Zatěžkávací zkoušku zažil sekretariát Barum Czech Rally Zlín, soutěže zařazené do Mistrovství Evropy v rally (ERC) a TrueCam Mistrovství České republiky v rally 2017 (MCR). Pořadatelům se přihlásilo do středečního poledne celkem 135 posádek z 22 států. Z favoritů nechybí až na Francouze Sylvaina Michela nikdo, řada posádek se objevila již na úterní večerní autogramiádě v prostorách Obchodního a zábavního centra Zlaté jablko ve Zlíně, kde přišla bezmála tisícovka fanoušků.
Řada z nich absolvovala oficiální test u Vizovic. K největším favoritům letošní sedmačtyřicáté barumky patří pětinásobný vítěz zlínské rally Jan Kopecký z České republiky (Škoda Fabia R5), vedoucí jezdec mistrovství Evropy Kajetan Kajetanowicz z Polska, dále Rus Alexej Lukjaňuk nebo Francouz Bryan Bouffier (všichni Ford Fiesta R5). Na pátečním startu se objeví celkem 32 vozů kategorie R5!
Zlínský sekretariát pod vedením dlouholeté vedoucí Marty Regnerové otevřel dveře v úterní pravé poledne. „Jako první se prezentovaly posádky týmu Castrol Ford Team Türkiye, a to startovní číslo 25 Murat Bostanci, Onur Vatansever a startovní číslo 42 Bugra Banaz, Burak Erdener. Přišli pár minut před oficiálním otevřením, byli velmi příjemní a zajímali se o hodně věcí," pověděla Marta Regnerová, vedoucí sekretariátu Barum Czech Rally Zlín. Těsně před úterní uzávěrkou dorazilo na stálý sekretariát téměř 130 posádek, během středečního dopoledne přibyli ještě poslední opozdilci. „Z původně přihlášených 151 posádek se nám omluvilo nebo se neprezentovalo šestnáct soutěžících," řekla šéfka sekretariátu.
Posádky zahájily ve středu dopoledne seznamovací jízdy na tratích rychlostních zkoušek. Jako první přišly na řadu erzety druhé etapy (RZ Maják, Pindula, Košíky a kvalifikační erzeta – shakedown Žlutava), ve čtvrtek jsou na programu úseky první etapy (Biskupice, Semetín, Troják, Březová) a na závěr kolem půlnoci v uzavřeném centru krajského města divácká Super rychlostní zkouška. Sedmačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín startuje v pátek 25. srpna v 16 hodin na náměstí před zlínskou radnicí, třídenní rally končí na cílové rampě na stejném místě v neděli 27. srpna v 16:25 hodin. Letošní ročník barumky měří celkem 683,52 km a obsahuje 15 rychlostních zkoušek na osmi úsecích v celkové délce 205,57 km. Předehrou k samotné rally bude kvalifikační erzeta, respektive shakedown ve Žlutavách, který bude na programu v pátek dopoledne.
Itinerář si nepřevzaly následující posádky:15 Sylvain Michel, Jérome Degout (FRA, Škoda Fabia R5, Sylvain Michel)33 Massimiliano Rendina, Emanuele Inglesi (ITA, Škoda Fabia R5, Motorsport Italia SH)41 Dariusz Polonski, Balbina Gryczynská (POL, Peugeot 208 R2, Rallytechnology)43 Sebastien Bedoret, Thomas Walbrecq (BEL, Peugeot 208 R2, JB Malherbe Racing Spirit)46 Kristóf Klausz, Botond Csányi (HUN, Peugeot 208 R2, Klausz Motorsport)51 Artur Muradian, Pavel Chelebajev (RUS, Peugeot 208 R2, Neiksans Rally Sport)56 Patrik Rujbr, Veronika Římalová (CZE, Škoda Fabia R5, TNT Počernice s.r.o.)58 Petr Trnovec, Miroslav Staněk (CZE, Ford Fiesta R5, Petr Trnovec)66 Tomáš Růžička, Jaroslav Novák (CZE, Ford Fiesta R5, Kimi Racing)80 Jiří Navrátil, Josef Král (CZE, Peugeot 208 R2, Jiří Navrátil)86 Pavel Vedra (CZE, Citroën DS3 R3T, Pavel Vedra)102 Jiří Jírovec, Kateřina Janovská (CZE, Porsche 997 GT3, EuroOil – Invelt Team)105 Václav Stejskal jr., Stanislav Viktora jr. (CZE, Renault Clio R3T, Václav Stejskal jr.)126 Marcel Havlásek (CZE, Peugeot 208 R2, Marcel Havlásek)133 Tomáš Hauptvogel, Jiří Kulštejn (CZE, Opel Adam Cup, XTG Motorsport Klub v AČR)153 Diana Nohálová (CZE, Škoda Felicia, Diana Nohálová)
Změny, případně doplnění v seznamu přihlášených posádek:startovní číslo 45 – spolujezdec Vladimír Osičkastartovní číslo 49 – spolujezdec Giovanni Bernacchini (Itálie)startovní číslo 55 – spolujezdec Ondřej Krajčastartovní číslo 63 – změna vozu na Mitsubishi Lancer EVO IXstartovní číslo 70 – spolujezdec Torstein Eriksen (Norsko)startovní číslo 77 – spolujezdec Martin Zigler (Česká republika)startovní číslo 79 – spolujezdec Martin Kouřilstartovní číslo 84 – Luigi Cavagnetto (Itálie)startovní číslo 93 – spolujezdec Jiří Hlávkastartovní číslo 101 – spolujezdec Petr Novákstartovní číslo 113 – spolujezdkyně Kateřina Janovskástartovní číslo 127 – spolujezdec Karel Žáčekstartovní číslo 134 – spolujezdkyně Diana Nohálovástartovní číslo 147 – spolujezdec František Gahura
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?