Možnosti zápisu do Českého národního registru dárců dřeně ale zdaleka nevyužívají pouze návštěvníci akcí, ale sami závodníci a jezdci. V Lokti se například mezi nové potenciální dárce kostní dřeně přidal i český motocrossový závodník a jezdec Autoklubu České republiky Jarda Romančik
"Leukemie je vážná nemoc, pro léčbu je klíčové najít vhodného dárce kostní dřeně. Jedu na dřeň, protože můžu být vhodným dárcem a mám šanci zachránit lidský život. Když si to člověk uvědomí, nemá se nad čím rozmýšlet," řekl Jaromír na místě během svého vlastního zápisu do Českého národního registru dárců kostní dřeně.
Kdy a kde se jede na dřeň příště? Jedu na dřeň pokračuje už 25. 8., a to na Barum Czech Rally Zlín, kde bude od pátku do neděle k dispozici přímo na náměstí Míru. Organizační tým Jedu na dřeň bude spolu se zdravotnickým personálem z Krajské nemocnice Tomáše Bati k dispozici pro všechny, kteří se budou chtít během víkendu přidat mezi potenciální zachránce lidských životů.
Největším vítězstvím v životě je zachránit život někoho jiného. Najít vhodného dárce kostní dřeně je při léčbě leukemie klíčové. Bohužel, každý 4. pacient správného dárce nenajde. I v roce 2017 bude projekt Jedu na dřeň pokračovat v budování základny potenciálních dárců kostní dřeně v České republice, do které dosud přivedl téměř 2000 nově registrovaných lidí. "Zápis samotný je velice rychlý a bezbolestný proces, ke kterému stačí 5 minut času a pouhé 2 ml krve. Navíc díky novým metodám darování kmenových buněk je i samotná transplantace zcela bezbolestná," upřesňuje Jana Sklenářová, organizátorka Jedu na dřeň.
Jan Šťovíček, prezident Autoklubu ČR: "V našich závodnících podporujeme fair play jednání na tratích. Spravedlnost, podpora a pomoc druhému v nouzi jsou základními vlastnostmi správného jezdce, který si je potom odnáší do reálného života, ve kterém je zúročí. Život s námi ale fair play nehraje a onemocnět leukémií může kdokoliv z nás. Proto jsme i v letošním roce podpořili tento smysluplný projekt, díky kterému může být zachráněn nejeden lidský život."
Iva Cacáková, Generální manažer a prokurista společnosti VOTUM a.s.: "Posláním naší společnosti VOTUM je pomoci lidem v těžkých a nečekaných životních situacích. Partnerstvím s kampaní Jedu na dřeň se nám rozšiřují možnosti, jak ještě více pomáhat a k tomu zachraňovat lidské životy."
Daniel Pagáč, ředitel Českého národního registru dárců dřeně: "Může se to stát komukoliv, dítěti, dospělému, mladému, staršímu. Ze zdravého se člověk tak nečekaně stane hematoonkologicky nemocným. Transplantace kostní dřeně má báječnou schopnost vrátit ho zpět do plnohodnotného života. Jde však o to mít pro pacienta vhodného dárce!"
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.