Silné zastoupení bude mít ve startovní listině Barum Czech Rally Zlín značka Opel.
Prestižní zlínská soutěž láká ke startu nejen tovární mladíky Opel Rallye Junior Teamu, ale podruhé v řadě bude její součástí LENZ ADAM Cup 2017. Do tohoto klání se registrovalo šest posádek.
Společnost Opel C&S (české zastoupení automobilky Opel) pokračuje v letošním roce v úzké spolupráci s pořadateli zlínské soutěže, a tak společně s promotérem XTG motorsport byla Barum Czech Rally opět zařazena do šestidílného kalendáře LENZ ADAM Cupu 2017, kde bude jeho čtvrtým kláním.
A zatímco evropská juniorská esa Opelu Brita Chrise Ingrama, Fina Jariho Huttunena, Italku Tamaru Molinaro (všichni Opel ADAm R2) či české jezdce na totožných speciálech (Andrej Barčák, Robert Hordossy, Radomír Kupec, Michal Horák) čekají tři těžké závodní dny, posádky registrované do pohárového závodu budou bojovat o mistrovské body pouze během páteční a sobotní etapy. Celkem je čeká devět rychlostních zkoušek, minimálně dvě z nich za použití přídavných světel.
V letošní sezoně se zatím zapsala mezi vítěze pohárových soutěží dvě jména. Martin Vopatřil opanoval LENZ ADAM Cup na Valašské rally a v Hustopečích, ve Vyškově využil domácího prostředí k zisku maxima bodů Patrik Brtníček. Vopatřilovi tak patří vedoucí příčka v pohárové klasifikaci, Brtníček je však po výpadku na Valašce zatím až třetí, za druhým Martinem Mottlem. A lze očekávat, že jména Vopatřil, Brtníček a Mottl nebudou chybět mezi nejrychlejšími ani ve Zlíně.
„Náš tým připravuje na závod všechny tři ADAMy, takže poslední dny do startu budou trochu hektické. Poslední a mojí jedinou jezdeckou přípravou tak bude úterní oficiální test. Barum rally pojedeme určitě pouze v rámci LENZ ADAM Cupu. Hlavně se těším na atmosféru Barumky, na žádném jiném závodě taková není. Moje ambice jsou ty nejvyšší, k nim budu cílit s velezkušeným Karlem Žáčkem na místě spolujezdce. Naší malou výhodou určitě bude znalost domácích tratí,“ říká před startem Martin Vopatřil.
„I když jsem od Hustopečí nezávodil, snažil jsem se ze závodního tempa úplně nevypadnout. V okolí Vyškova jsme absolvovali jeden větší test. Nechyběli jsme v tomto týdnu ani na oficiálním testu ve Vizovicích. Cíl je jednoduchý. Hlavně, ať se neopakuje loňská Barumka, kdy jsme v obou etapách odstoupili. Těším se jak na souboj s Martinem Vopatřilem, stejně tak na městskou speciálku, která nám svým charakterem vyhovovala a byla tam neuvěřitelná atmosféra. V rámci sbírání zkušeností plánujeme odjet celý závod,“ reaguje Patrik Brtníček.
Kromě zmíněné dvojice jezdců jsou do LENZ ADAM Cupu přihlášeny další čtyři vozy. Se zkušenostmi z loňského ročníku však půjde do závodu jen Martin Mottl, naopak pro Radka Hůlu a Martina Baďuru to bude zlínská premiéra. A to samé se dá napsat i na adresu Martina Minaříka. Ten bude debutovat nejen na Barumce, ale zároveň je premiérově přihlášen i do značkového poháru Opelu.
„Na Barumku se moc těším, ale příprava nebyla nijak výjimečná. Proto doufám, že v okolí Zlína budeme mít oproti poslednímu závodu v Hustopečích více štěstí a vyhnou se nám defekty a podobné nepříjemnosti. Proti loňsku pojedeme letos jen cupovou část, naším cílem je bojovat o pódium. Mnohé určitě napoví už úvodní městská RZ. Je to svým způsobem vrchol soutěže i přesto, že se jede na úplném začátku. V jejím průběhu si připadáte jako v rallykrosové aréně a takový kontakt s diváky je vždy neopakovatelný,“ nastiňuje Martin Mottl.
Vrcholem sezony bude zlínský start jednoznačně i pro Radka Hůlu: „Atmosféra Barumky je úžasná, a proto se celý tým na tuto akci moc těší. V přípravě jsme se snažili nic nepodcenit, přistoupili jsme k ní s maximálním úsilím. Hlavním cílem bude soutěž dokončit a absolvovat potřebné kilometry v autě. Soupeřům samozřejmě nedáme nic zadarmo a budeme je chtít se spolujezdcem Lukášem Burešem potrápit.“
„Na Barumku se neskutečně těším. Startovat jsem chtěl už loni, ale nevyšlo to. Tak doufám, že letos si závod opravdu užiji. Poslední závod v Hustopečích se mi moc nevydařil, s týmem jsme měli spoustu práce dát auto zase do pořádku, takže mi dlouhá pauza ani nevadila. Podobně dlouhý závod jsem ještě nikdy nejel, navíc vystartuji s novým spolujezdcem Janem Nešporem, takže uvidíme, jak nám to půjde. Proto žádné přehnané ambice nemám, jen se dostat v pořádku do cíle a celou Barumku projet. Navíc na městkou RZ jsem chodil každý rok jako divák a už se nemohu dočkat, jak budu její atmosféru vnímat z kokpitu auta,“ komentuje zlínský start Martin Baďura.
„LENZ ADAM Cup nás zaujal a jelikož jsme doma chtěli zkusit lepší závodní techniku, volba pro Barumku padla na pohárového ADAMa. Mým cílem je hlavně projet celou trať, dovézt auto v pořádku a získat cenné zkušenosti. Pokud z toho bude i nějaký dobrý výsledek v cupu, budeme samozřejmě rádi. Ale není to priorita,“ uzavírá Martin Minařík, kterého bude navigovat Zuzana Plšková.
Naopak mezi startujícími budete marně hledat moderátora Tomáše Hauptvogela: „Barumka je opravdu vrchol toho, co se dá u nás absolvovat. Bohužel moje jméno letos zůstane jen v seznamu přihlášených. Mezi posádkami, které přejedou startovní rampu, s Jirkou nebudeme. Doufám, že příští rok už to vyjde!“
Průběžné pořadí LENZ ADAM Cup 2017 (3/7):
1. Vopatřil 70, 2. Mottl 52, 3. Brtníček 45, 4. Baďura 36, 5. Hauptvogel 28, 6. Hůla 18.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?