A zatímco evropská juniorská esa Opelu Brita Chrise Ingrama, Fina Jariho Huttunena, Italku Tamaru Molinaro (všichni Opel ADAm R2) či české jezdce na totožných speciálech (Andrej Barčák, Robert Hordossy, Radomír Kupec, Michal Horák) čekají tři těžké závodní dny, posádky registrované do pohárového závodu budou bojovat o mistrovské body pouze během páteční a sobotní etapy. Celkem je čeká devět rychlostních zkoušek, minimálně dvě z nich za použití přídavných světel.
V letošní sezoně se zatím zapsala mezi vítěze pohárových soutěží dvě jména. Martin Vopatřil opanoval LENZ ADAM Cup na Valašské rally a v Hustopečích, ve Vyškově využil domácího prostředí k zisku maxima bodů Patrik Brtníček. Vopatřilovi tak patří vedoucí příčka v pohárové klasifikaci, Brtníček je však po výpadku na Valašce zatím až třetí, za druhým Martinem Mottlem. A lze očekávat, že jména Vopatřil, Brtníček a Mottl nebudou chybět mezi nejrychlejšími ani ve Zlíně.
„Náš tým připravuje na závod všechny tři ADAMy, takže poslední dny do startu budou trochu hektické. Poslední a mojí jedinou jezdeckou přípravou tak bude úterní oficiální test. Barum rally pojedeme určitě pouze v rámci LENZ ADAM Cupu. Hlavně se těším na atmosféru Barumky, na žádném jiném závodě taková není. Moje ambice jsou ty nejvyšší, k nim budu cílit s velezkušeným Karlem Žáčkem na místě spolujezdce. Naší malou výhodou určitě bude znalost domácích tratí,“ říká před startem Martin Vopatřil.
„I když jsem od Hustopečí nezávodil, snažil jsem se ze závodního tempa úplně nevypadnout. V okolí Vyškova jsme absolvovali jeden větší test. Nechyběli jsme v tomto týdnu ani na oficiálním testu ve Vizovicích. Cíl je jednoduchý. Hlavně, ať se neopakuje loňská Barumka, kdy jsme v obou etapách odstoupili. Těším se jak na souboj s Martinem Vopatřilem, stejně tak na městskou speciálku, která nám svým charakterem vyhovovala a byla tam neuvěřitelná atmosféra. V rámci sbírání zkušeností plánujeme odjet celý závod,“ reaguje Patrik Brtníček.
Kromě zmíněné dvojice jezdců jsou do LENZ ADAM Cupu přihlášeny další čtyři vozy. Se zkušenostmi z loňského ročníku však půjde do závodu jen Martin Mottl, naopak pro Radka Hůlu a Martina Baďuru to bude zlínská premiéra. A to samé se dá napsat i na adresu Martina Minaříka. Ten bude debutovat nejen na Barumce, ale zároveň je premiérově přihlášen i do značkového poháru Opelu.
„Na Barumku se moc těším, ale příprava nebyla nijak výjimečná. Proto doufám, že v okolí Zlína budeme mít oproti poslednímu závodu v Hustopečích více štěstí a vyhnou se nám defekty a podobné nepříjemnosti. Proti loňsku pojedeme letos jen cupovou část, naším cílem je bojovat o pódium. Mnohé určitě napoví už úvodní městská RZ. Je to svým způsobem vrchol soutěže i přesto, že se jede na úplném začátku. V jejím průběhu si připadáte jako v rallykrosové aréně a takový kontakt s diváky je vždy neopakovatelný,“ nastiňuje Martin Mottl.
Vrcholem sezony bude zlínský start jednoznačně i pro Radka Hůlu: „Atmosféra Barumky je úžasná, a proto se celý tým na tuto akci moc těší. V přípravě jsme se snažili nic nepodcenit, přistoupili jsme k ní s maximálním úsilím. Hlavním cílem bude soutěž dokončit a absolvovat potřebné kilometry v autě. Soupeřům samozřejmě nedáme nic zadarmo a budeme je chtít se spolujezdcem Lukášem Burešem potrápit.“
„Na Barumku se neskutečně těším. Startovat jsem chtěl už loni, ale nevyšlo to. Tak doufám, že letos si závod opravdu užiji. Poslední závod v Hustopečích se mi moc nevydařil, s týmem jsme měli spoustu práce dát auto zase do pořádku, takže mi dlouhá pauza ani nevadila. Podobně dlouhý závod jsem ještě nikdy nejel, navíc vystartuji s novým spolujezdcem Janem Nešporem, takže uvidíme, jak nám to půjde. Proto žádné přehnané ambice nemám, jen se dostat v pořádku do cíle a celou Barumku projet. Navíc na městkou RZ jsem chodil každý rok jako divák a už se nemohu dočkat, jak budu její atmosféru vnímat z kokpitu auta,“ komentuje zlínský start Martin Baďura.
„LENZ ADAM Cup nás zaujal a jelikož jsme doma chtěli zkusit lepší závodní techniku, volba pro Barumku padla na pohárového ADAMa. Mým cílem je hlavně projet celou trať, dovézt auto v pořádku a získat cenné zkušenosti. Pokud z toho bude i nějaký dobrý výsledek v cupu, budeme samozřejmě rádi. Ale není to priorita,“ uzavírá Martin Minařík, kterého bude navigovat Zuzana Plšková.
Naopak mezi startujícími budete marně hledat moderátora Tomáše Hauptvogela: „Barumka je opravdu vrchol toho, co se dá u nás absolvovat. Bohužel moje jméno letos zůstane jen v seznamu přihlášených. Mezi posádkami, které přejedou startovní rampu, s Jirkou nebudeme. Doufám, že příští rok už to vyjde!“
Průběžné pořadí LENZ ADAM Cup 2017 (3/7):
1. Vopatřil 70, 2. Mottl 52, 3. Brtníček 45, 4. Baďura 36, 5. Hauptvogel 28, 6. Hůla 18.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.