Možnosti zápisu do Českého národního registru dárců dřeně ale zdaleka nevyužívají pouze návštěvníci akcí, ale sami závodníci a jezdci. V Lokti se například mezi nové potenciální dárce kostní dřeně přidal i český motocrossový závodník a jezdec Autoklubu České republiky Jarda Romančik
"Leukemie je vážná nemoc, pro léčbu je klíčové najít vhodného dárce kostní dřeně. Jedu na dřeň, protože můžu být vhodným dárcem a mám šanci zachránit lidský život. Když si to člověk uvědomí, nemá se nad čím rozmýšlet," řekl Jaromír na místě během svého vlastního zápisu do Českého národního registru dárců kostní dřeně.
Kdy a kde se jede na dřeň příště? Jedu na dřeň pokračuje už 25. 8., a to na Barum Czech Rally Zlín, kde bude od pátku do neděle k dispozici přímo na náměstí Míru. Organizační tým Jedu na dřeň bude spolu se zdravotnickým personálem z Krajské nemocnice Tomáše Bati k dispozici pro všechny, kteří se budou chtít během víkendu přidat mezi potenciální zachránce lidských životů.
Největším vítězstvím v životě je zachránit život někoho jiného. Najít vhodného dárce kostní dřeně je při léčbě leukemie klíčové. Bohužel, každý 4. pacient správného dárce nenajde. I v roce 2017 bude projekt Jedu na dřeň pokračovat v budování základny potenciálních dárců kostní dřeně v České republice, do které dosud přivedl téměř 2000 nově registrovaných lidí. "Zápis samotný je velice rychlý a bezbolestný proces, ke kterému stačí 5 minut času a pouhé 2 ml krve. Navíc díky novým metodám darování kmenových buněk je i samotná transplantace zcela bezbolestná," upřesňuje Jana Sklenářová, organizátorka Jedu na dřeň.
Jan Šťovíček, prezident Autoklubu ČR: "V našich závodnících podporujeme fair play jednání na tratích. Spravedlnost, podpora a pomoc druhému v nouzi jsou základními vlastnostmi správného jezdce, který si je potom odnáší do reálného života, ve kterém je zúročí. Život s námi ale fair play nehraje a onemocnět leukémií může kdokoliv z nás. Proto jsme i v letošním roce podpořili tento smysluplný projekt, díky kterému může být zachráněn nejeden lidský život."
Iva Cacáková, Generální manažer a prokurista společnosti VOTUM a.s.: "Posláním naší společnosti VOTUM je pomoci lidem v těžkých a nečekaných životních situacích. Partnerstvím s kampaní Jedu na dřeň se nám rozšiřují možnosti, jak ještě více pomáhat a k tomu zachraňovat lidské životy."
Daniel Pagáč, ředitel Českého národního registru dárců dřeně: "Může se to stát komukoliv, dítěti, dospělému, mladému, staršímu. Ze zdravého se člověk tak nečekaně stane hematoonkologicky nemocným. Transplantace kostní dřeně má báječnou schopnost vrátit ho zpět do plnohodnotného života. Jde však o to mít pro pacienta vhodného dárce!"
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?